Karty Standart, Opcjonal i Variant ??

Gra wydawnictwa GMT Games (polska edycja wyd. Gołębiewski)
Awatar użytkownika
rom_mel
Caporal-Fourrier
Posty: 79
Rejestracja: środa, 18 października 2006, 10:54
Lokalizacja: Warszawa

Karty Standart, Opcjonal i Variant ??

Post autor: rom_mel »

przeglądałem se poga a tu widze są 3 zestawy kart
Satandat, variant i optional
o ile opcjonal to są karty z dodatku do POG-a , natomiast variant to jest inny zestaw dodatkowy kart...
Ktoś coś wie na ten temat więcej co to są za karty ??
aka. kromka ^^
Darth Stalin
Censor
Posty: 6598
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 79 times
Been thanked: 180 times

Post autor: Darth Stalin »

rom_mel pisze:przeglądałem se poga a tu widze są 3 zestawy kart
Satandat, variant i optional
o ile opcjonal to są karty z dodatku do POG-a , natomiast variant to jest inny zestaw dodatkowy kart...
Ktoś coś wie na ten temat więcej co to są za karty ??
Variant to karty "jeszcze bardziej dodatkowe" :)
Wtedy to już koniecznie trzeba grać po 8 kart na rękę :)
Też były w dodatku, ale ACTS ich nie uwzględnia - są całkowicie do uznania graczy; więc możnaby ich użyć tylko przy grze FTF albo używając CB także do losowania kart - bo w CB PoG v. 3 (3.1 i następne) są dostępne.
Na razie jeszcze ich nie robiłem, chociaż chyba mam już komplet ilustracji :wink:
Awatar użytkownika
Psycho_l
Adjudant-Major
Posty: 324
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Psycho_l »

Darth Stalin pisze: Variant to karty "jeszcze bardziej dodatkowe" :)
Są jeszcze jakieś karty, poza tymi z player guide?????? :shock:

Ile ich jest?? Można coś więcej na ten temat???
Awatar użytkownika
Andreas von Breslau
Kapitän zur See
Posty: 1625
Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Andreas von Breslau »

Są w CB 3, kilka ciekawych, większość ma na celu zdejmowanie brytyjskich korpusów, ale nie tylko.
Muss ich sterben, will ich fallen
Awatar użytkownika
JednoSlowo
Capitaine
Posty: 897
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JednoSlowo »

Karty Państw Centralnych:
Mobilizacja:
3/4 Emden i Konigsberg* (1) - można zagrać przed wejściem w wojnę totalną - redukuje brytyjskie punkty uzupełnień o 2
2/2 Coronel* - można zagrać przed wejściem w wojne ograniczoną - Państwa Centralne dostają 1 PZ, chyba że Alianci w następnej fazie zagrają Falklandy
Wojna ograniczona:
3/4 Pierwsza kampania U-Bootów* (1) - można zagrać przed wejściem w wojnę totalną - brytyjskie punkty uzupełnień są refukowane o 1, dopóki nie zostanie zagrana Lusitania
Wojna totalna:
2/2 Rommel* KB - Niemcy atakując lub broniąc się we Włoszech otrzymują +1 do rzutu kostką
3/4 Bunt irlandzki i inwazja Rodezji Północnej* - gracz aliancki musi usunąć 1 BRC i zmniejszyć uzupełnienia brytyjskie o 2 lub Państwa Centralne uzyskują 1 PZ
3/4 Działo paryskie* KB - może być użyta razem z Ofensywą dla pokoju, Blucher lub Michael, tylko gdy Chateau-Thierry jest kontrolowane przez Państwa Centralne - Państwa Centralne uzyskują 1 PZ
4/4 Ofensywa Nivelle'a i 10 nad Isonzo* - może być użyta przed Buntem francuskim i von Belowem - obowiązkową ofensywę mają Francja i Włochy


Alianci:
Mobilizacja:
2/2 Falklandy* - znosi efekt karty Coronel
3/4 Zdobycie niemieckiech kolonii* (1) - można zagrać zanim Alianci osiągną poziom wojny totalnej - należy odjąć 1 VP
Wojna ograniczona:
3/4 Ofensywa Enwera Paszy* - można zagrać do 3 fazy akcji - Turcy mają obowiązkową ofensywę przeciwko Rosjanom
Wojna totalna:
2/2 Devil Dogs* KB - Amerykańskie jednostki w obronie lub ataku uzyskują +1 do rzutu kostki
3/4 Operacja Albion* - można zagrać tylko po Upadku Cara i gdy Ryga jest kontrolowana przez Państwa Centralne - nastepną kartę Państwa Centralne muszą zagrać jako punkty operacyjne ze zmiejszoną o 1 luczbą punktów akcji
3/4 Zamieszki głodowe i strajki związkowe* - w tym Austro-Węgry nie mogą uzyskać punktów uzupełnień, byc przemieszczane ruchem strategicznym, wszystkie punkty uzupełnień Austro-Węgier są tracone, wszystkie jednostki austro-węgierskie mają ruchliwość -1
4/4 Operacja Rewolwer i magnat* - można zagrać tylko po Zamieszkach głodowych - usuń na stałe jedną armię i dwa korpusy austro-węgierskie lub odejmij 1 PZ.

Pozdrowienia
JednoSłowo
Nie dajcie się wyprzedzić tym z Missisipi
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Smakowicie wyglądają te karty :) Tylko czy ktoś mógłby wyjaśnić, skąd nazwa karty "Rommel"?
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Darth Stalin
Censor
Posty: 6598
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 79 times
Been thanked: 180 times

Post autor: Darth Stalin »

Andy pisze:Smakowicie wyglądają te karty :) Tylko czy ktoś mógłby wyjaśnić, skąd nazwa karty "Rommel"?
Bo on tam wtedy wykazywał po raz pierwszy swoje talenty :)
Dowodził bodaj batalionem i całkiem ładnie trzepał Włochów
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Darth Stalin pisze:Bo on tam wtedy wykazywał po raz pierwszy swoje talenty :)
Dowodził bodaj batalionem i całkiem ładnie trzepał Włochów
Kurczę, a jak się wojna kończyła, to miał ledwie 27 lat! Zdolny młodzian :)
A cóż to za Operacja Rewolwer i Magnat, bo coś dzisiaj jestem niedouczony :oops:
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Jasz
Général de Brigade
Posty: 2146
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jasz »

Wydaje mi się, że tek karty są troche nierówne. Dwie ostatnie dla Aliantów wg.mnie nie mają zrównoważenia w decku PC
Awatar użytkownika
Psycho_l
Adjudant-Major
Posty: 324
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Psycho_l »

a jak działa ostatnia karta? Jeżeli zagram ją w ostatniej rundzie PC, to AL MUSZĄ zaatakować w ostatnim etapie zarówno Włochami jak i Francuzami?? A jeśli nie wykonają OO nikim to jest +2VP ???

Rzecywiście 2 ostatnie Karty Alianckie dają niezłego łupnia AW. Ale PC też mają kilka ciekawych kart (np. Bunt Irlandzki)
Awatar użytkownika
Andreas von Breslau
Kapitän zur See
Posty: 1625
Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Andreas von Breslau »

Ciekaw jestem Waszej opinii, ale moim zdanim te karty wariantowe nie są tak ciekawe jak standardowe i opcjonalne.
Muss ich sterben, will ich fallen
Awatar użytkownika
Jasz
Général de Brigade
Posty: 2146
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jasz »

Mi sie nie spodobały ale uwaga Psyhola słuszna
Awatar użytkownika
JednoSlowo
Capitaine
Posty: 897
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JednoSlowo »

Wydaje mi się, że nie 2 VP, tylko 1 VP. Bo to nie są dwie osobne obowiązkowe ofensywy, ale jedna. I spełniona jest ona wówczas, gdy obie narodowości zaatakują - w takiej sytuacji nie ma straty 1 VP. Jeśli jednak chociaż jedna nie zaatakuje (w sposób właściwy dla oo - czyli atak Francuzów w Serbii się nie liczy) - to Alianci tracą 1 VP.

Pozdrowienia
JednoSłowo
Nie dajcie się wyprzedzić tym z Missisipi
Awatar użytkownika
Jasz
Général de Brigade
Posty: 2146
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jasz »

Uwaga JS też słuszna
Awatar użytkownika
Jasz
Général de Brigade
Posty: 2146
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jasz »

Chociaż po przemysleniech to nie wiem czy Psyho maiał rację. Bo jeśli wykonlaliśmy oofensywe to chyba jest ona i tak wykonana pomimo zmiany jej charakteru a może się mylę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ścieżki chwały”