XVII wieczne bitwy w skali 1:72

Newsy, informacje o imprezach, dyskusje o hobby.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: XVII wieczne bitwy w skali 1:72

Post autor: AWu »

I nie zastanawia cie co gra role ?

DBMM jest z DBXa najlepsza gra tak BTW (poza DBA ale to inny typ gry w ogóle)
Slepy
Chasseur
Posty: 18
Rejestracja: sobota, 2 marca 2013, 16:00

Re: XVII wieczne bitwy w skali 1:72

Post autor: Slepy »

AWu pisze:I nie zastanawia cie co gra role ?
Ja wiem - zawiść/niechęć tych, którzy już grają (maja gotowe armie) we wczesniejsze wersje ? Większy stopień skomplikowania i bariera wejścia ?
Wyczerpanie sie formuły rozwoju tej gry i każda następna edycja pociąga za sobą kolejne kompliakcje ?
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: XVII wieczne bitwy w skali 1:72

Post autor: AWu »

Blisko.
Ale chodzi tu głównie o wiek graczy (średnia wieku to 60 lat na zachodzie..) i ekstremalnie silną scenę turniejowa.

DBX to gry turniejowe.
Przed wejściem FOGa i fragmentacją sceny turniejowej turnieje w DBM gromadziły po 40-60 graczy, zjeżdżali na mistrzostwa z Australii, USA i Skandynawii czy Włoch do UKa. Bardzo solidna grupa.

To grupa religijna prawie :>

DBMM jest sporo lepszy od DBMa (i jeszcze dopracowano go w 2 edycji) ale za każdą zmianą spada ilość graczy.
Na to nakłada się FOG który odebrał spora grupę graczy, którzy mieli dość praśnie wydawanych systemów o niezrozumiałym języku..


DBA posiada prostą elegancję. I w tym jest najlepszy. Ale DBXy mają zasady od wyboru godziny starcia i pogody po marsze flankowe i desanty morskie. Obejmują zupełnie inny poziom szczegółowości.
Więc trudno je porównać.
Awatar użytkownika
Cisza
Général de Brigade
Posty: 2181
Rejestracja: środa, 7 października 2009, 12:40
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: XVII wieczne bitwy w skali 1:72

Post autor: Cisza »

Mam nadzieję, że moje artykuły z portalu będą pomocne:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=129
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=133

Najpierw trzeba zdecydować czego oczekujesz od systemu - jaką skalę starć chcesz rozgrywać, na ile "zabawowo", a na ile "symulacyjnie".

Standardem jest jednak obecnie, że to samo podstawkowanie figurek pasuje do większości systemów.
Ba'tki Machny wspomnij czasy
Gdy do walki brak ci sił
Jak na stepach Ukrainy
Białych i czerwonych bił!
_____________________
www.polewalki.blogspot.com
Slepy
Chasseur
Posty: 18
Rejestracja: sobota, 2 marca 2013, 16:00

Re: XVII wieczne bitwy w skali 1:72

Post autor: Slepy »

Ten drugi artykuł o różnych grach fajny, Field of Glory wydaje się najlepsze rzeczywiście i oceny ma dobre. Ale za duże to dla mnie. Figsy to na wage by chyba trzeba kupowac.

A do tego co pisze AWU o DBMM - to by się zgadzało. W opiniach pisza, że niepotrzebnie udziwniają/psują system itd. Za póżno to wyszło, do nowych nie trafiło a starzy gracze byli uprzedzeni.

Tyle się teraz oczytałem o DBA, że musze spróbować. Co do XVII wieku to wiele zależy teraz od mojego kompana, będzie chciał testować to dokończymy systemik. Tyle, ze tak to z testami jest - jak się za mało testuje to nie ma balansu a jak wystarczająco to się nie chce już na to patrzeć :)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: XVII wieczne bitwy w skali 1:72

Post autor: AWu »

Tylko, że gracze DBA z graczami DBM/DBMM to są dwie grupy odrębne.
(mimo, że casualowo mogą grywać i w to i w to)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o grach bitewnych”