Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 23 lipca 2018, 19:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szwadron - zasady systemu
PostNapisane: wtorek, 13 maja 2008, 23:25 
Sergent-Major

Dołączył(a): wtorek, 25 marca 2008, 18:25
Posty: 175
Lokalizacja: Warszawa
Aktualne zasady znajdują się pod tym linkiem:
ZASADY

W tym wątku będą pojawiały się jedynie aktualizacje i zmiany do wersji znajdującej się na stronie.

Lista zmienionych punktów:
1.5.1 Aby określić ilość zniszczonych jednostek trzeba podzielić zadane uszkodzenia przez wytrzymałość oddziału. Wynik zaokrągla się, ½ lub mniej zaokrągla się w dół, większe niż ½ w górę. Wynik dzielenia oznacza ilość zniszczonych jednostek.

2.3.1 Wszelkie operacje wykonuje się całymi oddziałami, po kolei. Trzeba zakończyć czynności jednym oddziałem zanim przejdzie się do wykonywania czynności oddziałem następnym (wyjątki: łączona walka wręcz, łączony ruch, łączony ostrzał).

Punkty 4.3.2 , 4.3.3 zostają skasowane
Punkty numer 4.3.4-6 zostaną przenumerowane na 4.3.2-4

Zmieniono:
4.3.4 Brak linii widoczności pozwala na podjęcie jednostką innej akcji.
4.4.1 Każda krawędź podstawki jednostki ma swój kąt ostrzału, które znajduje się pomiędzy liniami łączącymi środek podstawki i rogami podstawki przy tej krawędzi.


Dodano:
4.4.4 Wrogi oddział znajduje się w polu ostrzału danej jednostki jeżeli z każdego punktu krawędzi, z której dana jednostka prowadzi ostrzał, można poprowadzić linię widoczności, znajdującą się w kącie ostrzału, do krawędzi podstawek jednostek należących do wrogiego oddziału.

Zmieniono
4.6.4 Aby określić ilość zniszczonych jednostek, trzeba podzielić zadane uszkodzenia przez wytrzymałość ostrzeliwanego oddziału. Wynik dzielenia zaokrągla się, ½ lub mniej zaokrągla się w dół, większe niż ½ w górę. Wynik to ilość zniszczonych jednostek.[/b]

_________________
Semper incerti exitus proeliorum sunt


Ostatnio edytowano wtorek, 12 kwietnia 2011, 08:01 przez Zwierz, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 19 maja 2008, 21:01 
Sergent-Major

Dołączył(a): wtorek, 25 marca 2008, 18:25
Posty: 175
Lokalizacja: Warszawa
Dodano punk 3.3 łączony ruch oddziałów. Manewr ten umożliwia by np. działa przesuwały sie wewnątrz czworoboku piechoty (jeden oddział piechoty).

_________________
Semper incerti exitus proeliorum sunt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 27 maja 2008, 21:04 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 33782
Lokalizacja: Warszawa
Zasady systemu na Portalu Strategie - wersja pierwotna:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=134

Zasady systemu do ściągnięcia na Portalu Strategie - wersja poprawiona (aktualna):

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=218

Lista jednostek armii napoleońskich do ściągnięcia na Portalu Strategie:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=218

Autorem wszystkich materiałów jest Jarosław Dekowski.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Ostatnio edytowano wtorek, 12 kwietnia 2011, 08:04 przez Raleen, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 28 maja 2008, 13:50 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 33782
Lokalizacja: Warszawa
Na stronie jest wersja trochę zupgrade'owana, także przejrzyjcie. Wszystko oczywiście jest do dyskusji. Sądzę, że na obecnym etapie te zasady Zwierz musi dokończyć merytorycznie, a potem można siąść jeszcze raz i je wyszlifować jeśli chodzi o redakcję, chociaż sądzę, że już obecnie jest nieźle.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 16 czerwca 2008, 22:44 
Sergent-Major

Dołączył(a): wtorek, 25 marca 2008, 18:25
Posty: 175
Lokalizacja: Warszawa
Zmiana punktu 1.5.1

Ze względu na to, że większość walk kończyła się zadaniem ilości uszkodzeń nie będącym wielokrotnością wytrzymałości oddziału, prawie przy każdym starciu występował dodatkowy rzut kością. Dodatkowo rzut proporcjonalny do ilości zadanych uszkodzeń/ wytrzymałość powodował zwiększenie rozrzutu statystycznego wyników starcia. Powodowało to niekiedy skrajności, polegające na nieproporcjonalnie dużych stratach, lub "niezniszczalności" niektórych oddziałów. Zdecydowałem sie na rozwiązanie proponowane przez Juranda polegające na prostym zaokrąglaniu: 1/2 i mniej zaokrąglane są w dół, powyżej 1/2 zaokrąglane są w górę.
Testy przeprowadzone z nową wersja tej zasady wypadły pomyślnie. Widać uproszczenie zasad i zmniejszenie ilości nieprawdopodobnych wydarzeń.
Dodatkową konsekwencja będzie potrzeba uszczegółowienia łączonego ostrzału oddziałów potrzebnego dla zdjęcia pojedynczych figurek z oddziałów o wyższej wytrzymałości.
Ważnym z punktu widzenia założeń systemu było wyeliminowanie tabelki, mimo tego, że była ona dość intuicyjna.

_________________
Semper incerti exitus proeliorum sunt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 17 czerwca 2008, 22:24 
Sergent-Major

Dołączył(a): wtorek, 25 marca 2008, 18:25
Posty: 175
Lokalizacja: Warszawa
Wprowadzam zmiany Raleena do "oryginału" i robię korekty związane z ostatnimi zmianami, zajmie to kilka dni. Potem dam propozycje zasad do czworoboków i prostych zasad do dowodzenia.

_________________
Semper incerti exitus proeliorum sunt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 19 czerwca 2008, 13:20 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 33782
Lokalizacja: Warszawa
OK, jako że z wykształcenia nadaję się na legislatora, służę pomocą przy redagowaniu całości. Jak na razie pierwotna wersja w wielu miejscach zrobiła na mnie dobre wrażenie pod względem spójności.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 19 czerwca 2008, 18:52 
Sergent-Major

Dołączył(a): wtorek, 25 marca 2008, 18:25
Posty: 175
Lokalizacja: Warszawa
Niemożliwość przeprowadzenia "pasa widoczności" w praktyce spowodowała, że zmienią sie odrobinę zasady ustalania widoczności i pola ostrzału.

_________________
Semper incerti exitus proeliorum sunt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 5 lipca 2008, 18:38 
Sergent-Major

Dołączył(a): wtorek, 25 marca 2008, 18:25
Posty: 175
Lokalizacja: Warszawa
Dużymi krokami nadchodzi kompletna aktualizacja zasad, musi jeszcze poczekać na jeden test i poprawki stylistyczne.

_________________
Semper incerti exitus proeliorum sunt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 17 grudnia 2010, 10:42 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 33782
Lokalizacja: Warszawa
W ramach prac nad nową wersją naszej strony i przywracaniem pewnych materiałów do użytku pojawiła się na Portalu Strategie pierwsza wersja zasad "Szwadronu". Jeśli ktoś pilnie poszukuje (a co najmniej jedna osoba niedawno się do mnie zgłaszała), są pod poniższym linkiem:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=125

Wszelkie aktualizacje mam nadzieję w najbliższym czasie, w tym wcześniejszych linków w dziale i innych materiałów jak listy armii do systemu.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.