Program do robienia kart i żetonów
- wizun
- Lieutenant
- Posty: 533
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 21:55
- Lokalizacja: Poznań i ziemia gnieźnieńska
Re: Program do robienia kart i żetonów
By uniknąć pikseliozy należy przede wszystkim (w programach do grafiki rastrowej) projektować w dużej rozdzielczości (min. 300 dpi dla wydruków poligraficznych do bliskiego oglądania) i z odpowiedniej jakości częściami składowymi żetonu (np. rysunek żołnierza). W wektorowej grafice troszkę inaczej - ale również należy pamiętać o rozdzielczości (unikanie pikseliozy przy wydruku).
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 462
- Rejestracja: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 08:06
- Been thanked: 1 time
Re: Program do robienia kart i żetonów
I podobnież czyniłemwizun pisze:By uniknąć pikseliozy należy przede wszystkim (w programach do grafiki rastrowej) projektować w dużej rozdzielczości (min. 300 dpi dla wydruków poligraficznych do bliskiego oglądania) i z odpowiedniej jakości częściami składowymi żetonu (np. rysunek żołnierza). W wektorowej grafice troszkę inaczej - ale również należy pamiętać o rozdzielczości (unikanie pikseliozy przy wydruku).
Duży obrazek zmniejszałem do wymiaru żetonu, ale i tak widziałem pewną różnicę między "rastrem" i "wektorem". Możliwe, że to kwestia mechanizmu skalowania w obu programach, albo i obsługi przez nie drukarki, ale to drugie, to raczej kwestia systemowa powinna być...
Przy okazji, ciekawa sprawa; o ile pamiętam, to projektując żetony właśnie rozdzielczością się jakoś nieszczególnie przejmowałem, ale muszę to potestować, bo na horyzoncie mam już kilka pomysłów na kolejne elementy do gier, zatem dziękuję za zwrócenie uwagi graficznemu lajkonikowi