Znaczniki ukrytych jednostek do gier bitewnych

Newsy, informacje o imprezach, dyskusje o hobby.
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 536 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Znaczniki ukrytych jednostek do gier bitewnych

Post autor: Umpapa »

Szukam (1.) prostego sposobu wykonania (2.) solidnych i (3.) eleganckich znaczników ukrytych jednostek.

Znaczniki musiałyby być:
a) z jednej strony jednakowe, najlepiej oznaczone symbolem
http://www.litkoaero.com/products/Scann ... lain).html
albo inszym znakiem zapytania lub obecności przeciwnika.

b) z drugiej strony niektóre puste (blef, "dummy token"), większość oznaczone co najmniej numerem, lepiej literką i numerem.

Rozważałem okrągłe karty z ArtsCrow, ale są za duże, bo 3 calowe.

Litko Aeorosystem być może takowe coś zrobi, ale za ca 60 $. :?

Naklejki na bloczki?

Żetony obustronnie drukowane i lakierowane sprayem?

Chętnie kupiłbym takowe znaczniki....

------------------

Jak by to działało?

Obaj gracze przed grą w tajemnicy przed sobą zapisują listę jednostek (drużyn albo okrętów kosmicznych) przyporządkowując poszczególnym jednostkom quasilosowo wybrane numery pomiędzy 1 a 30.

Przykładowo ani dowództwo ani okręt flagowy nie powinny być z reguły opisywane jako 1.

Obaj gracze wystawiają na stół swoje siły jako zakryte znaczniki, wzbogacając ich liczbę o pewną liczbę "dummy tokens", znaczników obrazujących plotkę, złudę, miraż, dzieci grające w piłkę, stado psów, chmurę ptaków na radarze.

Obaj gracze przesuwają zakrytymi znacznikami, z których część jest pusta, ale większość opatrzona jest od dołu numerami losowo przyporządkowanymi do poszczególnych jednostek.

Numer=istniejąca jednostka. Brak numeru = miraż.

Gracz mógłby w dowolnym momencie spróbować rozpoznać ukryty znacznik przeciwnika:
- wskazać obcy znacznik znajdujący się w linii widzenia i zasięgu rozpoznania własnej ujawnionej jednostki albo zakrytego ponumerowanego znacznika.
- zdać test rozpoznania,
- ujawnić numer własnego znacznika (rozpoznania dokonuje realnie istniejąca jednostka, ale przeciwnik nie wie dokładnie jaka, bo nie potrafi przyporządkować numeru jednostce)
- zażądać od przeciwnika odsłonięcia rozpoznawanego znacznika przeciwnika
- usunąć pusty znacznik przeciwnika (wyeliminować miraż)
- zaś jeśli ropoznawany znacznik przeciwnika to realna jednostka to w zależności od zasłony terenu (coveru) obie lub tylko jedna jednostka ulegają identyfikacji (i są wówczas wystawiane jako modele na stół przez swoich właścicieli)

Uwagi?
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

Najprostsze rozwiązanie to karty dwustronnie zapisane, na jednej stronie znak zapytania, na drugiej numer do którego przypisujesz jednostkę, puste mają "X" zamiast numeru. Solidniej wyglądałoby to gdybyś zrobił żetony, na przykład na podkładkach pod śruby (ciężkie, powtarzalne, tanie) z takim samymi opcjami przyklejonych numerów. Możesz też zastosować zasadę z Ambush Alley. Wykonujesz żetony z numerami i rzucasz kością, który żeton reprezentuje jednostkę. Ale to daje element losowy również dla ciebie.
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o grach bitewnych”