Dlaczego WARGAMER tak nie lubi 72?

Newsy, informacje o imprezach, dyskusje o hobby.
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Powiem szczerze przeglądałem OiM i poza szatą graficzną(całkiem fajna) to jakoś szczególnie mnie to nie zachwyciło.
Awatar użytkownika
Cisza
Général de Brigade
Posty: 2181
Rejestracja: środa, 7 października 2009, 12:40
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Cisza »

FOW to moim zdaniem trochę nieporozumienie ze względu na skalę i konstrukcję systemu. Nie jest to ani skirmish, ani system do rozgrywania dużych bitew. Pierwszym mógłby być, gdyby każdy stand reprezentował jednego żołnierza. Przy tych zasadach ostrzału i zdejmowania strat jakie panują we FOW byłoby to nawet logiczne.

Próby rozegrania większych starć wypadają co najmniej dziwnie z jednego podstawowego powodu - skali. W 15mm zmasowane starcia pancerne na standardowym stole wyglądają raczej na przepychanki niż bitwę z manewrowaniem.

OiM to natomiast lekkie i przyjemne zasady które w wielu miejscach są bardzo abstrakcyjne.
Figurki ładne, ale także brakuje mi tu oddania masy wojsk.
Ba'tki Machny wspomnij czasy
Gdy do walki brak ci sił
Jak na stepach Ukrainy
Białych i czerwonych bił!
_____________________
www.polewalki.blogspot.com
Awatar użytkownika
Bagu
Sous-lieutenant
Posty: 404
Rejestracja: niedziela, 25 lutego 2007, 13:43
Lokalizacja: Kraków/Souhwick Massachusetts
Kontakt:

Post autor: Bagu »

Amnie OiM ani ziebi ani grzeje - w samym systemie nie ma nic odkrywczego ani nowatorskiego - tam na świcie jest masa gorszych i masa lepszych systemów...
Grafiki owszem ładne, klimatem tez do mnie trafili...
Tylko figurki, przykro mi większość armii złoże z innych tańszych produktów - ot i tyle
http://spartan-painting.blogspot.com/ <---BLOG O MODELARSTWIE I WARGAMINGU!
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Teraz raczej bardzo trudno jest znaleźć jakiś system(albo nawet stworzyć-wiem coś o tym) który byłby odkrywczy i na tyle nowatorski by przyciągnąć graczy do siebie.
Awatar użytkownika
Bagu
Sous-lieutenant
Posty: 404
Rejestracja: niedziela, 25 lutego 2007, 13:43
Lokalizacja: Kraków/Souhwick Massachusetts
Kontakt:

Post autor: Bagu »

System nie musi byc ani odkrywczy ani nowatorski - moze czerpac z dobrych wzorcow i nasladowac cos - czasami zbedne kombinowanie na siłe i wymyslanie Bóg wie czego tez jest złe - system musi mie to COŚ w sobie - dla mnie w OiM jedynym czynnikiem który sprawił, że bede w niego grał jest klimat XVI/XVIIw i tyle, zasady uważam za abstrakcyjne i...dziwne, ale klimat ma!

Kocham Rzeczpolita i wasaczyzne tamtego okresu, tak wiem znam jeszcze 2 gry bitewne osadzone w tamtym okresie ale ta jest nasza, pomimo ze zasady sa dziwne a figuraski ciut drogie ale jednak - nikt nie zrozumie sarmackiej dumy i wasaczyzny tak jak my! A ja to kocham!
http://spartan-painting.blogspot.com/ <---BLOG O MODELARSTWIE I WARGAMINGU!
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Mysle że chodzi o to że mimo wydziwaczonych zasad jednak fakt pogrania sobie i zrobienia szarży husarii na przeciwnika przeważa:). To jest klimat:)
Awatar użytkownika
Yori
Praefectus Praetorio
Posty: 1696
Rejestracja: piątek, 28 listopada 2008, 19:09
Lokalizacja: Warszawa man! Złu mówi zawsze: no pasaran!

Post autor: Yori »

A dla mnie klimatem była siła spokoju Bogusia Radziwiłła w filmie "Potop" gdzie w bitwie pod Warką czy Gołębiem jego rajtaria wpakowała się pod własny ogień w pościgu za Tatarami, a on z flegmą zakomenderował:
"- Przerwać ogień."

Normalnie kocham ten film!
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Generalnie gier z każdego okresu jest juz na pęczki powoli. A szkoda bo wiele tytułów przez to wszystkim umyka, a i samemu ciężko jest cokolwiek oryginalnego wymyśleć.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o grach bitewnych”