Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Newsy, informacje o imprezach, dyskusje o hobby.
Saeros
Enfant de troupe
Posty: 2
Rejestracja: wtorek, 3 kwietnia 2012, 17:21

Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: Saeros »

Wpadłem na pomysł na stworzenie systemu bitewnego.
Chodzi o to by móc dowodzić i działać armią jak się im podoba. Nie chce wprowadzać żadnych ograniczeń znanych z gier komputerowych. Wy decydujecie i tworzycie mechanikę rozgrywki i wszelakie pomysły też w czasie zarówno walki i przed bitwą. Oczywiście muszą być przynajmniej dwie strony walczących i MG (mistrz gry). Taki system daje najlepszy symulator działań na polu bitwy.
MG przygotuje planszę (mapkę taktyczną) pod bitwę, obie strony rozlokują swoje oddziały (opisane uprzednio) i zaczynają się działania. Jeśli każe przemieścić się piechocie sto kroków do przodu to MG informuje zaraz o tym przeciwnika. Przy takim przekazywaniu informacji uwzględni się czynniki niedokładności, czyli ile twoi zwiadowcy wywnioskowali z posunięć wroga (odległość, rozmieszczenie, liczba wojsk, rodzaj wojsk, umocnienia polowe itp.).
Co ty na to? Taka rozgrywka trwała by z trzy godzinki na chacie (mam doskonały chat z wieloma możliwościami) lub tydzień wysyłania poleceń i otrzymywania meldunków (w formie PW) przy użyciu forum.

Rozgrywka zaczynała by się od zebrania i ogłoszenia informacji związanych z ustawieniem oddziałów, zmian związanych z pogodą, przygotowaniem, nieprzewidzianymi trudnościami. Później generałowie wydają rozkazy oddziałom, przeciwnik dowiaduje się o ruchach i też działa. Jedyna rzecz do ustalenia w takiej rozgrywce to mechanika.
Uważam, że powinniśmy uwzględnić rodzaje jednostek, uzbrojenie, doświadczenie, liczbę oficerów na tysiąc wojów itp.

Czy znajdę tu osoby chętne bawić się ze mną w coś takiego?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43346
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3919 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Bitwa!(realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: Raleen »

Witaj

Wiesz, nie chcę Cię zniechęcać, ale jak by to powiedzieć, pomysły na takim poziomie ogólności to ma każdy, od graczy w wieku gimnazjalnym poczynając :) . Tyle, że my raczej nie jesteśmy forum dla militarnych przedszkolaków, choć owszem, nowych, rozsądnych graczy bez doświadczenia i stawiających pierwsze kroki też chętnie widzimy, byle czynili postępy ;) .
Saeros pisze:Jedyna rzecz do ustalenia w takiej rozgrywce to mechanika.
Jak chcesz być autorem systemu i prowadzącym takie rozgrywki to od tego powinieneś zacząć, tzn. od wymyślenia mechaniki - i postarania się, żeby była najkrócej mówiąc dobra.
To jedna z niewielu konkretniejszych informacji, którą wyczytałem z Twojego postu:
Saeros pisze:MG przygotuje plansze(mapkę taktyczną) pod bitwę, obie strony rozlokują swoje oddziały(opisane uprzednio) i zaczynają się działania. Jeśli każe przemieścić się piechocie sto kroków do przodu to MG informuje zaraz o tym przeciwnika. Przy takim przekazywaniu informacji uwzględni się czynniki niedokładności, czyli ile twoi zwiadowcy wywnioskowali z posunięć wroga
Skoro Mistrz Gry informuje przeciwnika ile dokładnie kroków wroga piechota się przemieściła, to gdzie tu czynnik niedokładności? :)

A w ogóle, to może zacznijmy od tego w jakie gry bitewne grałeś do tej pory? I jak rozumiesz pojęcie "gry bitewne"?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Bitwa!(realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: AWu »

Oczywiście bardzo fajnie się gra w operacyjne gry double blind bez mechaniki, ale musi być mistrz gry który świetnie zna i czuje epokę.
Z chęcią mógłbym wziąć udział w takim projekcie udział, ale sama struktura twojego posta i stosowany język nie wskazują byś ty był takim MG :)

Mamy tu graczy raczej wymagających i raczej doświadczonych i wiekiem i stażem growym w sporej części..

Jest to na tyle trudne że nawet w grze która odbywała się na forum i byłą świetnie przygotowana logistycznie (zdjęcia z widoku jednostek na stole z każdej pozycji) i mechanicznie (dobre i wypróbowane zasady) to została rozjechana właściwie na samym początku przez źle skonstruowany scenariusz (a szkoda bo pomysł był świetny)...

To chyba Raleenie kluczowy cytat tego postu i odpowiada na twoje pytania...:
Saeros pisze:Nie chce wprowadzać żadnych ograniczeń znanych z gier komputerowych.
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Bitwa!(realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: GRZ »

Saeros pisze:Wpadłem na pomysł na stworzenie systemu bitewnego.
:lol:
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Bitwa!(realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: AWu »

W sumie to trzeba by go skierować do tego kolegi co z rok temu miał ta samą ideę.. i nawet podobne podejście do wyliczania wodzów na 1000 ludzi :>
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43346
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3919 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Bitwa!(realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: Raleen »

Tak, tyle że tamten kolega wymyślił i spisał własne zasady, dość rozbudowane (wiem, bo mi je podsyłał i o nich z nim dyskutowałem) i miał jakieś swoje pomysły, starał się też jakoś uwzględniać przynajmniej niektóre rzeczy, o których mu pisaliśmy, sam zmieniał swoje rozwiązania itd. W każdym razie było coś o czym można dyskutować.

A tu kolega widać urwał się z jakiegoś RPG (niczym z choinki) i chce coś takiego zrobić tylko, że nagle zaświtało mu, że ma to być gra bitewna (w jego rozumieniu bitewna to chyba taka gdzie jest jakaś bitwa - i to tyle) plus ma jakieś doświadczenia z gier komputerowych granych po sieci.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Bitwa!(realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: AWu »

Hehehe, jak byłem młody dość to zrobiłem arcy skomplikowaną grę - takie Total War bez komputera (i przed czasami TW).

Były zasady do rozgrywania bitew, mapki prowincji wielkiego państwa, o które się walczyło.

Coś a la Perykles tylko bez heksów i z bitwami przypominającymi bardziej prostego bitewniaka.

Mam gdzieś jeszcze i wspominam z rozrzewnieniem :)


Zdarzyło się i grywać w takie RPG na poziomie państwa też, całkowicie free form z bitwami.

W obu przypadkach da się świetne rzeczy zrobić, ale to dość wymagające projekty :)
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: WarHammster »

Jedno jest ciekawe, i sam się nad tym zastanawiałem.
1) Scenariusz typu "zasadzka"
- gracz A, przed bitwą, na swojej kartce (odzwierciedlenie stołu) rozmieszcza logicznie jednostki (mierząc w cm od krawędzi stołu - identycznie jak w grze "Statki").
- gracz A wystawia fizycznie jednostki w przypadku odkrycia przez gracza B (snajper, zwiadowca, przypadkowe odkrycie, rekonesans, satelita ^^, Hans Klos itp. lub w przypadku użycia ukrytej jednostki/oddziału)

Tak tylko sobie pozwoliłem napisać. Nie znam zasad DBA ani OWWII, więc nie wiem czy takie coś nie zostało już uwzględnione.

AWu, będąc chłopcem, wraz z braćmi też graliśmy w takie gry. Rysowaliśmy państwa i kontynenty na kartce i przy pomocy k6 rozgrywaliśmy epickie bitwy, była też dziecięca polityka.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Saeros
Enfant de troupe
Posty: 2
Rejestracja: wtorek, 3 kwietnia 2012, 17:21

Re: Bitwa!(realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: Saeros »

Kurna! Po pierwsze jestem w liceum nie gimnazjum. Moje doświadczenie to nie tylko gry na PC(HoI czy EU i total wary) ale i 40k, WFB, parę prostych gier hexowych, gra na wzór załączanych do miesięcznika TiS, system mojego znajomego do drugiej wojny światowej i teraz rozgrywam w jeszcze innym systemie autorskim 1;72 bitwy w epoce średniowiecza oraz gry fabularne(ale to nie mam nic to bitewniaków). Tak więc nie snujcie wniosków bezpodstawnie.

Przepraszam za jeden straszy błąd w moim pocie.
"Jedyna rzecz do ustalenia w takiej rozgrywce to mechanika."
Skopiowałem post z innego forum i nie wszystko skasowałem. To miało zostać skasowane.

Aha jeśli podaje, że sto kroków się wojska ruszyły to nie znaczy znaczy: 1krok=0,7m => 100*0,7m tylko 0,5*100 v 0,9*100m.
Tylko mistrz gry wie ile się dokładnie przesunęły. Pajace! Gracz dla przykładu mający jakiś oddział "inżynieryjny" ma możliwość lepszego oszacowania wyniku! Pajace!

Raleen małpo jedna! Wpierw mi wysyłasz link na to forum z zachętom abym zaczął tu taki temat, a teraz mnie obrażasz i skazujesz na niepowodzenie.

Resztę co do mechaniki dopiszę za parę dni.
Obszedłbym ją i gracze by ją tworzyli(zarówno w sposób fabularny i typowo mechaniczny). Bez ograniczeń.
Awatar użytkownika
Inkub
Colonel en second
Posty: 1425
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 11:26
Lokalizacja: Wawa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: Inkub »

Siadam z popcornem:) Podobal mi sie ten ostatni post:)
Z liceum juz jestes powiadasz? Cool. To tak w zasadzie moglbys byc synem sporej czesci nas:)
Jeszcze fajniej:)
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Bitwa!(realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: GRZ »

Saeros pisze:Kurna! Po pierwsze jestem w liceum nie gimnazjum.
Lata doświadczeń i wiedzy za tobą.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
stelker
Colonel en second
Posty: 1297
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2010, 14:16
Lokalizacja: Biłgoraj/Lublin
Been thanked: 56 times

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: stelker »

Czytam tą dyskusje i coraz bardziej przypomina mi ona pamiętne dyskusje na wielu forach na temat systemu Knights of Time . Ale do rzeczy jestem raczej dość sceptycznie nastawiony do takich pomysłów wole jednak dość jasną mechanikę a taki system o jakim pisze autor wątku wymaga świetnego MG doskonale znającego epokę . Miałem kiedyś pomysł połączenia kampanii prostego bitewnika jak DBA i RPG jak savage worlds w warstwie bitewniakowej toczyły by się bitwy przemarsze wojsk natomiast w warstwie RPGowej intrygi walka z wewnętrzną opozycją polityka . Obie warstwy miały by się przenikać np:sukces w ważnej bitwie ułatwia zdobycie poparcia niektórych stronnictw. Ale coś takiego wymaga świetnego MG brzmi to fajnie w teori ale jakby próbować wejść w szczegóły myślę że już tak różowo by nie było. Żeby nie było też jestem z liceum szkoda że w systemy historyczne gra tak mało młodzieży
headache

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: headache »

Inkub pisze:Siadam z popcornem:) Podobal mi sie ten ostatni post:)
Ja też już siedzę :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: Przemos19 »

System bitewny bez mechaniki to nie system bitewny tak więc większość twojej wypowiedzi to typowy błąd logiczny ignotum per ignotum. :)
Idąc dalej, określenie "realistyczniejszy system na świecie" oraz obelgi dalej rzucane też wiele mówi o zasobie słownikowym autora i jego poziomie... Wnioski wyciągnij sam.
I ostatnia rzecz - jeśli 100 kroków to nie 70cm x 100/skala bitwy lecz przedział to mógłbyś łaskawie to napisać w swoim pierwszym poście (i inne podobne założenia) o synu mądrości bitewnej, słońce Peru i nierozgarnięta istoto.
Zadałem sobie trud znalezienia tematu gdzie piszesz więcej, mogłeś choćby to tutaj wkleić:
http://www.historycy.org/index.php?showtopic=83851
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Bitwa! (realistyczniejszy system bitwy na świecie)

Post autor: kadrinazi »

stelker pisze:Czytam tą dyskusje i coraz bardziej przypomina mi ona pamiętne dyskusje na wielu forach na temat systemu Knights of Time .
Ech, łezka mi się w oku zakręciła, toż to internetowy klasyk :)
Kontakt tylko na maila
Zablokowany

Wróć do „Ogólnie o grach bitewnych”