Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest wtorek, 21 listopada 2017, 10:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
PostNapisane: środa, 15 lipca 2015, 12:37 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 2917
Lokalizacja: Szczecin
Przygotowuję dużą pulpową grę.

Potrzebuję metody losowego określania inicjatywy (kolejności faz poszczególnych graczy), przydałoby się też ograniczyć długość ich faz (a la zegar szachowy).

Zazwyczaj wykorzystuję karty (z pisemnym wyszczególnieniem wszystkich możliwych działań, tak aby pomóc początkującym graczom), ale chciałem spróbować czegoś świeżego.

I doznałem iluminacji.

Dlaczego nie skorzystać z losowego odtwarzania soundtracku jako sposobu za zarówno ograniczenie czas graczy jak i decydowania, kto będzie następny?

Jak to działa?

http://umpapas.blogspot.com/2015/07/ran ... ay-to.html

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
PostNapisane: środa, 15 lipca 2015, 13:45 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18450
Lokalizacja: Warszawa
Computer assisted wargaming... Soooo 2000s.

IMHO to nie najlepszy pomysł, to gra a nie wyścigi, ale w odpowiednim scenariuszu może być zabawne.
Jednak poza jakimś szalonym one shotem odstraszyłoby mnie od gry.

Co z aktywacją?
Kończy się w momencie zmiany?
Rzucone kości przeliczacie coś i ciach koniec w kąt w połowie akcji, albo przeliczanie w turze drugiego przeciwnika, albo pauzujecie (co w ogóle usuwa sens rozwiązania).
Za brutalne.

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
PostNapisane: środa, 15 lipca 2015, 15:24 
Lieutenant

Dołączył(a): sobota, 22 lipca 2006, 10:15
Posty: 523
Lokalizacja: Gdańsk
W świecie plaszówkowym rozwiązania ograniczeń czasowych już z powodzeniem są stosowane - Space Hulk, Blood Bowl - ograniczenie czasowe na turę gracza, czy XCOM - aplikacja jako generator misji oraz miernik czasu wymuszający działanie pod presją. Pewnie jakby jeszcze chwilę się zastanowić znalazły by się kolejne.
Do tego różne gry "zabawowe" gdzie nie tyle jest odliczanie czasu, a akcje są równoczesne i działają na zasadzie kto pierwszy ten lepszy, zatem też trzeba "szybko się orientować" i wykonać akcję.

Czemu nie miałoby się to sprawdzić w bitewniaku?
Daje to dużo ciekawych możliwości - np. można oddać różnice w działaniu armii (różnice w zaawansowaniu sprzętu, jakości łączności itp.) dając więcej lub mniej czasu na wykonanie akcji. Można wymyślać bardzo fajne rzeczy na bazie tego pomysłu.
Oczywiście musiałoby to być dobrze zaprojektowane - ale to dotyczy każdego aspektu mechaniki - nie skreślałbym rozwiązania od razu - moim zdaniem pomysł ma potencjał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
PostNapisane: środa, 15 lipca 2015, 19:48 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 2917
Lokalizacja: Szczecin
AWu napisał(a):
Co z aktywacją?
Kończy się w momencie zmiany?
Rzucone kości przeliczacie coś i ciach koniec w kąt w połowie akcji, albo przeliczanie w turze drugiego przeciwnika, albo pauzujecie (co w ogóle usuwa sens rozwiązania).
Za brutalne.


Przy takiej liczbie (ośmiu + MG) graczy jak planowana przez mnie, MUSZĘ wdrożyć sposób dyscyplinowania prokrastynujacych i nieuważnych graczy, siebie nie wyłączając.

Gracz NIE może zadeklarować akcji (i rzucić kości bo w moim systemie to jest jednoczasowe) po upływie "swojej" muzyki. Wiesz, że w moim systemie nic się nie przelicza, prawie żadnej matematyki. :) Jeden rzut (ok, różnymi kośćmi), jeśli zdany to eliminujesz (lub przyduszasz) wylosowana liczbę figurek ALBO przesuwasz się o wylosowaną liczbę cali (bieg) ALBO przesunąć o stałą liczbę cali ALBO podnosisz (rally) wylosowaną liczbę figurek.
Podnosić/przyduszać/zdejmować/przesuwać pojedyncze figurki może już po upływie swojej muzyki, to nie ma wpływu na sens wykonanych czynności.

Każdy z graczy miałby od 3 do max 5 "pionków", przy czym pionek = bohater/pojazd/sekcja/drużyna (figurki drużyny osobno podstawkowane, ale na wspólnej podstawce "sabocie"). Toteż w trakcie dwuipółminutowej tury mógłby wykonać od 3 do 5 rzutów. Oczywiście mechanizm ten zmuszałby do czujnej obserwacji gry i rozeznania CO chce się robić w swojej fazie.

W wyjątkowych sytuacjach (wypadniecie kości poza stół) mistrz gry mógłby spauzować muzykę.

Zastanawiam się nad tym by gracze mogli byli uprzedzani (np poprzez wyświetlanie RandomYouTube na TV), że następna tura będzie ich (na stronie RandomTube widać jaka będzie następna piosenka), coby się mogli płynnie "włączyć do ruchu" i psychicznie przygotować.

My tak graliśmy w szóstkę (i w ósemkę!) w Twilight Empire 3ed oraz Eclipse, niemalże z zegarami szachowymi. Uważam, że Game Clock Cube zrewolucjonizował rozgrywkę. Szkoda, że nie ma Game Clock Cube emitującego określoną muzykę...

Chcesz zrobić siusiu/wypalić papieroska, to nie opóźniaj rozgrywki i nie zmuszaj innych do tracenia czasu, tylko udaj się na stronę tuż po zakończeniu swojej fazy. :)

Aha, a na TMP niektórym się podoba: :)
http://theminiaturespage.com/boards/msg.mv?id=391066

unicorn napisał(a):
Daje to dużo ciekawych możliwości - np. można oddać różnice w działaniu armii (różnice w zaawansowaniu sprzętu, jakości łączności itp.) dając więcej lub mniej czasu na wykonanie akcji. Można wymyślać bardzo fajne rzeczy na bazie tego pomysłu.
Oczywiście musiałoby to być dobrze zaprojektowane - ale to dotyczy każdego aspektu mechaniki - nie skreślałbym rozwiązania od razu - moim zdaniem pomysł ma potencjał.

Dzięki Unicornie. :)
Dlatego obciąłem Sowietom fazę o kilka sekund, Arabskim hordom :twisted: dałem aż 4 minuty, Predatorowi dałem dwie fazy (choć krótsze), a Niemcom jedną z dwóch faz, do wyboru.

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
PostNapisane: środa, 15 lipca 2015, 20:42 
Strażnik polny koronny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 19 marca 2009, 21:24
Posty: 1995
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича
Kolejny świetny pomysł Umpapo, pokażesz kiedyś Swój system?

_________________
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
PostNapisane: środa, 15 lipca 2015, 22:03 
Major General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 września 2010, 14:06
Posty: 3879
Lokalizacja: Warszawa
Dla mnie rozwiązanie słabe, bo albo się skupiam na muzyce, albo na graniu. :) Ale może z MG jakoś by szło.

Natomiast:
- trzeba mieć dobre narzędzie do losowania utworów (co zauważono na TMP),
- rozwiązania raczej nie da się zastosować poza domem (chyba że chcemy puszczać muzykę z komórki niczym dresiki w autobusach) - ale to pewnie dla Umpapy nie problem,
- albo MG przygotuje długą listę utworów i będzie się musiał w niej połapać, albo wszyscy gracze będą mieć po dziurki w nosie wybranych utworów na resztę życia. ;)

_________________
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
PostNapisane: czwartek, 16 lipca 2015, 00:17 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18450
Lokalizacja: Warszawa
Na Random youtube to słuchaliby głównie reklam chyba ;)


To rozwiązanie ma potencjał w jakimś pulp skirmishu.
Jest taka gra RPG stara gdzie gracz może sobie wykupić soundtrack dla postaci :)
Pasowałoby, twój soundtrack, twoja tura.

Ale nawet w twoim systemie to nie jest tak, że śmiga wszystko idealnie, są zgrzyty, opóźnienia itp.

Ale w sumie najbardziej by mi było szkoda około stołowej pogadanki, która czasem jest znacznie ciekawsza od gry (dlatego lubie w większa kupą grac z Sarmorem, GRZ i Xardasem).

Ale 8 osób to po prostu mało grywalna okoliczność jest, lepiej zagrać w 8 turniej w DBA :P

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
PostNapisane: poniedziałek, 20 lipca 2015, 22:03 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 2917
Lokalizacja: Szczecin
Warchoł napisał(a):
Kolejny świetny pomysł Umpapo, pokażesz kiedyś Swój system?


Jak skończę, na pewno. :)

Sarmor napisał(a):
Natomiast:
- trzeba mieć dobre narzędzie do losowania utworów (co zauważono na TMP),
- rozwiązania raczej nie da się zastosować poza domem (chyba że chcemy puszczać muzykę z komórki niczym dresiki w autobusach) - ale to pewnie dla Umpapy nie problem,
- albo MG przygotuje długą listę utworów i będzie się musiał w niej połapać, albo wszyscy gracze będą mieć po dziurki w nosie wybranych utworów na resztę życia. ;)

RandomTube jest prawdziwie losowe. Dlatego nie używałem Spotify.

Każdy utwór będzie odsłuchany od 6 do 8 razy. Idzie wytrzymać. :)

AWu napisał(a):
Pasowałoby, twój soundtrack, twoja tura.

Właśnie.

AWu napisał(a):
Ale nawet w twoim systemie to nie jest tak, że śmiga wszystko idealnie, są zgrzyty, opóźnienia itp.

Przetestujemy... :)

AWu napisał(a):
Ale w sumie najbardziej by mi było szkoda około stołowej pogadanki, która czasem jest znacznie ciekawsza od gry (dlatego lubie w większa kupą grac z Sarmorem, GRZ i Xardasem).


Dla nas gra to świętość, jest zakaz opóźniania i rozpraszania gry przez pogadanki pozagrowe.

AWu napisał(a):
Ale 8 osób to po prostu mało grywalna okoliczność jest, lepiej zagrać w 8 turniej w DBA :P


Nie mam 16 armii w DBA. Ba, nie mam ani jednej.:P

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
PostNapisane: poniedziałek, 20 lipca 2015, 22:15 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Posty: 2779
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
RandomTube jest prawdziwie losowe.

Odważne stwierdzenie. ;)

_________________
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
PostNapisane: wtorek, 21 lipca 2015, 00:10 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18450
Lokalizacja: Warszawa
Umpapa napisał(a):
Nie mam 16 armii w DBA. Ba, nie mam ani jednej. :P


A to już niedopatrzenie poważne, nie moja wina :P

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowa playlista jako zegar gry i kolejność graczy
PostNapisane: wtorek, 21 lipca 2015, 01:35 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 2917
Lokalizacja: Szczecin
GRZ napisał(a):
Cytuj:
RandomTube jest prawdziwie losowe.

Odważne stwierdzenie. ;)

OK. quasilosowe, ale nie tworzy wzorów. Och wiadomo o co chodzi. :P

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.