Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 20 września 2017, 20:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: The VASSAL Game Engine
PostNapisane: środa, 13 września 2006, 16:48 
Starosta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 stycznia 2006, 23:39
Posty: 926
Lokalizacja: Szczecin
Najnowszy "Emulator" gier planszowych obsługiwany prze język JAVA.
Znacznie więcej zajmuje pamięci niż CB ale jest znacznie bardziej efektywny.
Ponadto zupełnie zbędne staje się korzystanie z systemu ACTS.

Jest możliwość grania 'na zywo' na serwerze, także obydwaj gracze (albo więcej +obserwatorzy) mogą obserwowac ruchy przeciwnika, które stosy sprawdza, jak ustawia, przemieszcza jednostki wszystko w czasie rzeczywistym.

Mimo, że dopiero jestem w trakcie zapoznawania się z tym narzędziem to pragne wszystkim go polecić. To jest przyszłośc !

Jest jedna znacząca wadą, tworzenie nowych modułów (tzn boxów) gier jest znacznie trudniejsze niż w CB, przynajmniej robi takie wrazenie.

http://vassalengine.org/community/index.php

_________________
Get the graal or die tryin.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 13 września 2006, 16:48 
Général de Division
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50
Posty: 3932
Niestety zbytnio zapycha kompa nie da sie naraz Outlooka/Opery/Winampa/Vassala i dlatego wole Cyberboarda ;)

_________________
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2007, 12:21 
Capitaine-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 12 września 2006, 08:56
Posty: 986
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Wczoraj z Commendante testowaliśmy Vassala w wersji 2.9.9 i muszę przyznać, że wrażenia mamy jak najbardziej pozytywne.
Obiektem testów był POG.
Vassal umożliwia grę zarówno pbm, jak i online. W tym pierwszym wariancie nie różni on się specjalnie od cyberborda. Natomiast online to zupełnie nowa jakość. Możliwość obserwowania w czasie rzeczywistym ruchów przeciwnika na planszy, połączona ze swobodą komunikacji daje uczucie niemal "gry przy planszy". Bezpośredni kontakt z przeciwnikiem, to jest to czego np. mi najbardziej brakuje w grch przez sieć. Oczywiście można grać online z pomocą acts, cyberborda i gg, ale myślę że kto choć raz spróbuje zagrać z pomocą Vassala zrezygnuje z ww. rozwiązania.
Oczywiście oba te sposoby rozgrywki można łączyć np. gramy sobie online, potem kontynujemy pbm i za jakiś czas wracamy do gry online.
Poza tym Vassal jest bardzo przyjazny użytkownikowi (choć pewnie dużo tu zależy od konstrukcji modułu). Np. w POG-u klikamy na stosik i żetony nam się "rozkładają" umożliwiając wybór właściwego. Klikamy znowu i mamy ładnie ułożony stosik. Eliminujemy turecki korpus - nie ma problemu - zamiast ciągnąć goprzez całą mapę do pola jednostek wyeliminowanych klikamy prawym przyciskiem i wybieramy opcję "do wyeliminowanych" i żeton już tam jest :) Zagraliśmy kartkę zmieniającą ws - żeton już znajduje się na właściwym polu.
Kolejne testy dzisiaj - zobaczymy jak będzie dalej (być może ujawnią się jakieś wady).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2007, 13:04 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Potwierdzam zalety Vassala, co prawda przetestowanego przeze mnie na nietypowej grze, bo jednoosobowej: Silent War. Moduł Vassala do SW nie jest może produktem doskonałym, ale rozwiązuje nawet tak skomplikowane zagadnienia, jak komponowanie warmixa dla poszczególnych okresów wojny i dzielenie go na cztery wirtualne "filiżanki", z których się losuje żetony. Obługa poszczególnych okrętów podwodnych - wyśmienita, zwłaszcza wspomniane przez Aldarusa "stosikowanie" i "odstosikowanie" jest rewelacyjne. Menu kontekstowe, pojawiające się po kliknięciu na okręt podwodny prawym klawiszem myszy, udostępnia wszystkie ważne czynności i rozkazy. Kostka turla się chyba sprawiedliwie.
Drażni potwornie długi czas oczekiwania na załadowanie gry.

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2007, 14:08 
Général de Division
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50
Posty: 3932
Wszystkie te zalety niestety są niwelowane przez !(@*()&$@*&$#@*) JAVE na której zbudowany jest ten program :x :evil: :!: Działa wolno i do pupy :(. Cyberboard i tak rulez :cool: .

_________________
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2007, 14:47 
Capitaine-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 12 września 2006, 08:56
Posty: 986
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Wolne działanie - to faktrycznie może być wada tego programu. Ja testowałem na amd 2,5 1gb ram i po paru sekundach namysłu komputera wszystko śmigało aż miło. Z drugiej strony jak kiedyś odpaliłem na laptopie (Int 1,5 512 ram) jakąś wcześniejszą wersję Vassala , to Twilight Struggle mi się ciął, choć Hanibal działał dobrze - może to zależy też w jakimś stopniu od moda (tj. konkretnej gry - mają one rozszerzenie mod :) Nie wiem na czym pracował commendante, ale się nie uskarżał (musze go zapytać, chyba że sam napisze)
Kostka jest sprawiedliwa - to potwierdzam - wyszła mi flanka na Sedan, a następnie 2x flipnąłem francuza na 7 :wink:

Vassal powienien się świetnie sprawdzić w grach, gdzie jest duża (tj. stale występująca) interakcja pomiędzy graczami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2007, 18:03 
General de División
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 12 maja 2006, 21:51
Posty: 3014
Lokalizacja: Verulamium
Ja bylem na notebooku z 1,3GHz i 512Mb RAM i wszystko smigalo bardzo ladnie (moze wazna jest przepustowosc lacza? Ja mam 1024)

_________________
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.

www.diablospolacos.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 11 kwietnia 2007, 00:10 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
Nico napisał(a):
Działa wolno i do pupy :(.

Nie zauważyłem, żeby działał wolno. Tak jak pisałem, ładuje się długo, potem zasuwa aż miło.
Cytuj:
Vassal powienien się świetnie sprawdzić w grach, gdzie jest duża (tj. stale występująca) interakcja pomiędzy graczami.

Zgadza się. W Silent War Vassal sprawdza się doskonale, a tam interakcja między graczem a jego wirtualnym przeciwnikiem jest ogromna! :D

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 11 kwietnia 2007, 12:05 
Capitaine-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 12 września 2006, 08:56
Posty: 986
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Mała korekta po nowych doświadczeniach:
- te żetony ws przesuwał Commendante (tylko się nie chciał przyznać),
- vassal mógłby podświetlać żeton aktualnie podnoszonych przez drugiego gracza (jakaś czerwona ramka, czy coś). Czasami coś mniej istotnego potrafi przez to umknąć (zwłaszcza przy dużej planszy),
- kostka jest wybitnie niesprawiedliwa, o czym świadczą uzyskiwane podczas ostatniego testowania wyniki ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 11 kwietnia 2007, 12:32 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:53
Posty: 8363
Lokalizacja: Łódź
Jedną z gier ,w której Vassal sprawdza się idealnie jest Twilight Struggle (znakomicie grało się z Bogdan[em]xp :D ).

_________________
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 25 kwietnia 2007, 14:35 
Capitaine-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 12 września 2006, 08:56
Posty: 986
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Fajny pomysł z notatnikiem. Podzielony na sekcję prywatną i publiczną (widoczną dla innych). Tylko dlaczego nie można kopiować z sekcji w której pojawiają się wyniki rzutów, rozmowy graczy itd. do notatnika ?

No i nie ma chyba zabezpieczenia przed ewentualnym kilkukrotnym rozgrywaniem rundy (chyba, bo nie sprawdzałem, ale na to wygląda biorąc pod uwagę konstrukcję zapisu ruchu), więc odpada pbm w rozgrywkach w sytuacji ograniczonego zaufania do innego gracza.

Co do kostki - jest już lepiej. W trzecim etapie rozgrywki w pog-a udało mi się wyrzucić nawet 4 (fakt, że był to rzut na sprawdzenie, czy udało się wybudować okop, ale to szczegół :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 6 maja 2007, 20:04 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:42
Posty: 2042
Lokalizacja: Dublin
Właśnie rozegraliśmy bitwę z serii GBoH z RyTo poprzez Vassala ze wsparciem Skype. Wyszło całkiem nieźle, 2 godz. przez CB zajęło by to co najmniej trzy razy tyle, nie mówiąc o niezliczenie większej ilosci kliknięć ;)
Wygląda na to, że Vassal zagości na dłużej na mym ekranie :)

_________________
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 16 maja 2007, 12:39 
Capitaine-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 12 września 2006, 08:56
Posty: 986
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Przetestowano Crusader Rex via Vassal.
Sprawdza się znakomicie z jednym wyjątkiem - nie widać, czy dany klocek jest zakryty dla przeciwnika czy nie (runnesan twierdził, że widać po grubości ramki, ale jakoś się nie mogłem dopatrzeć ;)

_________________
Nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 31 maja 2007, 19:09 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:42
Posty: 2042
Lokalizacja: Dublin
Czy ktoś mógłby mi wskazać moduł pod Vassala z grą w której są LIM'y (zakryte żetony wrzucamy do "kubeczka", a następnie losujemy) lub coś podobnego? Chciałbym podpatrzyć jak to zostało zrobione.

_________________
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 31 maja 2007, 20:32 
Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 22:14
Posty: 1175
Lokalizacja: Kraków
Ancient World: Carthage ma coś takiego...
Moduł do ściągnięcia i nawet nie trzeba się logować...

_________________
As-tu le cauchemar, Hoffmann?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.