Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest wtorek, 16 października 2018, 01:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mechanika pozyskiwania losowego rezultatu w Maju 1926
PostNapisane: poniedziałek, 27 września 2010, 22:16 
Général de Division

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 3036
Lokalizacja: Szczecin
W Maju 1926 sporadycznie potrzebne jest uzyskanie czysto losowego rezultatu.

Absolutnie nie chcę w grze wykorzystywać kostki sześciościennej (coby uniknąć mylenia k6 i drewnianych kosteczek).

Nie chcę też komplikować i podrażać samej gry.

Losowanie karty z talii kart odpada, m.in. z racji tego, że w scenariuszu historycznym (grywalnym co najwyżej dwa razy, więc rzadko używanym, ale jednak) kolejność kart w talii jest ściśle określona i zgodna z numeracją.

Dotąd stosowałem mechanikę uzyskiwania losowego (pseudolosowego) rezultatu poprzez ciągnięcie losowej karty spośród własnych kart odrzuconych/usuniętych z gry (wg numeracji kart: parzyste albo nieparzyste numery).

Wczoraj mój Brat złamał mechanike, poprzez zagrywanie/odrzucanie tylko kart nieparzystych (wg numeracji). Następnie zagrał karty, których wynik określany był pseudolosowo poprzez wymóg wylosowania odrzucnej karty nieparzystej. :/ Oczywiście najpierw nieparzyste.
OK, miał szczęśliwą ręke do dociągu, ale skoro sie zdarzyło, może sie powtórzyć.

Niedobrze.

Rozważaliśmy mechanikę uzyskiwania losowego (pseudolosowego) rezultatu poprzez ciągnięcie losowej karty spośród kart odrzuconych/usuniętych z gry przez przeciwnika (wg numeracji kart: parzyste albo nieparzyste numery). To jednakże tylko przesuwa problem: zagrywając/odrzucając karty o numeracji parzystej ograniczasz możliwości przeciwnikowi. To dość ciekawy sposób meta-gry, ale łamie klimat. "Hmm, nie skorzystam jeszcze z poparcia PPS, bo to może umożliwić mocniejszy efekt ostrzału" :?

Ostatecznie uznalismy, iż mechanika uzyskiwania losowego rezultatu poprzez wyrzut zwykłej monety będzie OK. Mechanika tania, niekłopotliwa, choć niekoniecznie klimatyczna (choć te byłby bardzo klimatyczne, ale za drogie:
http://allegro.pl/listing.php/showcat?i ... nge_view=1 , może jako bonus dla pre-orderowców...).

Nawet nie byłoby trzeba dokładać monety, w końcu w każdym domu gracza jakaś moneta występuje....

Co myślicie o tym, by sporadycznie (parę razy w ciągu gry) gracze zmuszeni byli rzucać monetą?

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 28 września 2010, 10:53 
Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 października 2006, 12:19
Posty: 1160
Lokalizacja: Łódź
Umpy masz kolorowe klocki i woreczek w mechanice. Możesz zastosowac ten mechanizm do losowych wyborów. Chyba że wybór jest między A i B. Wtedy moneta może być.

_________________
http://jedyna-i-sluszna.blogspot.com/
http://www.solaris7.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 28 września 2010, 11:12 
Général de Division

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 3036
Lokalizacja: Szczecin
Też myślałem o kostkach.

Tylko, że zwięźlej jest napisać na karcie:
"Rzuć trzy razy monetą. Za każdą wyrzuconą reszkę usuń jedną kostkę z pola sąsiądującego ze wskazanym."
niźli
"Do woreczka włoż X czerwonych kostek i Y niebieskich. Nie stosuj procedury walki. Za każdą wylosowaną czerwoną kostkę usuń jedną kostkę z pola sąsiądującego ze wskazanym."

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 28 września 2010, 11:24 
Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 października 2006, 12:19
Posty: 1160
Lokalizacja: Łódź
No wszystko zależy od tego jaki wynik chcesz uzyskać i ile masz zmiennych.

_________________
http://jedyna-i-sluszna.blogspot.com/
http://www.solaris7.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 28 września 2010, 11:52 
Général de Division

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 3036
Lokalizacja: Szczecin
Losowanie kosteczek w innym mechanizmie niż bitewny mogłoby konfudować graczy, obawiam się.

Wykorzystywane to byłby rzadko, nie więcej niź 3-4 razy w ciągu gry.

Ale czy taki mechanizm nie jest za bardzo "od czapy"? Czy jest to rozwiązanie akceptowalne?

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 28 września 2010, 12:22 
Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 października 2006, 12:19
Posty: 1160
Lokalizacja: Łódź
Mnie nie przeszkadza. Jeden rzuci monetą, drugi pójdzie po k6. Wynik będzie ten sam.

_________________
http://jedyna-i-sluszna.blogspot.com/
http://www.solaris7.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 28 września 2010, 13:08 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
A mnie ta moneta jakoś nie zachwyca, jest jakaś taka... prowokacyjna w wymowie. ;)

Wolę K6 i klasyczne 1, 2, 3 versus 4, 5, 6. A może dla odmiany 1, 3, 5 vs. 2, 4, 6? Ale skoro:
Cytuj:
Absolutnie nie chcę w grze wykorzystywać kostki sześciościennej

to pozostaje chyba tylko rzut. Sugerowałbym tylko zamiast monety żeton: na jednej stronie portret Piłsudskiego, na drugiej Witosa. Koszt niewielki, a byłby chrom. :)

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 28 września 2010, 18:12 
Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 października 2006, 12:19
Posty: 1160
Lokalizacja: Łódź
Też myślałem o ekstra żetonie, ale jeśli ma być wykorzystywany tylko 3-4 razy na grę to nie ma sensu zwiększać kosztów gry.

_________________
http://jedyna-i-sluszna.blogspot.com/
http://www.solaris7.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 28 września 2010, 20:18 
Général de Division

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 3036
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Koszt niewielki, a byłby chrom.


Pomysł wyśmienity, niestety produkcja plastikowego żetonu o zadanych parametrach byłaby kosztowną imprezą (analizjąc koszt krańcowy produktu), przede wszystkim ze względu na konieczność stworzenia formy.

Gdyby grę wydać w 10 000 egzemplarzy to byłoby to rzeczywiście tanie rozwiązanie, ale w naszej skali wydawniczej byłoby to nie do przyjęcia, niestety.

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 28 września 2010, 21:12 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 stycznia 2008, 22:55
Posty: 537
Lokalizacja: Poznań i ziemia gnieźnieńska
A nie mogą rozstrzygać przez papier/kamień/nożyczki? Kosztów nie ma :)


Ostatnio edytowano czwartek, 1 stycznia 1970, 02:00 przez wizun, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 29 września 2010, 12:22 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Posty: 449
Lokalizacja: Kraków
Czy również nieopłacalne było by zastosowanie, dołączonej do zestawu jednej nadliczbowej kosteczki, z 3 stron np. czerwonej a z 3 niebieskiej?

_________________
Moja kolekcja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 29 września 2010, 13:34 
Général de Division

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 3036
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
A nie mogą rozstrzygać przez papier/kamień/nożyczki? Kosztów nie ma

Kosztów nie, ale gra robi się odrobinkę zręcznościowa...

Zatem raczej nie.

Cytuj:
Czy również nieopłacalne było by zastosowanie, dołączonej do zestawu jednej nadliczbowej kosteczki, z 3 stron np. czerwonej a z 3 niebieskiej?


Problem pierwszy, taka speckostka mogłaby byc mylona z normalnymi kostkami z gry.

Problem drugi, wykonalne byłoby jedynie dołączanie gołej kostki oraz nalepek z kolorami do montażu wewłasnym zakresie. :?

Toteż aczej nie.

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 29 września 2010, 14:16 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Posty: 449
Lokalizacja: Kraków
No to może "ence pence w której ręce", przy użyciu jednej czerwonej i jednej niebieskiej kosteczki.

_________________
Moja kolekcja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 29 września 2010, 14:44 
Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 października 2006, 12:19
Posty: 1160
Lokalizacja: Łódź
Wszystko zależy od częstotliwości z jaką ma być wykorzystywany mechanizm. Jeśli rzadko, to nie ma sensu wprowadzać dodatkowych gadżetów, zwykła moneta wystarczy.

_________________
http://jedyna-i-sluszna.blogspot.com/
http://www.solaris7.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.