kot pisze:Wyższa szkoła jazdy to amerykańskie i izraelskie przemysłowe "improwizoria" takie jak MRAV-y.
Najgorzej gdy żołnierz czuje sie nie opancerzony w pojazdach pancernych :< .
gdy cofniemy sie o kilkadziesiąt lat to najbardziej znaną taka sytuacją był przypadek czołgu M4 Sherman... załogi prawie całe maszyny "oblepiały" ogniwami gąsienic :rotfl:
Załączniki
[Rozszerzenie jpg zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]
Swoją drogą trochę dziwne że Shermany były dopancerzane gasiennicami głównie na froncie zachodnim. We Włoszech nie było to widoczne a na Pacyfiku preferowano drewno i cement ( żółtki miały p-panc. granaty magnetyczne ;D ).
Zresztą swój rozkwit "gąsiennicomania" miała chyba już po wojnie.
kot pisze: rosyjskich wynalazkach z Czeczenii
pomysł prosty jak "taczanka" i równie jak ona sprawny.
Małokalibrowe działka p-lot. zawsze były dobre do obrony przed piechotą w górach ;D .
Ciekawe że guntracki zawdzięczają swoje istnienie nie tylko potrzebie dopancerzania pojazdu ale także ekonomi. Do celów eskortowych sprawdzają się równie dobrze jak pełnokrwiste pojazdy pancerne a w eksplatacji są o wiele tańsze. Nic dziwnego że w tej chwili niektóre państwa ( czytaj USA :lol2: ) produkują fabrycznie zestawy do konwersji konkretnych modeli ciężarówek. W tej chwili więc tródna powiedzieć aby amerykańskie guntracki były improwizowane chociaż takie były ich początki.
Zeppelin, flieg,
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.
Technical jak technical, ale kamuflaż wykonany twórczo.
Ba'tki Machny wspomnij czasy
Gdy do walki brak ci sił
Jak na stepach Ukrainy
Białych i czerwonych bił!
_____________________ www.polewalki.blogspot.com
Cisza pisze:Technical jak technical, ale kamuflaż wykonany twórczo.
W stadzie żyraf pojazd byłby niemal całkiem niewidoczny! ;D
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r. ...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r. ...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów