Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 22 września 2018, 20:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [FAQ] Armia Południowa i 11 Armia
PostNapisane: piątek, 29 grudnia 2006, 00:08 
Caporal

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:12
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Obie te karty wydają się być kluczowe do powodzenia PC na wschodzie i Bałkanach. Co robicie z 11 armią jak już możecie ją wprowadzić jako posiłki i zagrać wydarzenie "11 Armia".

Czy stosujecie "Armię Południową" w połączeniu z ruchem strategicznym z pola rezerw aby wzmocnić Austriaków na froncie wschodnim. Jak to rozgrywacie logistycznie?

Bo:
1. Korpusy znajdujące sie na planszy mogą się oprzmieszczac gdziekolwiek byle nie na pola kontrolowane przez przeciwnika - czyli można robić stos z Austriakami od razu.
2. Jeśli przemieszcza się korpusy z pola rezwerw to muszą się one pojawić w punktach zaopatrzenia lub jakiejkolwiek przyjaznej stolicy.

Na planszy w sierpniu 1914 znajdują się 3 korpusy niemieckie (w tym dwa osłabone) - ale po walkach we Francji może ich być więcej :lol:

Morden


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 29 grudnia 2006, 00:09 
General de División
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 12 maja 2006, 21:51
Posty: 3026
Lokalizacja: Verulamium
Morden napisał(a):
Co robicie z 11 armią jak już możecie ją wprowadzić jako posiłki i zagrać wydarzenie "11 Armia".


Najczesciej wysylam ja do Wloch. :-)

Morden napisał(a):
Czy stosujecie "Armię Południową" w połączeniu z ruchem strategicznym z pola rezerw aby wzmocnić Austriaków na froncie wschodnim. Jak to rozgrywacie logistycznie?


najczesciej wcale nie gram tej karty jako wydarzenia

Morden napisał(a):
2. Jeśli przemieszcza się korpusy z pola rezwerw to muszą się one pojawić w punktach zaopatrzenia lub jakiejkolwiek przyjaznej stolicy.


lub na wlasne jednostki!


pzpr!

_________________
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.

www.diablospolacos.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 30 grudnia 2006, 12:07 
Caporal

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:12
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
comendante napisał(a):
Morden napisał(a):
2. Jeśli przemieszcza się korpusy z pola rezwerw to muszą się one pojawić w punktach zaopatrzenia lub jakiejkolwiek przyjaznej stolicy.


lub na wlasne jednostki!


pzpr!


No tak, ale na wschodzie niewiele jest niemieckich jednostek w początkowej fazie rozgrywki.

Morden


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 30 grudnia 2006, 12:07 
Caporal

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:12
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
comendante napisał(a):

Morden napisał(a):
Czy stosujecie "Armię Południową" w połączeniu z ruchem strategicznym z pola rezerw aby wzmocnić Austriaków na froncie wschodnim. Jak to rozgrywacie logistycznie?


najczesciej wcale nie gram tej karty jako wydarzenia


pzpr!


Dlaczego? Armia austriacka z dwoma korpusami niemieckimi (mogącymi absorbować straty) ma bardzo dużą siłe. Rosjanie i Serbowie mogą być wymieceni.

Morden


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 30 grudnia 2006, 12:08 
General de División
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 12 maja 2006, 21:51
Posty: 3026
Lokalizacja: Verulamium
Morden napisał(a):
No tak, ale na wschodzie niewiele jest niemieckich jednostek w początkowej fazie rozgrywki.


ale dostawienie korpusu do 8A niem daje niezly efekt - za pomoca jednej aktywacji ma sie o 1 wiecej element manewru

_________________
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.

www.diablospolacos.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 30 grudnia 2006, 12:09 
Caporal

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:12
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Zgadzam się w pełni, ale myślałem nad przerzuceniem 4 korpusów niemieckich z pola rezerw na wschód. Jeden z korpusów umieściłbym rzeczywiście w Insterbergu, jeden w Opolu (razem dwa korpusy, ale jeden osłabiony), a dwa w Budapeszcie z opcją wspomożenia południowego skrzydła Austriaków, albo frontu serbskiego.

Morden


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 30 grudnia 2006, 12:09 
General de División
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 12 maja 2006, 21:51
Posty: 3026
Lokalizacja: Verulamium
Morden napisał(a):
a dwa w Budapeszcie


Niemcy do Budapesztu? Wara! ;-)

_________________
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.

www.diablospolacos.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 30 grudnia 2006, 12:09 
Caporal

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:12
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
w piątkowej grze (niestety tylko cztery etapy, bo późno zaczęlismy) Armia Południowa była bardzo ale to bardzo skuteczna.
Korpusy niemieckie, których przecież jest dość dużo, doskonale wzmocniły armie AW przy okazji chroniąc je od ponoszenia strat.
Jako że Niemcy i tak dostają dużo uzupełnień to zdecydowanie łatwiej jest im odtwarzać korpusy, a ich armie nie ponoszą tak łatwo strat jak AW.

Generalnie przerzuciłem na wschód cztery korpusy ruchem strategicznym.
Z pola rezerw do Insterbergu na stos z 8A i xxx. Następnie ruszyłem xxx do Gdańska, a 8A i xxx do Łodzi, a następnie Warszawy. Za jeden xxx zniszczyłem A ros i zredukowałem xxx w Warszawie, twierdza nie została zniszcona (jeszcze).

Z Bremy do Opola. Dwa [xxx] znalazły się w Opolu, które uzupełniłem na koniec tury.Oba połączyły się z armią AW skutecznie szachując ros w Królestwie, ułatwiając "pracę" 8A i xxx bardziej na północy tj. zdobycie Warszawy.


Dwa z pola rezerw do Budapesztu, a następnie na stos z armią AW. Oba korpusy uległy w końcu zniszczeniu, ale razem z armią AW odwróciły jedną armię ros, a jedną całkowicie zniszczyły, łącznie z powstałym po jej zniszczeniu korpusem - czyli osiem poziomów za cztery - całkiem niezły rezultat!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 30 grudnia 2006, 12:09 
General de División
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 12 maja 2006, 21:51
Posty: 3026
Lokalizacja: Verulamium
Morden napisał(a):
Dwa z pola rezerw do Budapesztu, a następnie na stos z armią AW. Oba korpusy uległy w końcu zniszczeniu, ale razem z armią AW odwróciły jedną armię ros, a jedną całkowicie zniszczyły, łącznie z powstałym po jej zniszczeniu korpusem - czyli osiem poziomów za cztery - całkiem niezły rezultat!


nie mozna Niemcow wysylac do Budapesztu! To nie jest stolica Niemiec!

_________________
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.

www.diablospolacos.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 30 grudnia 2006, 12:10 
Caporal

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:12
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Można - 13.1.8

"z pola rezerw do dowolnej stolicy, jesli jest zaopatrzona, lub do źródła zaopatrzenia dla danej narodowości"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 30 grudnia 2006, 12:10 
Capitaine
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 września 2006, 21:05
Posty: 898
Lokalizacja: Warszawa
Biorą pod uwagę treść przepisów angielskich i polskch, a zwłaszcza użycie funktora lub, wygląda na to, że Morden ma rację. Czyżby el-commendante został przyłapany na niedokładnej znajomości przepisów :shock: ?

JednoSłowo

_________________
Nie dajcie się wyprzedzić tym z Missisipi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 30 grudnia 2006, 12:10 
General de División
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 12 maja 2006, 21:51
Posty: 3026
Lokalizacja: Verulamium
Morden napisał(a):
Można - 13.1.8

"z pola rezerw do dowolnej stolicy, jesli jest zaopatrzona, lub do źródła zaopatrzenia dla danej narodowości"


szlag by to:

Corps may also SR out of the Reserve Box into any supplied friendly capitol or supply source in their nation. A British Corps using SR between the Reserve Box and any space in the Near East counts as the single corps that may be SR’d by sea under rule 13.2.1.

zawsze to rozumialem jako wyslanie korpusu do zaopatrzonej stolicy lub zrodla zaopatrzenia na terytorium danego panstwa

ale zadam pytanie na Consimie

_________________
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.

www.diablospolacos.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 30 grudnia 2006, 12:10 
Capitaine
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 września 2006, 21:05
Posty: 898
Lokalizacja: Warszawa
Nie ma siły, możne wstawić korpus ruchem strategicznym do "supplied friendly capital" lub "supply source in their nation". Obie te nazwy są jasne do określenia.
Chociać brzmi to co najmniej dziwnie - wyobraźmy sobie oto taką sytuację, że Bułgaria jest oddzielona od Austro-Węgier i Niemiec przez niepodbitą Serbię i Rumunię. Wygląda na to, że zgodnie z przepisem w Sofii może pojawić się korpus niemiecki - zaopatrzona (bo Sofia jest bazą zaopatrzenia) stolica sojusznika.
I co Wy na to?

_________________
Nie dajcie się wyprzedzić tym z Missisipi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 30 grudnia 2006, 12:11 
Caporal

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:12
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Coś się nam errata rozrasta :(

Zasada ta rzeczywiście może prowadzić do głupich skutków. Moim zdaniem trzeba się po prostu stosowac do zasad zdrowego rozsądku. W przypadku takim jak opisałeś czyli niem xxx w Sofii - nie powinno być takiej możliwości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 30 grudnia 2006, 12:11 
Caporal

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:12
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
"z pola rezerw do dowolnej stolicy jeśli można poprowadzić nieokupowaną ścieżkę ze stolicy narodu przemieszczającego korpusy , jesli jest zaopatrzona, lub do źródła zaopatrzenia dla danej narodowości"

Takie brzmienie tego przepisu byłoby chyba lepsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.