Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 20 czerwca 2018, 21:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Propozycje wydarzeń
PostNapisane: wtorek, 17 listopada 2009, 22:19 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 19 maja 2009, 23:09
Posty: 183
Lokalizacja: Wrocław/Częstochowa
Macie może jakieś pomysły na wydarzenia?

W grze występować będą Karty Wydarzeń. Procedura ich wprowadzania wygląda następująco:
-Na początku każdej tury losowane są wydarzenia i układane obok planszy (około 6-8)
-Aktywny gracz deklaruje, że chce aktywować wydarzenia, mówi które i którą z jego 2 opcji, a następnie wybiera z ręki kartę (wartości od 1 do 6) i kładzie ją zakrytą.
-Przeciwnik może, jeśli zechce, starać się nie dopuścić do zagrania tego wydarzenia, poprzez zagranie karty o wyższej wartości. Wybiera kartę z ręki kładzie ja na stole.
-Aktywny gracz odkrywa swoją kartę i porównuje się wartości – jeżeli wartość gracza aktywnego jest wyższa lub równa wtedy aktywowana jest ta opcja wydarzenia którą wybrał, jeśli wyższa jest wartość karty zagranej przez przeciwnika, wtedy do gry wchodzi opcja przeciwna (nie wybrana przez gracza aktywnego)
-Następnie należy wprowadzić dane wydarzenie w życie. Karty użyte do aktywacji wydarzenia są odrzucane.

Zatem każde wydarzenie ma dwie opcje – z reguły jedna coś wprowadza do gry, a przy drugiej nie dzieje się nic, lub dzieje się coś o przeciwnym skutku. Niektóre wydarzenia mają mieć modyfikatory dodawane do wartości kart podczas ich aktywacji, dzięki czemu będą miały większą szansę wyjść do gry, lub wręcz będą niemożliwe do zastopowania przez przeciwnika.

Przykład:

Posiłki z Macedonii
TAK:
Pyrrus natychmiast otrzymuje 3 jednostki falangitów macedońskich. Umieść jednostki w Tarrencie.
NIE:
(modyfikator +2)
Celtowie najechali Macedonię, co uniemożliwia wysłanie posiłków.

Powyższy modyfikator dodawany jest do wartości karty tego gracza który stara się aktywować opcję NIE, lub który stara się zastopować opcję TAK aktywowaną przez przeciwnika.

Zatem można podawać zarówno same wydarzenia (gdzie brak kontr-wydarzenia będzie po prostu bez efektu) lub wydarzenie z kontr-wydarzeniem, oczywiście same pomysły, bez żadnych modyfikatorów itp..
Za pomysły z góry dziękuję.

A oto moje:

-Posiłki z Macedonii (tak jak powyżej)

-Posiłki z Epiru – jedna jednostka falangistów, bez modyfikatora.

-Mowa Appiusza Klaudiusza Caecusa w Senacie
/(+2) Przesuń znacznik senatu o 3 pola w stronę Wojny.
/Przesuń znacznik senatu o 1 pole w stronę Pokoju

-Zmiana frakcji rządzącej w polis (po jednym takim wydarzeni dla każdego italskiego miasta greckiego za wyjątkiem Tarentu)
Może być zagrana tylko jeżeli w mieście nie stacjonuje armia.
/Miasto przechodzi na twoją stronę. Przeciwnik musi oddać ci jego kartę.
/Nic się nie dzieje.
Duże miasta, takie jak Heraklea, Thurioi czy Metapontum mają modyfikator +1 na NIE.
Pyrrus ma modyfikator +1.

-Samnicka partyzantka
/Każda rzymska armia stacjonująca na terenach samnitów musi wykonać rzut na straty.
/Rzym zyskuje jeden punkt polityczny w polu samnitów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 18 listopada 2009, 04:35 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 2978
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
-Aktywny gracz deklaruje, że chce aktywować wydarzenia, mówi które i którą z jego 2 opcji, a następnie wybiera z ręki kartę (wartości od 1 do 6) i kładzie ją zakrytą.

Po co wybierać? Jedna opcja na czerwonym/różowym tle dla Rzymian, druga dla białych dla Pyrrusa.

Propozycje zdarzeń:

1. Kradzież złota Pyrrusa

2. Złe/dobre omeny/wróżby (ofiary poszły źle, kot przebiegł drogę etc.)
(można było przekupic kapłanów ofiarników, a co)

3. Piraci - rajd na wybrzeże

4. Zdrajcy w mieście otwierają bramę

5. Piraci - transport morski

6. Prawa dla italików (obosieczny what-if), czyli wzrost poparcia dla Rzymu wśrod plemion kosztem spadku woli w Senacie

7. Udane/nieudane igrzyska

8. Rozejm olimpijski (obosieczny what-if)

I takie czasem mnie lubiane, bo od gracza niezależne:

9. Epidemia (im więcej oddziałów w jednej armii tym gorzej, powyżej dziesiątego w armii giną wszystkie)

10. Burza/brak burzy

W sumie IMVHO:
Fajne. Sprzedawalne nawet na zachodzie. Ew. zrób z tego PnP na BGG i poczekaj na odzew.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 18 listopada 2009, 11:51 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 19 maja 2009, 23:09
Posty: 183
Lokalizacja: Wrocław/Częstochowa
Cytuj:
Po co wybierać? Jedna opcja na czerwonym/różowym tle dla Rzymian, druga dla białych dla Pyrrusa.

A co z Kartaginczykami? :) Poz tym zakładam że mogą być sytuacje w których dane wydarzenie będzie dobre dla jednej strony, a w innej dla drugiej.

Dzięki za pomysły, napewno będą bardzo pomocne (wszystkie mi się podobają :) ).

Co do wydarzeń w stylu Epidemia to będę musiał wprowadzić jakiś system w którym będą wchodzić do gry automatycznie, na koniec rundy, chyba że wcześniej zostaną odrzucone (czyli coś poradzono z rozprzestrzeniajacą się epidemią - choć w starożytności, z tego co wiem, nie mieli na to pomysłu)
Gorzej z taką np. burzą chyba że dotkniemy tu spraw boskich ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 1 grudnia 2009, 16:34 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 33576
Lokalizacja: Warszawa
Moim zdaniem wydarzenie dobre/złe wróżby można rozbudować i zrobić kilka wersji, np. z modyfikacjami do walki. Może to być wydarzenie bardziej "kontrolowalne" w ten sposób, że będzie się rzucało wcześniej, zanim dojdzie do jakichś starć. Oddawało by to więc bardziej wróżby na daną kampanię, coś takiego :) .

Co do wydarzenia epidemia, ja przyznam, że bardzo nie lubię tego jej wariantu, który automatycznie ścina jednostki powyżej pewnej liczby. Sama epidemia powinna być natomiast jak najbardziej.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.