DBA 3.0

Awatar użytkownika
MiSiO
Chef de bataillon
Posty: 1040
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
Lokalizacja: Babilon
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: DBA 3.0

Post autor: MiSiO »

Co innego podobne mechanizmy w innych grach a co innego w DBA, w propozycji zasad. Ja uważam, że są to zmiany bardziej sensowne i odważne niż moznaby się spodziewać.

Co do DBA 3.0 w Lidze, to bardzo fajnie, że będzie możliwość.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DBA 3.0

Post autor: AWu »

Panowie kolory to są nanoszone zmiany w poszczególnych wersjach maszynopisu.

Zauważcie, że tekst który podlinkowałem ma datę 5 grudnia, to które kolory są jak kodowane niestety nie wyjaśnili.

Ja do zmian mam stosunek ambiwalentny, za mało grałem.
Natomiast nie podoba mi się zmiana zasięgów ruchu bo zrobiłem sobie miareczkę na starych :>


Za to zastanawia mnie jedno, wartość podwójnych oddziałów podwójnie jako zniszczonych.

W interesujących mnie okolicach czasoprzestrzennych Bizancjum, sprowadza się to do tego, że walcząc kawalerią bizantyjską, z perską, nie ma różnicy w działaniu obu typów (piechoty tam mało i jest zaniedbywalna w zasadzie).
Do wygrania Persom starczą dwie pokonane kawalerie, a bizantyjczycy muszą zniszczyć 4..
Ostatnio zmieniony środa, 14 grudnia 2011, 15:29 przez AWu, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: DBA 3.0

Post autor: GRZ »

No to jest ból. Podobnie jak fakt że sch jest teraz całkiem kiepski.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
MiSiO
Chef de bataillon
Posty: 1040
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
Lokalizacja: Babilon
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: DBA 3.0

Post autor: MiSiO »

Rydwan z kosami jest kompletnie beznadziejny. A co do podwójnej jazdy - tak. Jeśli nie grasz na piechotę to jej strata boli i nie masz z tego zysku w postaci bonusu. Za to jest naprawdę dobra na piechotę.

Co sądzicie o zniesieniu +1 dla wspierających się włóczni? Oczywiście nadaj jest wsparcie od Ps przeciwko jeździe.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DBA 3.0

Post autor: AWu »

Problem polega na tym, ze dla kawalerii złoty okres przychodzi właśnie wtedy.
Jej przeciwnikiem są same armie kawaleryjskie, ewentualnie z małymi dodatkami pieszymi.

Chyba, że zmienią częstotliwość występowania w listach.. Ale podwójne Cv to głównie Bizantyjczycy.
Greebo
Colonel
Posty: 1710
Rejestracja: wtorek, 15 grudnia 2009, 10:52
Lokalizacja: Warszawka, Opatów Kielecki

Re: DBA 3.0

Post autor: Greebo »

Zgadzam sie z AWu że niestety dla Bizantyjskich armii, ale również np dla Niemieckich (VI/13) liczenie straty podwójnego elemenyu jazdy za dwa elementy nie wydaje się do końca dobre (przemyślane, właściwe?).

Na dodatek może to spowodować w grze "polowanie" na takie elementy.

Pozstaje nam jednak poczekać czy ta zmiana ostatecznie wejdzie i czy w zwiazku z tym nie zmieni się coś w listach armii.
Choć rzeczywiście w przypadku Bizancjum to głebokie podstawki wydają się jak najbardziej zasadne historycznie.
Awatar użytkownika
MiSiO
Chef de bataillon
Posty: 1040
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
Lokalizacja: Babilon
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: DBA 3.0

Post autor: MiSiO »

E tam. Nikt nigdy nie kwestionował podwójnej wartości obozu. Wiele jest armii, które mają świetne elementy ale akurat nie przeciwko swoim przeciwnikom historycznym. Takim elementem są np. słonie w macedońskich armiach w walce z Rzymem. Choć to ma się zmienić. :)
Awatar użytkownika
Grodzio
Sergent
Posty: 146
Rejestracja: poniedziałek, 7 lutego 2011, 18:35
Lokalizacja: Lublin

Re: DBA 3.0

Post autor: Grodzio »

Czy będzie jakiś oficjalny podręcznik i nowe army listy do edycji 3.0?
Awatar użytkownika
MiSiO
Chef de bataillon
Posty: 1040
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
Lokalizacja: Babilon
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: DBA 3.0

Post autor: MiSiO »

Ma być. Tak.
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1195
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 136 times
Been thanked: 77 times

Re: DBA 3.0

Post autor: Kretus »

Dziś na grupę na yahoo wrzucono podobno prawie ostateczną wersję zasad.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: DBA 3.0

Post autor: GRZ »

Nie każdy ma tam konto, mógłbyś podesłać?
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Kadzik

Re: DBA 3.0

Post autor: Kadzik »

Chyba mam konto na Yahoo (mam na pewno, ale ostatnio miałem jakieś problemy - yahoo ma niezły bajzel i ciężko znaleźć konkretne rzeczy), więc jutro sprawdzę i mogę podesłać.
Niech wszyscy zainteresowani prześlą mi maile na PW :)
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: DBA 3.0

Post autor: GRZ »

Super po prostu super.
Słoń 8/9 w bua.

Remis
Recoiled by “Solid” foot in close combat with it or shooting at it, otherwise no effect.
What?

Blady 6 przeciwko piechocie jak nie biegają sami.

A sch to teraz na poziomie ciur obozowych jeśli chodzi o przydatność.

Ja podziękuję.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Kadzik

Re: DBA 3.0

Post autor: Kadzik »

GRZ pisze:Blady 6 przeciwko piechocie jak nie biegają sami.
Źle zrozumiałeś. To łuki mają +1 jeżeli stykają się bokiem z Bladem.
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: DBA 3.0

Post autor: GRZ »

Masz rację. Nadal mi się to nie podoba, ale to może wrodzony strach przed zmianami ;)
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ODPOWIEDZ

Wróć do „DBA”