Mechanika pozyskiwania losowego rezultatu w Maju 1926
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Mechanika pozyskiwania losowego rezultatu w Maju 1926
W Maju 1926 sporadycznie potrzebne jest uzyskanie czysto losowego rezultatu.
Absolutnie nie chcę w grze wykorzystywać kostki sześciościennej (coby uniknąć mylenia k6 i drewnianych kosteczek).
Nie chcę też komplikować i podrażać samej gry.
Losowanie karty z talii kart odpada, m.in. z racji tego, że w scenariuszu historycznym (grywalnym co najwyżej dwa razy, więc rzadko używanym, ale jednak) kolejność kart w talii jest ściśle określona i zgodna z numeracją.
Dotąd stosowałem mechanikę uzyskiwania losowego (pseudolosowego) rezultatu poprzez ciągnięcie losowej karty spośród własnych kart odrzuconych/usuniętych z gry (wg numeracji kart: parzyste albo nieparzyste numery).
Wczoraj mój Brat złamał mechanike, poprzez zagrywanie/odrzucanie tylko kart nieparzystych (wg numeracji). Następnie zagrał karty, których wynik określany był pseudolosowo poprzez wymóg wylosowania odrzucnej karty nieparzystej. :/ Oczywiście najpierw nieparzyste.
OK, miał szczęśliwą ręke do dociągu, ale skoro sie zdarzyło, może sie powtórzyć.
Niedobrze.
Rozważaliśmy mechanikę uzyskiwania losowego (pseudolosowego) rezultatu poprzez ciągnięcie losowej karty spośród kart odrzuconych/usuniętych z gry przez przeciwnika (wg numeracji kart: parzyste albo nieparzyste numery). To jednakże tylko przesuwa problem: zagrywając/odrzucając karty o numeracji parzystej ograniczasz możliwości przeciwnikowi. To dość ciekawy sposób meta-gry, ale łamie klimat. "Hmm, nie skorzystam jeszcze z poparcia PPS, bo to może umożliwić mocniejszy efekt ostrzału"
Ostatecznie uznalismy, iż mechanika uzyskiwania losowego rezultatu poprzez wyrzut zwykłej monety będzie OK. Mechanika tania, niekłopotliwa, choć niekoniecznie klimatyczna (choć te byłby bardzo klimatyczne, ale za drogie:
http://allegro.pl/listing.php/showcat?i ... nge_view=1 , może jako bonus dla pre-orderowców...).
Nawet nie byłoby trzeba dokładać monety, w końcu w każdym domu gracza jakaś moneta występuje....
Co myślicie o tym, by sporadycznie (parę razy w ciągu gry) gracze zmuszeni byli rzucać monetą?
Absolutnie nie chcę w grze wykorzystywać kostki sześciościennej (coby uniknąć mylenia k6 i drewnianych kosteczek).
Nie chcę też komplikować i podrażać samej gry.
Losowanie karty z talii kart odpada, m.in. z racji tego, że w scenariuszu historycznym (grywalnym co najwyżej dwa razy, więc rzadko używanym, ale jednak) kolejność kart w talii jest ściśle określona i zgodna z numeracją.
Dotąd stosowałem mechanikę uzyskiwania losowego (pseudolosowego) rezultatu poprzez ciągnięcie losowej karty spośród własnych kart odrzuconych/usuniętych z gry (wg numeracji kart: parzyste albo nieparzyste numery).
Wczoraj mój Brat złamał mechanike, poprzez zagrywanie/odrzucanie tylko kart nieparzystych (wg numeracji). Następnie zagrał karty, których wynik określany był pseudolosowo poprzez wymóg wylosowania odrzucnej karty nieparzystej. :/ Oczywiście najpierw nieparzyste.
OK, miał szczęśliwą ręke do dociągu, ale skoro sie zdarzyło, może sie powtórzyć.
Niedobrze.
Rozważaliśmy mechanikę uzyskiwania losowego (pseudolosowego) rezultatu poprzez ciągnięcie losowej karty spośród kart odrzuconych/usuniętych z gry przez przeciwnika (wg numeracji kart: parzyste albo nieparzyste numery). To jednakże tylko przesuwa problem: zagrywając/odrzucając karty o numeracji parzystej ograniczasz możliwości przeciwnikowi. To dość ciekawy sposób meta-gry, ale łamie klimat. "Hmm, nie skorzystam jeszcze z poparcia PPS, bo to może umożliwić mocniejszy efekt ostrzału"
Ostatecznie uznalismy, iż mechanika uzyskiwania losowego rezultatu poprzez wyrzut zwykłej monety będzie OK. Mechanika tania, niekłopotliwa, choć niekoniecznie klimatyczna (choć te byłby bardzo klimatyczne, ale za drogie:
http://allegro.pl/listing.php/showcat?i ... nge_view=1 , może jako bonus dla pre-orderowców...).
Nawet nie byłoby trzeba dokładać monety, w końcu w każdym domu gracza jakaś moneta występuje....
Co myślicie o tym, by sporadycznie (parę razy w ciągu gry) gracze zmuszeni byli rzucać monetą?
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Też myślałem o kostkach.
Tylko, że zwięźlej jest napisać na karcie:
"Rzuć trzy razy monetą. Za każdą wyrzuconą reszkę usuń jedną kostkę z pola sąsiądującego ze wskazanym."
niźli
"Do woreczka włoż X czerwonych kostek i Y niebieskich. Nie stosuj procedury walki. Za każdą wylosowaną czerwoną kostkę usuń jedną kostkę z pola sąsiądującego ze wskazanym."
Tylko, że zwięźlej jest napisać na karcie:
"Rzuć trzy razy monetą. Za każdą wyrzuconą reszkę usuń jedną kostkę z pola sąsiądującego ze wskazanym."
niźli
"Do woreczka włoż X czerwonych kostek i Y niebieskich. Nie stosuj procedury walki. Za każdą wylosowaną czerwoną kostkę usuń jedną kostkę z pola sąsiądującego ze wskazanym."
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Losowanie kosteczek w innym mechanizmie niż bitewny mogłoby konfudować graczy, obawiam się.
Wykorzystywane to byłby rzadko, nie więcej niź 3-4 razy w ciągu gry.
Ale czy taki mechanizm nie jest za bardzo "od czapy"? Czy jest to rozwiązanie akceptowalne?
Wykorzystywane to byłby rzadko, nie więcej niź 3-4 razy w ciągu gry.
Ale czy taki mechanizm nie jest za bardzo "od czapy"? Czy jest to rozwiązanie akceptowalne?
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
A mnie ta moneta jakoś nie zachwyca, jest jakaś taka... prowokacyjna w wymowie.
Wolę K6 i klasyczne 1, 2, 3 versus 4, 5, 6. A może dla odmiany 1, 3, 5 vs. 2, 4, 6? Ale skoro:
Wolę K6 i klasyczne 1, 2, 3 versus 4, 5, 6. A może dla odmiany 1, 3, 5 vs. 2, 4, 6? Ale skoro:
to pozostaje chyba tylko rzut. Sugerowałbym tylko zamiast monety żeton: na jednej stronie portret Piłsudskiego, na drugiej Witosa. Koszt niewielki, a byłby chrom.Absolutnie nie chcę w grze wykorzystywać kostki sześciościennej
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Pomysł wyśmienity, niestety produkcja plastikowego żetonu o zadanych parametrach byłaby kosztowną imprezą (analizjąc koszt krańcowy produktu), przede wszystkim ze względu na konieczność stworzenia formy.Koszt niewielki, a byłby chrom.
Gdyby grę wydać w 10 000 egzemplarzy to byłoby to rzeczywiście tanie rozwiązanie, ale w naszej skali wydawniczej byłoby to nie do przyjęcia, niestety.
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Kosztów nie, ale gra robi się odrobinkę zręcznościowa...A nie mogą rozstrzygać przez papier/kamień/nożyczki? Kosztów nie ma
Zatem raczej nie.
Problem pierwszy, taka speckostka mogłaby byc mylona z normalnymi kostkami z gry.Czy również nieopłacalne było by zastosowanie, dołączonej do zestawu jednej nadliczbowej kosteczki, z 3 stron np. czerwonej a z 3 niebieskiej?
Problem drugi, wykonalne byłoby jedynie dołączanie gołej kostki oraz nalepek z kolorami do montażu wewłasnym zakresie.
Toteż aczej nie.
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja