Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest niedziela, 18 listopada 2018, 22:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [FAQ] Pytanie o porty
PostNapisane: niedziela, 31 grudnia 2006, 23:01 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:07
Posty: 553
Lokalizacja: Warszawa
Sytuacja jest następująca:
2A R wchodzi w 1-ym posunięciu (sierpień'14) do Tannenbergu. Czy w tym przypadku 8A N + xxx są odcięte czy też mają zaopatrzenie?
Druga wercja czy po wejściu ros. oddziałów do Memel i Królewca (bez jego zdobycia) 8A N jest uziemiona i nie może być aktywowana, czy też zdobycie Królewca jest do tego niezbędne??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 31 grudnia 2006, 23:02 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 września 2006, 21:08
Posty: 324
Lokalizacja: Wrocław
Samo wejście do Tannenbergu ci nic nie da bo Niemcy mają porty w Krolewcu i Memel. Najwcześniej można odciąć 8 armię w 1 rundzie 2 etapu (wtedy Rosjanie mogą oblegać twierdze niemieckie). Aby to zrobić musisz kontrolować Memel, Tannenberg i Królewiec (np. oblegając twierdze).

Gracz PC powinien najpóźniej pierwszym ruchem 2 etapu wycofać się z Istenbergu. Inaczej ma po 1 armi niemieckiej, a to duże oslabienie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 31 grudnia 2006, 23:02 
Kapitän zur See
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 maja 2006, 12:10
Posty: 1632
Lokalizacja: Warszawa
Porty niejako podają zaopatrzenie, a dokładniej - przedłużają linię zaopatrzenia.

_________________
Muss ich sterben, will ich fallen


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 31 grudnia 2006, 23:02 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Tylko malutkie uściślenie
Psycho_l napisał(a):
musisz kontrolować Memel, Tannenberg i Królewiec (np. oblegając twierdzę).

Obleganie wrogiej twierdzy nie daje kontroli nad polem, na którym się ona znajduje. Przejęcie pola następuje dopiero po zdobyciu szturmem lub kapitulacji twierdzy:

15.1.10 A space cannot be controlled by the enemy (and its VP
cannot be claimed) as long as an undestroyed friendly fort is in
the space, even if the fort is besieged.


Ale oczywiście masz rację, że nie można prowadzić linii zaopatrzenia przez pole z oblężoną przez przeciwnika własną twierdzą:

14.1.2 [...] A player may not trace supply through or to a space containing
a friendly besieged fort.

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.