Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest czwartek, 24 maja 2018, 23:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 1 września 2009, 21:49 
Major en second

Dołączył(a): czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Posty: 1149
Lokalizacja: Szczecin
1. Pewnie, ze mogą + mogą atakować przyległe pola po odliczeniu PS zajętych na oblężenie twierdzy.
2. tak. zwróć uwagę, że do takiego wejścia potrzebujesz armii albo odpowiedniej ilości PS korpusów.
Andy popraw, jeśli kręcę, z pamięci piszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 2 września 2009, 01:14 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
jalkavaki napisał(a):
1. Czy wojska oblegające twierdzę mogą atakować tą twierdzę, czy trzeba czekać do fazy rozstrzygania oblężenia?

Mogą (15.1.3).
Cytuj:
2. Czy wejście na pole z twierdzą oznacza jej obleganie. Czy można "nieoblegać" twierdzy?

Nie można. Na pole z twierdzą jednostki przeciwnika mogą wejść tylko pod warunkiem, że są w stanie rozpocząć oblężenie (11.1.8 oraz 15.1.1).

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 2 września 2009, 08:23 
Major en second

Dołączył(a): czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Posty: 1149
Lokalizacja: Szczecin
ad 2. to miałem na myśli. pisząc "tak". odnosiłem sie do pierwszej części pytania. sorry za nieprecyzyjność :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 16 września 2009, 10:52 
Carabinier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 18 października 2007, 19:13
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Pytanie o Armię Orientalną:
Po stracie drugiego poziomu jest zastępowana przez korpus francuski?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 16 września 2009, 11:01 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Tak, ale sama armia spada na stałe (12.4.7).

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 16 września 2009, 11:05 
Carabinier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 18 października 2007, 19:13
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Armia spada na stałe, to oczywiste. Mniej oczywistym był fakt zastąpienia jej korpusem. A jak z armiami tureckimi? Dodatkowych korpusów w Polu Rezerw nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 16 września 2009, 11:24 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Jeśli w Polu Rezerwy nie ma korpusu odpowiedniej narodowości (w tym wypadku tureckiej) - armia spada na amen.

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 16 września 2009, 11:31 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
jalkavaki napisał(a):
Mniej oczywistym był fakt zastąpienia jej korpusem.

Ale co budzi Twoje wątpliwości? W angielskiej istrukcji stoi:
Cytuj:
12.4.4 A reduced strength Army which is eliminated is replaced
immediately in its current space by a full strength Corps of the
same nationality
from the Reserve Box, if such a Corps is available.

Podkreślenie moje. Niestety w polskim tłumaczeniu tych słów brakuje, ale z dalszego opisu wynika jednoznacznie, że zredukowaną armię zastępuje się korpusem tej samej narodowości. Cóż zatem stoi na przeszkodzie, żeby FRANCUSKĄ Armię Orientalną zastąpić FRANCUSKIM korpusem? Taki korpus jest niczym innym niż zredukowaną armią, narodowość pozostaje bez zmian.

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 16 września 2009, 23:10 
Carabinier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 18 października 2007, 19:13
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Sugerowałem się BEFem i osobnym korpusem, który go zastępuje. Bo zwykły korpus BR nie może go zastapić. Sądziłem, że podobnie jest z innymi armiami, których nie można odtworzyć (kropka na żetonie).
Jeszcze kwestia Salonik - czy ROS mogą z tego pola ciągnąć zaopatrzenie? Niedawno miałem taką sytuację kiedy to dwie ROS armie szalały po Bałkanach rozbijając w puch Bułgarów i Turków i zajmując Konstantynopol. Odcięci byli od Belgradu i swoich baz zaopatrzenia i ciągnęli zaopatrzenie z Salonik właśnie, które były pod kontrola Aliantów.
Rozumiem, że jak Konstantynopol jest zajęty to na planszy BW wszystkie jednostki TUR (poza Medyną) uważane są za niezaopatrzone.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 17 września 2009, 11:15 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
jalkavaki napisał(a):
Jeszcze kwestia Salonik - czy ROS mogą z tego pola ciągnąć zaopatrzenie?

14.2.2:
Cytuj:
Źródłami zaopatrzenia dla jednostek rosyjskich
[...] są pola oznaczone symbolami
źródeł zaopatrzenia na wschodnim krańcu terytorium
Rosji oraz Belgrad.


Nie mówiąc już o tym, że armia rosyjska z Bałkanów nie mogła zdobyć Konstantynopola. 11.3.1:
Cytuj:
Na pola planszy Bliskiego Wschodu mogą
wchodzić i je atakować wyłącznie następujące armie:
rosyjska Kaukaska[...] Ograniczenia dotyczą także Konstantynopola.


A to nie była Kaukaska, prawda? ;)

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 18 września 2009, 15:41 
Carabinier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 18 października 2007, 19:13
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Nie była to Kaukaska, fakt. Konstantynopol, podobnie jak drugie pole (nie pomnę teraz jego nazwy) znajduje się na obu mapach (Europejskiej, że tak to ujmę i Bliskiego Wschodu). Rozumiem w takim razie, że na te pola mogą wejść armie mogące działać na bliskim wschodzie (MEF, KAUK, ORIENT, BW) oraz korpusy.
Czy TUR armie mogą działać w Europie i swobodnie przechodzić z jednego teatru działań na drugi?

Przepraszam, za taką ilość pytań, może oczywistych. Dopiero niedawno zacząłem przygodę z PoG i w trakcie rozgrywki pojawia się wiele "nieoczywistośi" ;)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 19 września 2009, 00:22 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Cytuj:
11.3.1 Na pola planszy Bliskiego Wschodu mogą
wchodzić i je atakować wyłącznie następujące armie:
rosyjska Kaukaska, brytyjskie Bliskowschodnia i MEF,
francuska Orientalna oraz tureckie YLD i Islamska.
Ograniczenia dotyczą także Konstantynopola i Bursy,
które znajdują się na obu planszach.

Z poniższej reguły (a zwłaszcza wyjątku) wnoszę, że Turcy mogą swobodnie przemieszczać się między Bliskim Wschodem a Europą:
Cytuj:
13.2.3 Tylko jeden korpus Państw Centralnych może
być przerzucony ruchem strategicznym z lub na Bliski
Wschód w ciągu całego etapu.
Wyjątek: ograniczenie to nie dotyczy korpusów
tureckich.

Armie tureckie oczywiście tylko pieszo.

A w ogóle, to się teraz zastanawiam, czy w wyjątku do 13.2.3 chodzi o tureckie korpusy czy korpus ("corps" znaczy jedno i drugie). Jeśli chodzi o jeden korpus, to między Europą a Bliskim Wschodem można przerzucić w etapie jeden korpus turecki + jeden inny korpus Państw Centralnych.

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 7 października 2009, 00:58 
Carabinier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 18 października 2007, 19:13
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Witam ponownie :)
1. Twierdzę o sile 3 oblega armia. W wyniku wrogiego ataku armia zostaje zastąpiona korpusem. Ale nie ma obowiązku wycofać się w wyniku walki, gdyż przeciwnik poniósł większe straty. Co w tym momencie? Wg. przepisów jeden korpus nie może oblegać już tej twierdzy. Cofa się z tego pola, czy zostaje? W przypadku pozostania, to czy ten korpus posiada zaopatrzenie (wg. przepisów pole to znajduje się pod kontrolą przeciwnika)?
2. Na forum wyczytałem informację, że zaopatrzenie z Londynu do pól połączonych przerywaną linią, którą mogą przemieszczać się tylko Brytyjczycy, idzie tylko właśnie dla spijaczy herbaty (adekwatnie jak z Werony dla Włochów). Jednakże na tych polach są także porty, którymi także idzie zaopatrzenie. Jak to teraz interpretować? Czy np. odcięta w Hawrze FR jednostka ma zaopatrzenie czy też nie?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 7 października 2009, 09:42 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Pytanie pierwsze:
Cytuj:
15.2.4 [...] Jeśli siły oblegające
twierdzę poniosą straty, które uniemożliwią dalsze
prowadzenie oblężenia (lub w wyniku zastosowania
wydarzenia “Wojna w Afryce” zostanie usunięty brytyjski
korpus), siły te nie muszą się wycofywać, ale
jednocześnie oblężenie twierdzy jest zdjęte. Oznacza
to, że podczas Fazy Oblężeń nie będzie wykonywany
rzut kostką sprawdzający ewentualną kapitulację. Przez
takie pole nie będzie też można prowadzić
zaopatrzenia. Gdy na pole wejdą dodatkowe własne
jednostki w odpowiedniej liczbie, która łączną liczbę
jednostek na polu zrówna z opisanym w 15.2.1 limitem,
oblężenie będzie kontynuowane.


Pytanie drugie:
Cytuj:
14.1.4.2 Alianci dla celów zaopatrzenia mogą używać
dowolnych kontrolowanych przez siebie portów poza
terytorium Niemiec i Rosji.

Cytuj:
14.2.4 Źródłem zaopatrzenia dla wszystkich
pozostałych alianckich jednostek [tzn. nie rosyjskich, serbskich i rumuńskich] jest Londyn.

Linia przerywana między Londynem a portami francuskimi oznacza, że poruszać się po nich moga tylko jednostki brytyjskie (a nie np. francuskie) - jak po lądzie. Zaopatrzenie idzie nie po tych liniach, tylko z portu do portu (tak jak z Londynu do - powiedzmy - Aleksandrii czy Basry).

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 5 listopada 2009, 12:21 
Tambour

Dołączył(a): czwartek, 5 listopada 2009, 11:54
Posty: 7
Lokalizacja: Wrocław
Witam wszystkich uzytkowników forum.

Od niedawne stałem się fanem ścieżek chwały. Sporo czytałem na forum różnych wątpliwości dotyczących przepisów z tym że nie znalazłem odpowiedzi na jedną wątpliwość.

Co się stanie w przypadku gdy np. Jednostka PC odetnie od zaopatrzenia Jednostke A a nastepnie jednostka A odetnie od zaopatrzenia jednostke PC (tą która odcięła jednostce A) ale jednocześnie nie odblokuje swojej jednostki. Co się dzieje z obiema jednostkami? I co z przynależnością pól.
Moim zdaniem eliminowane są obie a pola odcięte od zaopatrzenia zamieniają się przynależnościami. Ale może coś źle interpretuję?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.