Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Newsy, informacje o imprezach, dyskusje o hobby.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: AWu »

Saeros pisze: Pajace! (...) Pajace! (...)
Raleen małpo jedna!
Serio ???
Serio obrażasz wszystkich lokalnych pajaców* ? 8-)


Gracz dla przykładu mający jakiś oddział "inżynieryjny" ma możliwość lepszego oszacowania wyniku!
Co ma wspólnego oddział inżynieryjny z wykrywaniem ruchów przeciwnika ? Oddziały inżynieryjny służy do kopania dołów, montowania maszyn oblężniczych, wspierania przepraw i stawiania mostów pontonowych...

Resztę co do mechaniki dopiszę za parę dni.
Obszedłbym ją i gracze by ją tworzyli(zarówno w sposób fabularny i typowo mechaniczny). Bez ograniczeń.

Zacytuję wpis z Historyków których przywołał Przemos:
"Na początku go zrób, a potem pogadamy"
:>



stelker pisze:Żeby nie było też jestem z liceum
A nie widać, i chyba to jest kluczem w Twoich sukcesach w uczestnictwie w dyskusji na forum :lol:

My nie mamy nic do młodzieży, ale dziecięce zachowania są żenujące !!
Ile lat by nie miał forumowicz ocenia się jakość postowania a nie wiek..


PS: Raleen zawsze bardziej kojarzył mi się ze swojskim misiem a nie małpa :P
Awatar użytkownika
stelker
Colonel en second
Posty: 1298
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2010, 14:16
Lokalizacja: Biłgoraj/Lublin
Been thanked: 56 times

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: stelker »

Racja, wyzywanie forumowiczów jest już dziecinadą. Aż się zastanawiam czy ten temat to faktycznie jakiś pomysł na system bitewny czy po prostu jakaś trollowa zagrywka (wyzywanie uczestników dyskusji bywa jednym z pierwszych symptomów obecności trolla).
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: AWu »

To syndrom starcia młodzieńczego entuzjazmu z doświadczeniem, jako forum to u nas same dziady stare :>
Ale na Historykach nie obraża, aczkolwiek spotkał się z dużo mniej sceptycznym przyjęciem..
A niejaki Thomas zaczynał bardzo podobnie, a potem się rozkręcił.
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 541 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: Umpapa »

Kolega Saeros się bezpotrzebnie unosi.

Się Kolega nie gniewa. To takie rubaszne harce starych zrzędów, ale życzliwych bardzo. Pomożem.

Chcielibyśmy zobaczyć jakiś dokładniejszy opis mechaniki.
Najsapmierw widziałbym przedstawienie paradygmatów i założeń leżących u podstawy systemu (filozofii systemu, inaczej pisząc).

Może Kolega zechciałby przybyć na spotkania miłośników gier bitewnych w swoim mieście, coby updejtować swoją znajomość gier? Zagrać, nie zagrać, zaznajomić się warto... Po cóż wyważać otwarte drzwi, kiedy systemów bitewnych ile dusza zapragnie, w części dostępnych za darmo.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43397
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Re: Bitwa!(realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: Raleen »

Saeros pisze:Raleen małpo jedna! Wpierw mi wysyłasz link na to forum z zachętom abym zaczął tu taki temat, a teraz mnie obrażasz i skazujesz na niepowodzenie.
O ja niedobry, o ja podstępny, niczym pająk rozciągnąłem wielką sieć i zwabiłem do niej małą muszkę :D . Nie ma co, straszna perfidia.
Żeby potem biednego objechać na prowadzonym przez siebie forum i skrytykować ;) .

Coś rzeczywiście wysyłałem na historykach kiedyś tam, z myślą, że może jak tu przyjdą, czegoś się dowiedzą i po nabyciu pewnego doświadczenia może coś stworzą, w każdym razie dołączą do środowiska graczy i będą w stanie w nim uczestniczyć. Tyle, że prawdę mówiąc już zapomniałem o tym zupełnie (inna sprawa, że w niektórych miejscach np. linkuję hurtowo, stąd już mi się po pewnym czasie może mieszać).

Znalazłem tylko tyle póki co apropos mechaniki, ale na razie nie będę Cię męczył. Jak coś więcej wymyślisz, chętnie poczytamy :)
Saeros pisze: Proponuje:

1. Rozkazy które wysyłamy zawierają godzinę ich wydania.
1.1 Nie można nanosić natychmiastowych poprawek.
1.2 Można zaś wysłać kolejnego posła z listem, mówiącym o zmianie rozkazu.(wprowadza to zbędny chaos w oddziale)
1.3 Posłaniec może nie dotrzeć do celu.
1.4 Przed walką jeśli dowódca sobie zażyczy może wprowadzić system komunikacji przy użyciu flag, ognia itp..
1.5 Nie może być to(1.4) zbyt skomplikowany system.

2. W razie kaprysu MG lub nieprzychylności Boga sytuacja fatalna może spotkać na razie zwyciężającego.
2.1 Oczywiście MG jest zobowiązany do opisania przyczyn dziwnej klęski lub pozwolenia by gracz sam mógł sprawę zbadać i zabezpieczyć się na przyszłość.

3. MG poza opisywaniem posunięć obu stron ma prawo do własnej inwencji twórczej.
3.1 Epidemie.
3.2 Utrata zaopatrzenia.
3.3 Nieporozumienie między dowódcami(tymi pomniejszymi)
3.4 Co "tubylcy" uznają za słuszne.
3.5 Pożary.
3.6 Niesubordynacja wojaków.
3.7 Inwazja kosmitów.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: AWu »

SPQR vs kosmici brzmi obiecująco ale zamawiam kosmitów !! :>
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43397
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: Raleen »

Mnie z kolei zaciekawił ten przepis:
3. MG poza opisywaniem posunięć obu stron ma prawo do własnej inwencji twórczej.
(...)
3.4 Co "tubylcy" uznają za słuszne.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Fromhold
Général de Division
Posty: 3383
Rejestracja: poniedziałek, 1 marca 2010, 21:38
Lokalizacja: obóz warowny
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: Fromhold »

AWu pisze:jako forum to u nas same dziady stare :>
No nieee teraz to dopiero poczułem się dotknięty :) Ta dzisiejsza młodzież taka wyrywna .. Żadnego szacunku dla starszych...:D
Są doskonałe figurki i modele. Są też doskonałe plany i materiały źródłowe, ale nigdy nie idzie to w parze.
http://fromholdblog.blogspot.com/
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Hauptmann
Posty: 766
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: SPIDIvonMARDER »

By nazwać administratora małpą trzeba albo mieć jaja, albo nie mieć mózgu :)
Jako admin/mod na paru innych forach muszę docenić kolegę, że używa całkiem zacnych imperatywów. Na moich forach od razu padało parę panienek i słów podobnego kalibru, a tutaj "małpo", "pajace". Klimat jak ze Szwejka :lol:
Awatar użytkownika
Cisza
Général de Brigade
Posty: 2181
Rejestracja: środa, 7 października 2009, 12:40
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: Cisza »

Wybacz, ale tworzenie systemu bitewnego bez ekipy ludzi znających epokę, znających się na różnych typach mechaniki i grupy testerów to porywanie się z motyką na słońce. Zobacz sobie jak wyglądają wydawane obecnie podręczniki z zasadami.

P.S. Natomiast obrażanie przez Ciebie innych forumowiczów i chwalenie się przy tym, że jesteś w liceum wystawia jak najgorsze świadectwo poziomowi obecnej edukacji licealnej.

Najbardziej mi się podoba pomysł żeby MG mógł zdecydować kto wygrywa, no i oczywiście kosmici :)
Ba'tki Machny wspomnij czasy
Gdy do walki brak ci sił
Jak na stepach Ukrainy
Białych i czerwonych bił!
_____________________
www.polewalki.blogspot.com
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: AWu »

SPIDIvonMARDER pisze: imperatywów.

Rzekłbym kantowsko
kategorycznych :lol: :ugeek: :twisted:

Fromhold - nie obruszaj się..
Zwykle na internetowych forach o grach, zwłaszcza komputerowych, średnia wieku jest tak o połowę niższa niż u nas :)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: AWu »

W sumie dla kosmitów najgroźniejsze jest lądowanie innych kosmitów.. kurka albo Alien versus Predator (bo This is Spartaaaaa vs Predator to krótka piłeczka) albo Walka o planetę (ach te komiksy młodości :)).
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: Przemos19 »

Pomysł z kosmitami jest już przerabiany w wargamingu historycznym, np. na podstawie serii książek World War (At the Balance, itp) autorstwa Harry Turtledove powstał mod do OWW2 gdzie jak w książce w 1942r. na Ziemii lądują kosmici ale z uzbrojeniem z lat 90-tych.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43397
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: Raleen »

Przemos19 pisze:na Ziemi lądują kosmici ale z uzbrojeniem z lat 90-tych
Nawiązując do dialektyki zaproponowanej przez AWu, powiedziałbym:

A to dziady stare!!! :lol:
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Cisza
Général de Brigade
Posty: 2181
Rejestracja: środa, 7 października 2009, 12:40
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: Cisza »

Wracając do mechaniki.

Zawsze bawiło mnie tworzenie przez kogoś systemów z kupą zmiennych, współczynników itp. z przekonaniem że są one niezbędne do dobrej zabawy. Pamiętam na którymś dawnym Grenadierze, grany był jakiś system, chyba napoleoński, na podstawie właśnie domowej mechaniki. Przez około 2 godziny oddziały poruszyły się może o kilkanaście centymetrów, a gracze zastanawiali się jaki wpływ będzie miał współczynnik siły wiatru i rodzaju podłoża na skuteczność ostrzału z działa (mało brakowało a pojawiłby się również losowany przed grą współczynnik skacowania obsługi działa po całonocnej imprezie).

Myślę że podobnie wyglądałaby rozgrywka w to co proponuje nasz miły kolega. Oczywiście wszystkie wątpliwości można by tu było ostatecznie wyjaśnić lądowaniem kosmitów którzy przy pomocy swojej technologii sprawiają, że nie trzeba będzie brać pod uwagę większości współczynników, tudzież wolę tubylców, którzy je zawieszą :)

W systemie bitewnym ważna jest jego grywalność!
Ba'tki Machny wspomnij czasy
Gdy do walki brak ci sił
Jak na stepach Ukrainy
Białych i czerwonych bił!
_____________________
www.polewalki.blogspot.com
Zablokowany

Wróć do „Ogólnie o grach bitewnych”