Radosna twórczość

Newsy, informacje o imprezach, dyskusje o hobby.
Zeka

Radosna twórczość

Post autor: Zeka »

Czy ktoś zrobił jakis bitewniak? Zamieszczajcie tutaj wszelakie materiały jakie mogą się przydać twórcom figurkowych systemów bitewnych, wszystkie pomysły i wątpliwości oraz wszystkie pozostałe przemyślenia :D
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43394
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3967 times
Been thanked: 2526 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Tu jest prosty system, niehistoryczny:

http://promac.neostrada.pl/AvP.pdf

A tu mail autora:
kainnabru@interia.pl

Znaleznione w odmętach sieci :wink:
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Zeka

Post autor: Zeka »

Przeczytałem zasady i zabieram się do gry :) Nieskomplikowany ale jednocześnie dosyć grywalny (przynajmniej na pierwszy rzut oka). Ciekawe jakby wyglądała gra z sędzią ;)
A tu link do strony z zasadami od antyku po sf: http://www.freewargamesrules.co.uk/
Zeka

Post autor: Zeka »

Wiesz zawsze jakiś ciekawy element może być, nawet jak system jako całość nie przypadnie komuś do gustu.
kainnabru
Chasseur
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek, 20 listopada 2006, 13:48

Post autor: kainnabru »

To gra mojego autorstwa osadzona w świecie obcego i predatora. wersja ta kilka razy była poprawiana i obecnie grywam ze znajomymi w ostateczną wersje. oprócz kartonowych żetonów dysponujemy kilkoma kartonowymi modelami (APC i budynki koloni) ściągniętymi z sieci. Obecnie jetem w trakcie pisania gry osadzonej we współczenych czasach opartych na tej samej mechanice.
Nawet ślepej kurze trafi sie czasami banan
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43394
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3967 times
Been thanked: 2526 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Jak coś ruszysz dalej, skrobnij, poczytamy z chęcią :) .
kainnabru
Chasseur
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek, 20 listopada 2006, 13:48

Post autor: kainnabru »

Ok . Tylko będzie to pdf a nie wiem jak go tu umieścić.
Nawet ślepej kurze trafi sie czasami banan
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43394
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3967 times
Been thanked: 2526 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Linka skąd można ściągnąc wstaw, albo przerobic to na zwykły tekst i wstawic.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
kainnabru
Chasseur
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek, 20 listopada 2006, 13:48

Post autor: kainnabru »

SHIELD

Niedaleka przyszłość. Na całym świecie nasilają się zamachy terrorystyczne. Liczne porwania i akty zamachów bombowych, przeprowadzanych przez koalicję kilku najgroźniejszych grup terrorystycznych, prowadzi do utworzenia nowej potężnej organizacji Lotos.
W ciągu siedmiu lat z wpływów handlu bronią , lotos osiąga status korporacji. Wpływy lotosu sięgają znaczący poziom na światowej giełdzie. 30 czerwca 2020 r. Elitarne oddziały terrorystyczne przejmują władze w kilku państwach północnej Afryki i ameryki południowej. Organizacja Unii Europejskiej wraz z gabinetem prezydenta Stanów Zjednoczonych podejmuje potajemną decyzje o utworzeniu międzynarodowej grupy specjalnej o nazwie Shield . Oddziały Shield wspierane amerykańskim programem Future force warrior, zostaje wyposażona w najnowszy sprzęt wojskowy. Zadaniem priorytetowym jest powstrzymanie nielegalnych działań lotosu.



Co potrzebne do gry ?

Do gry oprócz poniższych zasad potrzebne będzie przede wszystkim figurki w skali 1:72, kilka sześciennych kostek (w instrukcji pojawią się określenia 1k6 – jedna kostka , 2k6 – dwie kostki), miarka do odmierzania odległości w calach. Oraz kawałek płaskiej powierzchni np. stół. Na polu gry można umieścić jakieś przedmioty które będą imitować przeszkody terenowe np. kawałek kolorowego papieru może być lasem lub zbiornikiem wodnym.



Zasady

Cała gra podzielona jest na fazy i tury. W każdej z nich modele mogą poruszać się, atakować i wykonywać wiele różnych czynności. Gracze w swoich turach decydują które modele jakie czynności mogą wykonać.

Krok 1 – Inicjatywa

Każdą fazę rozpoczyna test inicjatywy. Wszyscy gracze wykonują rzut 2k6. Wielkość wyniku decyduje o kolejności w jakich rozgrywają się tury.

Krok 2 – Tura
Gracz który wygrał inicjatywę wykonuje dostępne akcje swymi modelami. Po zakończeniu swojej tury następny gracz który otrzymał odpowiedni wynik porusza swoimi modelami. Gdy wszyscy gracze zakończą wszystkie tury, kończy się faza i należy ponownie wykonać test inicjatywy.
Akcje : Każda jednostka w ciągu swojej tury może jeden raz poruszyć się i raz wykonać atak. Wyjątkiem jest jednak walka wręcz w której niezależnie od stron obaj gracze mogą zadać obrażenia, lecz atakować może tylko jedna ze stron która nie atakowała w tej turze. Zamiast ruchu lub ataku jednostka może w turze wykonać dostępną akcje np. leczenie , ukrycie się czy czekanie. Ważne jest jednak to że nie można dwa razy ruszyć się lub dwa razy zaatakować. Tak więc każdy model ma w ciągu tury dwie akcje.



Walka
Aby móc zaatakować wrogą jednostkę muszą być spełnione odpowiednie warunki.
Strzelanie – Cel musi być widoczny oraz znajdować się w polu widzenia jednostki atakującej. Cel musi być w zasięgu użytej broni. Nie można strzelać do walczących wręcz. Walka Wręcz – Oba modele muszą dotykać się podstawkami.
Test strzelania – wykonuje się rzut 1k6, jeżeli wynik rzutu jest wyższy od wartości cechy broń jednostka chybiła. W przypadku wyniku niższego lub równego cel zostaje trafiony.
Test walki wręcz – jeżeli co najmniej dwa modele zetkną się ze sobą dochodzi do
walki wręcz . Obaj gracze wykonują rzut 1k6 i do wyniku rzutu dodają wartość
cechy walka wręcz. Wynik wyższy decyduje o wygranej. Jeden model może atakować jedną
jednostkę.
Strzelanie serią
W zależności od rodzaju użytej broni gracz musi wykonać test cechy broń. Jeżeli dane uzbrojenie posiada w charakterystyce siła (x2) lub (x3) wykonuje dwa lub trzy testy na trafienie. Każdy pomyślny test daje jedno trafienie z siłą równą sile użytej broni. W ten sposób można strzelać do jednego lub kilku celów.
Np. Marines (US = 3) strzela z karabinu, w swym zasięgu ma trzy cele. Gracz postanawia strzelić do wszystkich. Ponieważ karabin posiada w swej charakterystyce
wartość (x3). Na kostce wypada 2 , 3 i 5 tak więc tylko dwa strzały osiągnęły cel.
Obrażenia
Każda broń posiada swą siłę, w przypadku udanego trafienia lub wygranej walce wręcz Odejmuje się od żywotności trafionego modelu wartość siły użytej broni. Jeżeli wartość cechy żywotność spadnie do zera model ginie. Jeżeli żołnierz otrzyma ranę lecz jego żywotność nie spadnie do zera oznacza to że został ranny. W takim przypadku należy wykonać rzut 1k6 by sprawdzić efekty i lokalizację rany.
1,2 – lewa lub prawa noga. Efekt – Model może poruszać sie z połową swej szybkości.
3,4 – lewa lub prawa ręka. Efekt – Przy wykonywaniu dowolnego ataku model otrzymuje ujemny modyfikator do cechy wykonywanego ataku (- 1)
5 – tors. Efekt – Model jest ciężko ranny i obowiązują efekty z wyniku 1,2 i 3,4.
6 – głowa. Efekt – Model otrzymuje trafienie krytyczne i od razu ginie.
Ruch
Każdy model posiada w swojej charakterystyce wartość ruch. Każdy z nich może poruszyć się nie dalej niż wartość tej cechy. Każdy obrót modelu pieszego w swojej turze jest darmowy chyba że jest to pojazd. Przechodząc przez las wodę lub przy wspinaczce żołnierze zmniejszają swoją szybkość o połowę zaokrąglając w górę.
Czekanie
Zamiast ataku w swojej turze model może podjąć akcję czekania. Oznacza to że jednostka w turze przeciwnika może przerwać jego ruch i wykonać jedną dowolną akcję z wyjątkiem poruszania się.
Ukrywanie i wypatrywanie
Ukrywanie to akcja podejmowana tylko przez żołnierzy. Poświęcając jedną akcję model może ukryć się. Od tej pory zanim stanie się celem ataku musi zostać wypatrzony. Wypatrywanie to akcja podejmowana przez model przeciwnika który ma zamiar zaatakować ukrytego żołnierza. . Poświęcając jedną akcję dowolny model musi wykonać rzut 1k6. jeżeli na kostce wypadnie 5 lub 6 , ukryty żołnierz zostaje dostrzeżony dla wszystkich pozostałych wrogich jednostek i może być normalnie atakowany. Model traci status ukrytego wtedy gdy zaatakuje przeciwnika chyba że jego broń posiada tłumik. UWAGA : Wypatrywany model musi być w polu widzenia wypatrującego go modelu. Ukryty model może poruszać się z połową swojej szybkości zaokrągloną w górę.
Leczenie i rany
Leczenie to akcja podejmowana tylko przez żołnierzy medyków. Jeżeli któryś z modeli został ranny medyk może poświęcając jedną akcję wyleczyć go. Jedna akcja leczenia odzyskuje jeden punkt żywotności. Warunkiem leczenia jest bezpośredni kontakt leczonego z leczącym. Czyli oba modele muszą dotykać się podstawkami.

TWORZENIE
Każdy zwykły żołnierz może być wyszkolony w jednej umiejętności, bohaterowie w dwie.
Ponad to jeden żołnierz może posiadać jedną sztukę broni plus nóż i pistolet oraz trzy granaty.
ŻÓŁNIERZ
walka wręcz (WW) 2

umiejętności strzeleckie (US) 3

ruch (R) 4

żywotność (ŻYW) 2

koszt 10

Umiejętności :
Snajper – daje możliwość obsługi wyborowej broni
dodaje 2 do umiejętności strzeleckich. Przy udanym trafieniu snajper nie losuje
lokalizacji rany tylko ją wybiera. Koszt - 20
Medyk – daje możliwość leczenia. Koszt - 8
Kanonier – daje możliwość obsługi ciężkiej broni Koszt - 7
Zwiadowca – wypatrywanie ukrytych modeli daje sukces przy wyniku 4,5,6. wypatrzenie zwiadowcy ma miejsce przy wyniku 6. Koszt - 15
Zabójca – dodaje 2 do walki wręcz, jako ukryty model porusza sie z pełną szybkością. Koszt – 12
Saper – daje możliwość zakładania i rozbrajania ładunków wybuchowych. Koszt – 5
Szkolenie walki wręcz – dodaje 2 do cechy walka wręcz. Koszt – 5

UZBROJENIE
Nóż
Zasięg - walka wręcz siła - 1 koszt 0
Pistolet
Zasięg - 5 cali siła - 1 koszt 0
Pistolet maszynowy
Zasięg - 5 cali siła - 1 (x2) koszt 3
Karabin szturmowy
Zasięg - 7 cali siła - 2 (x2) koszt 6
Ciężki karabin maszynowy – dostępny tylko dla modeli które posiadają umiejętność kanonier
Zasięg - 7 cali siła – 3 (x3) koszt 10
Karabin Wyborowy - dostępny tylko dla modeli które posiadają umiejętność snajper
Zasięg - 14 cali siła – 1 koszt 10
Wyrzutnia rakiet
Zasięg - 10 cali siła – 8 koszt 30
granat
Zasięg - 4 cali siła – 6 koszt 10
DODATKI
Tłumik – Model uzbrojony w karabin z tłumikiem nie traci statusu modelu ukrytego podczas
strzelania Koszt – 5 ( w tłumik mogą być wyposażone karabiny, pistolety, pistolety
maszynowe i karabiny wyborowe)
Granatnik – Model uzbrojony w granatnik może wystrzeliwać swoje granaty na
odległość 7 cali Koszt – 5 ( w granatnik mogą być wyposażone karabiny szturmowe)
Kamizelka kuloodporna – Model wyposażony w kamizelkę ignoruje pierwszą ranę o ile trafi w
tors Koszt - 5


Program Future force warrior
Program future force warrior obejmuje zastosowanie najnowszej technologi do wsparcia
żołnierza na polu walki. W skład tego wyposażenia wchodzi komunikacja radiowa satelitarna i internetowa. Specjalna broń oraz komplet czujników zintegrowanych dla całej drużyny.

WYPOSAŻENIE

Skafander – Wyposażony w zestaw czujników mierzących kondycje żołnierza. Ponadto skafander posiada miniaturowe zbiorniki z adrenaliną i endomorfiną które automatycznie zostają wstrzyknięte do organizmu po otrzymaniu obrażeń. ZASADY- Komandos ubrany w skafander ignoruje pierwszą otrzymaną ranę.
Hełm – Wyposażony jest w niewielki wyświetlacz. Dzięki temu urządzeniu oddział przez cały czas utrzymuje kontakt ze wsparciem logistycznym w którego skład wchodzą niewielkie bezzałogowe samoloty rozpoznawcze, wydział obserwacji satelitarnej i komunikacji globalnej.
ZASADY - Komandosi wyposażeni w te hełmy nie muszą wypatrywać ukrytych modeli. Ukryty model może być od razu atakowany.
Całkowity koszt kostiumu - 10
Karabin szturmowy M-8 – Specjalny karabin szturmowy wyposażony w granatnik,tłumik, celownik kolimatorowy oraz mini kamerę sprzężonym z wizjerem hełmowym.

Zasięg - 7 cali siła - 2 (x2) koszt 10
Granatnik – Zasięg 7 cali

ZASADY – komandos będący schowany za rogiem może strzelać za niego zupełnie sie nie wychylając ponad to ukryty model nie traci statusu ukrytego przy strzelaniu. Używanie tego karabinu dodaje 1 do wartości cechy Umiejętności strzeleckie (US). (rys. A)

Wysoko kalibrowy karabin wyborowy M-99 – Ten niezwykły karabin potrafi przebić ścianę lub pancerz średniej grubości. Doskonale sprawdza sie jako broń wyborowa i przeciw sprzętowa.
Dostępny tylko dla modeli które posiadają umiejętność snajper

Zasięg - 14 cali siła – 4 koszt 15

ZASADY – Można strzelać do celu ukrytego za jedną osłoną. (rys. B)
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 18 grudnia 2006, 12:39 przez kainnabru, łącznie zmieniany 1 raz.
Nawet ślepej kurze trafi sie czasami banan
kainnabru
Chasseur
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek, 20 listopada 2006, 13:48

Post autor: kainnabru »

zgodnie z obietnicą niewielki systemik bitewny. Prosty dynamiczny można nim rozgrywać drobne potyczki lub większe batalie.
Nawet ślepej kurze trafi sie czasami banan
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43394
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3967 times
Been thanked: 2526 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Długi nie jest rzeczywiście. Taka figurkowa eurogra :wink:

Na początek IMHO bardzo dobry :)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Tylko jeszcze pytanie jakie figurki do tego wykorzystywać. Najlepsza będzie chyba współczesna armia, plus oddziały antyterrorystyczne, a za przeciwników albo również armia współczesna (jako jakiś odłam, lub dobrze uzbrojona grupa terrorystów) albo figurki terrorystów (talibowie itd). Chyba że autor miał na mysli jakieś konkretne zestawy tworząc system, a jeśli tak to poproszę o ich spis.

Pozdro
T
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
dragon
Starszyj Lejtienant
Posty: 704
Rejestracja: środa, 27 września 2006, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dragon »

Przepraszam, jezeli link juz byl;
http://wargaming.pl/index.php?mode=gall ... 252&page=4


Pzdr, Franek
Politycy wszędzie są tacy sami. Obiecują zbudować most nawet tam, gdzie nie ma rzeki.

Nikita Chruszczow
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
kainnabru
Chasseur
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek, 20 listopada 2006, 13:48

Post autor: kainnabru »

Używam us army revela, niemieckie oddziały (KSK), i afgańskich bojowników. Tak więc są one w podanych przez was linkach.
Do gry można wykorzystać dowolne figurki armii współczesnych.
W przygotowaniu są zasady dotyczące pojazdów. Dziękuję za zainteresowanie.
Nawet ślepej kurze trafi sie czasami banan
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o grach bitewnych”