Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych

Newsy, informacje o imprezach, dyskusje o hobby.
woytas
Caporal-Fourrier
Posty: 92
Rejestracja: poniedziałek, 7 stycznia 2013, 01:09

Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych

Post autor: woytas »

Czy ktoś mógłby mi napisać, jak jest rozwiązany rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych. Chodzi mi konkretnie o znios, w sytuacji gdy pocisk nie trafił w zamierzony cel.
Wiem tylko, jak to wygląda w Operation Squad WW2; rzut 1d10 i kostka pokazuje w którym kierunku poleciał granat i ile cm.
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1195
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 136 times
Been thanked: 77 times

Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych

Post autor: Kretus »

Zwykle jest to pudło absolutne (bez znoszenia) albo właśnie przesuwanie punktu trafienia (losowe ustalenie kierunku czasem specjalna kostką, i odległość ustalana różnymi metodami, np. przy uwzględnianiu odległości, rodzaju broni, z minimalnym/maksymalnym znoszeniem itp). Tutaj już w grę wchodzą szczegóły właściwe dla systemu, np. że strzał z moździerza nie spadnie bliżej niż połowę odległości od strzelającego, że granat może spaść pod nogi, albo że odległość znoszenia na zasięgu maksymalnym to 3k6 a na krótkim to k6.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych

Post autor: AWu »

W Chain ocf Commandzie granat trafia albo nie (jeszcze na samych jedynkach ryzyko detonacji na używającym oddziale).

A Moździerze pojedyncze lekkie ze stołu zawsze rzucają kostki ataku i wynik na tych kostkach mówi co się dzieje (albo hity na atakowanym oddziale, albo nie, nie znosi nic (same jedynki kończą amunicję). Dym znosi w losowym kierunku.

A atak baterii moździerzy spoza stołu. Najpierw się wstrzelać trzeba (i tu jest znoszenie) a potem bije we wszystko pod znacznikiem który jest wycentrowany na wstrzelanym pocisku. Można w dalszych fazach poprawiać celność ognia.


Z tego co czytałem w Bolt action też się trzeba wstrzelać najpierw.
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1195
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 136 times
Been thanked: 77 times

Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych

Post autor: Kretus »

Bardzo często granatów też nie ma jako odrębnego typu broni tylko odzwierciedla się ich działanie jako wartość doliczaną (bonus) do walki wręcz albo strzelania na krótki dystans.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych

Post autor: AWu »

Może tez granat tylko wpływać na kolejność ataku lub wartość walki wręcz/negować osłonę przy walce wręcz.

W I aint been shot mum chyba jak teraz przeglądam nie ma granatów jako niezależnego uzbrojenia.


Pamiętaj Woytasie, że to najlepiej uzależnić od skali gry. Inaczej powinien funkcjonować granat jak aktywujesz piechura a inaczej jak pluton wojska.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych

Post autor: Przemos19 »

W Battlegroup Kursk najpierw masz wstrzelenie (spotter round), przy którym rzucasz ile znosi od celu (od 1k6 do 3k6). Następnie dopiero rzucasz już na efekty trafienia na wszystko w placku 10" gdzie ostrzał faktycznie padł.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
woytas
Caporal-Fourrier
Posty: 92
Rejestracja: poniedziałek, 7 stycznia 2013, 01:09

Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych

Post autor: woytas »

Widzę, że jednak autorzy Operation Squad wpadli na rozwiązanie, które najbardziej mi odpowiada. Trzeba będzie przysiąść i pomyśleć nad czymś podobnym, ale tak, żeby nie kopiować całości. Łatwe to nie będzie.
Awatar użytkownika
Cisza
Général de Brigade
Posty: 2181
Rejestracja: środa, 7 października 2009, 12:40
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych

Post autor: Cisza »

W Force on Force strzał moździerzowy wykonuje się rzucając specjalną kością na zniesienie, a później K6 ile wyniosło znoszenie. Trafienia rozdziela się między modele znajdujące się w odpowiednim promieniu od miejsca trafienia.
Ba'tki Machny wspomnij czasy
Gdy do walki brak ci sił
Jak na stepach Ukrainy
Białych i czerwonych bił!
_____________________
www.polewalki.blogspot.com
Awatar użytkownika
Crew
Adjudant
Posty: 210
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2013, 09:36
Kontakt:

Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych

Post autor: Crew »

W Bolt Action strzelając z moździerza (zasięg i siła rażenia oczywiście uzależnione od kalibru) należy się "wstrzelać". I tak: Aby trafić za pierwszym razem należy uzyskać 6 na K6. Każdy inny wynik oznacza definitywne pudło. Jeśli w kolejnej turze jednostka, do której celowałeś z moździerza nie poruszyła się, aby trafić wystarczy uzyskać wynik 5 lub 6. Z każdą turą trafienie nieruchomej jednostki "kosztuje" coraz mniej pkt na kości.
Testowałem już kilkukrotnie ten system i na razie nie wliczałbym moździerza do mojej rozpiski. To nie jest moździerz tylko paździerz ;)

A rozwiązanie z OS WW2 moim zdaniem jest ok - jeśli ktoś chce mieć odrobinę realizmu. Chcesz stworzyć coś własnego? Tak od podstaw?
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych

Post autor: Asienieboje »

Crew, bardzo się mylisz. W BA moździerza używam głównie do ruszenia przeciwnika, który zajmuje umocnione pozycje. Albo przeciwnik podejmie ryzyko i zostanie, albo się poruszy. Sama skuteczność moździerza nie jest mocna (choć zdarzały się w moich grach wyjątki i przeciwnik po każdym moim poruszeniu rzucał 6 na trafienie), ale w przypadku trafienia generuje dużo pinów, a dużo pinów to duże problemy z uaktywnieniem danej jednostki. Jak już trafisz to w następnej turze potrzebujesz już tylko 2+ na trafienie ;)
Awatar użytkownika
Crew
Adjudant
Posty: 210
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2013, 09:36
Kontakt:

Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych

Post autor: Crew »

Asie - szkoda, że dość daleko mamy do siebie w odwiedziny... Chętnie puściłbym na Twój moździerz wszystko, co mam na stole :) galopem.

A żeby nie był off top, to powiem, że w Bolt Action granatów nie ma jako odrębnej broni. Szkoda, bo rzucanie siekanym jajkiem w dziesięcioosobowy oddział byłoby radosnym przeżyciem ;)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych

Post autor: AWu »

Zapraszam na Chain of Command :P
woytas
Caporal-Fourrier
Posty: 92
Rejestracja: poniedziałek, 7 stycznia 2013, 01:09

Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych

Post autor: woytas »

Cisza pisze:W Force on Force strzał moździerzowy wykonuje się rzucając specjalną kością na zniesienie, a później K6 ile wyniosło znoszenie.
Właśnie tak sobie dzisiaj pomyślałem, że na jednej d6 namaluje strzałeczki pokazujące kierunek, w którym znosi pocisk/granat, a druga d6 będzie pokazywała o ile cm. Na razie będzie musiało wystarczyć, a jak się sprawdzi, to zostanie na stałe.
Crew pisze:Chcesz stworzyć coś własnego? Tak od podstaw?
Już się tworzy i pierwsze testy bardzo zadowalające, ale do końca jeszcze długa droga.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych

Post autor: AWu »

woytas pisze: Właśnie tak sobie dzisiaj pomyślałem, że na jednej d6 namaluje strzałeczki pokazujące kierunek, w którym znosi pocisk/granat,

GW produkuje takie kostki, na 6 jest hit ale na nim też jest strzałka jako kropka nad i.
woytas
Caporal-Fourrier
Posty: 92
Rejestracja: poniedziałek, 7 stycznia 2013, 01:09

Re: Rzut granatem i strzał z moździerza w grach bitewnych

Post autor: woytas »

AWu pisze:
woytas pisze:GW produkuje takie kostki, na 6 jest hit ale na nim też jest strzałka jako kropka nad i.
Właśnie nakierowałeś mnie na właściwy tor. Jedna kość d6 wystarczy:
1 - niewypał
2,3,4,5 - odległość zniosu w cm dla granatu, x2 dla moździerza. Na każdej ściance naklejona strzałeczka kierunkowa
6 - czyli to, co tygryski lubią najbardziej - trafienie bezposrednie.
Jeśli odległości 2,3,4,5 okażą się zbyt destrukcyjne, zmienię na 4,5,6,7.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o grach bitewnych”