Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych
Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych
Czy ktoś mógłby mi napisać, jak jest rozwiązany rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych. Chodzi mi konkretnie o znios, w sytuacji gdy pocisk nie trafił w zamierzony cel.
Wiem tylko, jak to wygląda w Operation Squad WW2; rzut 1d10 i kostka pokazuje w którym kierunku poleciał granat i ile cm.
Wiem tylko, jak to wygląda w Operation Squad WW2; rzut 1d10 i kostka pokazuje w którym kierunku poleciał granat i ile cm.
- Kretus
- Baron
- Posty: 1195
- Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
- Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 77 times
Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych
Zwykle jest to pudło absolutne (bez znoszenia) albo właśnie przesuwanie punktu trafienia (losowe ustalenie kierunku czasem specjalna kostką, i odległość ustalana różnymi metodami, np. przy uwzględnianiu odległości, rodzaju broni, z minimalnym/maksymalnym znoszeniem itp). Tutaj już w grę wchodzą szczegóły właściwe dla systemu, np. że strzał z moździerza nie spadnie bliżej niż połowę odległości od strzelającego, że granat może spaść pod nogi, albo że odległość znoszenia na zasięgu maksymalnym to 3k6 a na krótkim to k6.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Uzbrojona w historyczne argumenty...
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych
W Chain ocf Commandzie granat trafia albo nie (jeszcze na samych jedynkach ryzyko detonacji na używającym oddziale).
A Moździerze pojedyncze lekkie ze stołu zawsze rzucają kostki ataku i wynik na tych kostkach mówi co się dzieje (albo hity na atakowanym oddziale, albo nie, nie znosi nic (same jedynki kończą amunicję). Dym znosi w losowym kierunku.
A atak baterii moździerzy spoza stołu. Najpierw się wstrzelać trzeba (i tu jest znoszenie) a potem bije we wszystko pod znacznikiem który jest wycentrowany na wstrzelanym pocisku. Można w dalszych fazach poprawiać celność ognia.
Z tego co czytałem w Bolt action też się trzeba wstrzelać najpierw.
A Moździerze pojedyncze lekkie ze stołu zawsze rzucają kostki ataku i wynik na tych kostkach mówi co się dzieje (albo hity na atakowanym oddziale, albo nie, nie znosi nic (same jedynki kończą amunicję). Dym znosi w losowym kierunku.
A atak baterii moździerzy spoza stołu. Najpierw się wstrzelać trzeba (i tu jest znoszenie) a potem bije we wszystko pod znacznikiem który jest wycentrowany na wstrzelanym pocisku. Można w dalszych fazach poprawiać celność ognia.
Z tego co czytałem w Bolt action też się trzeba wstrzelać najpierw.
- Kretus
- Baron
- Posty: 1195
- Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
- Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 77 times
Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych
Bardzo często granatów też nie ma jako odrębnego typu broni tylko odzwierciedla się ich działanie jako wartość doliczaną (bonus) do walki wręcz albo strzelania na krótki dystans.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Uzbrojona w historyczne argumenty...
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych
Może tez granat tylko wpływać na kolejność ataku lub wartość walki wręcz/negować osłonę przy walce wręcz.
W I aint been shot mum chyba jak teraz przeglądam nie ma granatów jako niezależnego uzbrojenia.
Pamiętaj Woytasie, że to najlepiej uzależnić od skali gry. Inaczej powinien funkcjonować granat jak aktywujesz piechura a inaczej jak pluton wojska.
W I aint been shot mum chyba jak teraz przeglądam nie ma granatów jako niezależnego uzbrojenia.
Pamiętaj Woytasie, że to najlepiej uzależnić od skali gry. Inaczej powinien funkcjonować granat jak aktywujesz piechura a inaczej jak pluton wojska.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych
W Battlegroup Kursk najpierw masz wstrzelenie (spotter round), przy którym rzucasz ile znosi od celu (od 1k6 do 3k6). Następnie dopiero rzucasz już na efekty trafienia na wszystko w placku 10" gdzie ostrzał faktycznie padł.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych
Widzę, że jednak autorzy Operation Squad wpadli na rozwiązanie, które najbardziej mi odpowiada. Trzeba będzie przysiąść i pomyśleć nad czymś podobnym, ale tak, żeby nie kopiować całości. Łatwe to nie będzie.
- Cisza
- Général de Brigade
- Posty: 2181
- Rejestracja: środa, 7 października 2009, 12:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych
W Force on Force strzał moździerzowy wykonuje się rzucając specjalną kością na zniesienie, a później K6 ile wyniosło znoszenie. Trafienia rozdziela się między modele znajdujące się w odpowiednim promieniu od miejsca trafienia.
Ba'tki Machny wspomnij czasy
Gdy do walki brak ci sił
Jak na stepach Ukrainy
Białych i czerwonych bił!
_____________________
www.polewalki.blogspot.com
Gdy do walki brak ci sił
Jak na stepach Ukrainy
Białych i czerwonych bił!
_____________________
www.polewalki.blogspot.com
Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych
W Bolt Action strzelając z moździerza (zasięg i siła rażenia oczywiście uzależnione od kalibru) należy się "wstrzelać". I tak: Aby trafić za pierwszym razem należy uzyskać 6 na K6. Każdy inny wynik oznacza definitywne pudło. Jeśli w kolejnej turze jednostka, do której celowałeś z moździerza nie poruszyła się, aby trafić wystarczy uzyskać wynik 5 lub 6. Z każdą turą trafienie nieruchomej jednostki "kosztuje" coraz mniej pkt na kości.
Testowałem już kilkukrotnie ten system i na razie nie wliczałbym moździerza do mojej rozpiski. To nie jest moździerz tylko paździerz
A rozwiązanie z OS WW2 moim zdaniem jest ok - jeśli ktoś chce mieć odrobinę realizmu. Chcesz stworzyć coś własnego? Tak od podstaw?
Testowałem już kilkukrotnie ten system i na razie nie wliczałbym moździerza do mojej rozpiski. To nie jest moździerz tylko paździerz
A rozwiązanie z OS WW2 moim zdaniem jest ok - jeśli ktoś chce mieć odrobinę realizmu. Chcesz stworzyć coś własnego? Tak od podstaw?
- Asienieboje
- Adjudant Commandant
- Posty: 1762
- Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
- Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 43 times
Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych
Crew, bardzo się mylisz. W BA moździerza używam głównie do ruszenia przeciwnika, który zajmuje umocnione pozycje. Albo przeciwnik podejmie ryzyko i zostanie, albo się poruszy. Sama skuteczność moździerza nie jest mocna (choć zdarzały się w moich grach wyjątki i przeciwnik po każdym moim poruszeniu rzucał 6 na trafienie), ale w przypadku trafienia generuje dużo pinów, a dużo pinów to duże problemy z uaktywnieniem danej jednostki. Jak już trafisz to w następnej turze potrzebujesz już tylko 2+ na trafienie
Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych
Asie - szkoda, że dość daleko mamy do siebie w odwiedziny... Chętnie puściłbym na Twój moździerz wszystko, co mam na stole galopem.
A żeby nie był off top, to powiem, że w Bolt Action granatów nie ma jako odrębnej broni. Szkoda, bo rzucanie siekanym jajkiem w dziesięcioosobowy oddział byłoby radosnym przeżyciem
A żeby nie był off top, to powiem, że w Bolt Action granatów nie ma jako odrębnej broni. Szkoda, bo rzucanie siekanym jajkiem w dziesięcioosobowy oddział byłoby radosnym przeżyciem
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych
Właśnie tak sobie dzisiaj pomyślałem, że na jednej d6 namaluje strzałeczki pokazujące kierunek, w którym znosi pocisk/granat, a druga d6 będzie pokazywała o ile cm. Na razie będzie musiało wystarczyć, a jak się sprawdzi, to zostanie na stałe.Cisza pisze:W Force on Force strzał moździerzowy wykonuje się rzucając specjalną kością na zniesienie, a później K6 ile wyniosło znoszenie.
Już się tworzy i pierwsze testy bardzo zadowalające, ale do końca jeszcze długa droga.Crew pisze:Chcesz stworzyć coś własnego? Tak od podstaw?
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych
woytas pisze: Właśnie tak sobie dzisiaj pomyślałem, że na jednej d6 namaluje strzałeczki pokazujące kierunek, w którym znosi pocisk/granat,
GW produkuje takie kostki, na 6 jest hit ale na nim też jest strzałka jako kropka nad i.
Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych
Właśnie nakierowałeś mnie na właściwy tor. Jedna kość d6 wystarczy:AWu pisze:woytas pisze:GW produkuje takie kostki, na 6 jest hit ale na nim też jest strzałka jako kropka nad i.
1 - niewypał
2,3,4,5 - odległość zniosu w cm dla granatu, x2 dla moździerza. Na każdej ściance naklejona strzałeczka kierunkowa
6 - czyli to, co tygryski lubią najbardziej - trafienie bezposrednie.
Jeśli odległości 2,3,4,5 okażą się zbyt destrukcyjne, zmienię na 4,5,6,7.