Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest piątek, 22 czerwca 2018, 18:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tutorial - Ruch
PostNapisane: piątek, 16 maja 2008, 22:26 
Sergent-Major

Dołączył(a): wtorek, 25 marca 2008, 18:25
Posty: 175
Lokalizacja: Warszawa
[center]Obrazek[/center]
Batalion piechoty składający się z 14 figurek rozwinięty w linię ma prawym skrzydłem zająć wzgórze po prawej, a lewe skrzydło po przejściu pomiędzy wzgórzami powinno rozwinąć się z powrotem w linię.

[center]Obrazek [/center]
Figurkę można przesunąć o co najwyżej wielkość parametru ruch w cm (14 cm dla piechoty). Ruch mierzmy po krzywej po jakiej się figurka porusza uwzględniając szerokość jej podstawki. Cały pas ruchu (rozjaśniony na zdjęciu) musi być wolny od przeszkód (też innych figurek).

[center]Obrazek [/center]
Kolejne dwie figurki blokują całe przejście pomiędzy wzgórzami.

[center]Obrazek [/center]
3 figurki po prawej zostały przesunięte na wzgórze. Wejście na wzgórze kosztuje 6 cm ruchu więc te figurki mogły się przesunąć jedynie o 14-6 = 8 cm, Kolejna czwarta figurka nie zmieściła się już w pełni na wzgórzu. W centrum przesuwamy kolejne dwie figurki w ciaśninę.

[center]Obrazek [/center]
Aby zachować koherencję oddziału 3 figurki musiały być przesunięte w miejsce zakreślone czerwoną linią. Figurki na i pod wzgórzem nie stykają sie ale są po dwóch stronach stoku (czerwona strzałka) co jest równoznaczne ze stykaniem się. Reszta figurek dociągnęła na lewym skrzydle.
Na tym się kończy ruch tego oddziału w tej rundzie - przerwany w pół manewru.

[center]Obrazek[/center]
W kolejnej rundzie oddział dokańcza manewr.


Manewrowania poszczególnymi figurkami nie jest odzwierciedleniem manewrowania poszczególnych kompanii. Ruch odzwierciedla trudności pokonywania przeszkód terenowych, załamywanie sie na nich szyku czy czas zmiany szyku. Dla dużego batalionu obrócenie linii o 90 stopni lub rozwinięcie sie z kolumny w linię może zająć całą rundę. Szczegóły, która figurka zostanie przesunięta pierwsza, czy jak będą one manewrować pozostaje w gestii gracza.

_________________
Semper incerti exitus proeliorum sunt


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.