Walka do końca, kierunki rozwoju czołgów niemieckich
- rom_mel
- Caporal-Fourrier
- Posty: 79
- Rejestracja: środa, 18 października 2006, 10:54
- Lokalizacja: Warszawa
Model: Price in Reichsmarks (RM):
Opel Kadett 2100
Ford Taunus 2870
Sd.Kfz.7 36000
Sd.Kfz.8 46000
Sd.Kfz.10 15000
Sd.Kfz.11 22000
PzKpfw II Ausf a 52640 with armament
PzKpfw II Ausf B 38000 w/o armament
PzKpfw II Ausf F 49228 w/o armament / 52728 with armament
PzKpfw III Ausf M 96183 w/o armament / 103163 w/o radio
Stug III Ausf G 82500 with armament & radio
PzKpfw IV Ausf F2 115962 with armament & radio
75mm KwK 37 L/24 8000
75mm StuK 37 L/24 9150
75mm StuK 40 L/43 12500
75mm KwK 42 L/70 12000
PzKpfw V A/D 117000 tylko nie wiem czy z uzbrojeniem i radiem ?
PzKpfw VI Tiger 250800 w/o armament & radio / 299800 with armament & radio
PzKpfw VI Tiger II 321500 with armament & radio
Jak widać Pz V kostował mniej wiecej tyle co Pz IV.
Sadze że nalepszym rozwiazanie dla Niemiec było by całe moce przerobów przerzucic z produkcji czołgów 3 i 4 na działa samobieżne...
Opel Kadett 2100
Ford Taunus 2870
Sd.Kfz.7 36000
Sd.Kfz.8 46000
Sd.Kfz.10 15000
Sd.Kfz.11 22000
PzKpfw II Ausf a 52640 with armament
PzKpfw II Ausf B 38000 w/o armament
PzKpfw II Ausf F 49228 w/o armament / 52728 with armament
PzKpfw III Ausf M 96183 w/o armament / 103163 w/o radio
Stug III Ausf G 82500 with armament & radio
PzKpfw IV Ausf F2 115962 with armament & radio
75mm KwK 37 L/24 8000
75mm StuK 37 L/24 9150
75mm StuK 40 L/43 12500
75mm KwK 42 L/70 12000
PzKpfw V A/D 117000 tylko nie wiem czy z uzbrojeniem i radiem ?
PzKpfw VI Tiger 250800 w/o armament & radio / 299800 with armament & radio
PzKpfw VI Tiger II 321500 with armament & radio
Jak widać Pz V kostował mniej wiecej tyle co Pz IV.
Sadze że nalepszym rozwiazanie dla Niemiec było by całe moce przerobów przerzucic z produkcji czołgów 3 i 4 na działa samobieżne...
aka. kromka ^^
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 180 times
Ktos gdzies podnosil argument o Shermanie ktory piec razy prezbil burte Jagdtigera. Pomozcie mi znalezc ten post. Było to na pewno, ale nie pamiętam, gdzie, a jestem taki złachany od gorąca, że nie chce mi sie szukać...
Ale było na pewno.
Ja natomiast znam inny podobny przypadek (a może to ten sam??), tyle, że bohaterami pojedynku z Jagdtigerami nie były Shermany tylko najnowsze czołgi lekkie M24 Chaffee - też uzbrojone w armatę 75mm, ale znacznie zwrotniejsze od Shermanów.
Ale było na pewno.
Ja natomiast znam inny podobny przypadek (a może to ten sam??), tyle, że bohaterami pojedynku z Jagdtigerami nie były Shermany tylko najnowsze czołgi lekkie M24 Chaffee - też uzbrojone w armatę 75mm, ale znacznie zwrotniejsze od Shermanów.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Darth Stalin, łącznie zmieniany 1 raz.
To ja pisałem. Tyle, że chodziło o Jadpanthera, nie Jagdtigera. Widziałem toto na własne oczy w główym hallu Imperial War Museum w Londynie, zaraz za wejściem po prawej stronie.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 180 times
A ja właśnie odkryłem, że fotografia "mojego" Jagdpanthera jest w monografii Panthery Ledwocha z 1992 r. Na zdjęciu (s.25, pierwsze z lewej u góry) wyraźnie widać trzy przebicia pancerza prawej burty (z tymi pięcioma coś przesadziłem). Skupienie jest imponujące. Widać też dwa otwory wycięte w lewej burcie, przez które można oglądać wnętrze pojazdu.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
- jabu
- Chu-i
- Posty: 757
- Rejestracja: niedziela, 12 marca 2006, 19:37
- Lokalizacja: Warszawa/Płock
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 41 times
CYTOWANIE CZEGOKOLWIEK Z PUBLIKACJI AUTORSTWA LEDWOCHA MOŻE SPOWODOWAĆ STRASZNE SPUSTOSZENIA W POSTRZEGANIU RZECZYWISTOŚCI. ŚLEDZĘ WARSZTAT I DOROBEK TEGO AUTORA I WYDAWCY OD KILKUNASTU LAT I WIEM, ŻE PODAJE MASĘ NIESPRAWDZONYCH RZECZY. TAKŻE DOBÓR MATERIAŁU FOTOGRAFICZNEGO JEST NIERZETELNY (POZA ROSYJSKIMI AUTORAMI PUBLIKUJACYMI W JEGO SERII). ŻE TYLKO WSPOMNĘ PODAWANE PRZEZEŃ POJEDYNKI JAGDPANTHER Z IS III, KTÓRYCH NIKT NIGDY NIE POTWIERDZIŁ I WIELE, WIELE INNYCH. ZWŁASZCZA Z PIERWSZYCH MILITARIÓW Z LAT 90-TYCH.Darth Stalin pisze:Czyli to są już dwa przypadki - ten wspomniany przeze mnie jest przywołany w monografii Jagdtigera wyd. Militaria
NIE PODWAŻAM FACHOWOŚCI I STANU JEGO WIEDZY, ALE JEST AUTOREM I WYDAWCĄ SZALENIE NIEDBAŁYM.
A JAK POZNACIE GO Z CHARAKTERU - ZATĘSKNCIE ZA TOWARZYSTWEM HANNIBALA LECTERA...
POZDR,
JABU
Wszystkiego nie napiszesz. O wszystkim można tylko pomarzyć - Szamil Basajew.
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 180 times
Pojedynków Jagdpanthera ze Stalinem-3 nie miało prawa być, bo pierwsze IS-3 trafiły do jednostek frontowych gdzieś tak w połowie maja 1945; zbiorcza "50" tychże zrobiła wrażenie na Pattonie podczas defilady w Berlinie (czerwiec 1945), ale spec od sowieckiej broni pancernej (ś.p. Magnuski) stwierdził, że te czołgi udziału w walkach nie wzięły - i jemu bym wierzył.
Podobnie z czołgami średnimi T-44
Podobnie z czołgami średnimi T-44
- jabu
- Chu-i
- Posty: 757
- Rejestracja: niedziela, 12 marca 2006, 19:37
- Lokalizacja: Warszawa/Płock
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 41 times
TO TYLKO JEDEN Z TYSIĄCA PRZYKLADÓW. DOBRZE - NATOMIAST - OBRAZUJE WARSZTAT PRACY WYDAWCY MILITARIÓW. NIE CZAS I MIEJSCE, ALE PAMIETAJMY, ZE PIERWSZE 'SZCZUPAKI" , JAK NA NIE WOŁALI ŻOŁNIERZE POZJEŻDŻAŁY DO JEDNOSTEK W LUTYM 1945. TYLKO PONOĆ Z MIEJSCA FATALNIE SIĘ PSUŁY I ZAWRAANO JE NA PRZEGLADY. PRZYKŁAD WIELU WOZÓW PROTOTYPOWYCH (NP. KW, CZY DZIAŁ SAMOB. NAD CHASAN) POKAZYWAŁ, ŻE ROSJANIE MOGLI I LUBILI STOSOWAĆ BEZCENNE - PIERWSZE WOZY PROTOTYPOWE DO WALKI. TAK, ŻE TEORETYCZNIE CHRZEST BOJOWY IS III BYŁ MOZLIWY I NAWET MAGNUSKI W TEJ KWESTII NIE BYŁ ZDETERMINOWANY (ROZMAWIAŁEM Z NIM O TYM NA JAKIEŚ NA 2,5 ROKU PRZED SMIERCIĄ - MIMO, ŻE OFICJALNIE PISAŁ CO INNEGO).
ALE LEDWOCH PISAŁ O CZYMŚ TAKIM JAKO O PEWNIKU - NIE WERYFIKUJĄC.
TO TYLKO JEDEN PRZYKŁAD I NIE WARTO SIĘ NAD NIM SKUPIAĆ.
UCIEKAM - BO ZARAZ MAM POCIĄG NAD MORZE.
BAWCIE SIĘ DOBRZE.
POZDRAWIAM,
JABU
ALE LEDWOCH PISAŁ O CZYMŚ TAKIM JAKO O PEWNIKU - NIE WERYFIKUJĄC.
TO TYLKO JEDEN PRZYKŁAD I NIE WARTO SIĘ NAD NIM SKUPIAĆ.
UCIEKAM - BO ZARAZ MAM POCIĄG NAD MORZE.
BAWCIE SIĘ DOBRZE.
POZDRAWIAM,
JABU
Wszystkiego nie napiszesz. O wszystkim można tylko pomarzyć - Szamil Basajew.
- jabu
- Chu-i
- Posty: 757
- Rejestracja: niedziela, 12 marca 2006, 19:37
- Lokalizacja: Warszawa/Płock
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 41 times
WIEM, ŻE BĘDZIECIE TĘSKNIĆ.
ALE TO NIC W PORÓWNANIU Z KATUSZAMI JAKIE BĘDĘ PRZEZYWAŁ JA SIEDZĄC NAD MORZEM W ŚWIEŻEJ BRYZIE Z OCZAMI UTKWIONYMI W DŁUGICH ŁODZIACH WIKINGÓW I WIEDZĄC JAK ŚWIETNIE BAWICIE SIĘ NA TYM FORUM.
DO ZOBACZENIA ZA 10 DNI.
ALE TO NIC W PORÓWNANIU Z KATUSZAMI JAKIE BĘDĘ PRZEZYWAŁ JA SIEDZĄC NAD MORZEM W ŚWIEŻEJ BRYZIE Z OCZAMI UTKWIONYMI W DŁUGICH ŁODZIACH WIKINGÓW I WIEDZĄC JAK ŚWIETNIE BAWICIE SIĘ NA TYM FORUM.
DO ZOBACZENIA ZA 10 DNI.
Wszystkiego nie napiszesz. O wszystkim można tylko pomarzyć - Szamil Basajew.
Zgoda w 100%. Wydaje mi się, że jednym z głównych czynników w jego polityce wydawniczej jest pośpiech. Np. rzuca się na rynek pierwszą część monografii (powiedzmy: Stuarta) i potem przez lata nic. Ale temat jest już "zaklepany". Szczególnie jest to widoczne w rojących się od błędów monografiach samolotów, które ukazują się chyba tylko po to, żeby wyprzedzić Jarskiego (który zresztą od dłuższego czasu też mnie wkurza, ale to już inna historia).jabu pisze:LEDWOCH(...) JEST AUTOREM I WYDAWCĄ SZALENIE NIEDBAŁYM.
Tak na marginesie: ja z książki Ledwocha przywoływałem tylko fotografię zrobioną w Imperial War Museum. Na ile sobie przypominam wizytę w tym muzeum, fotografia jest wiarygodna.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 180 times
Pantery pod Kurskiem byly "nadawaryjne" z racji wyjechania na front prosto z taśm produkcyjnych, bez odpowiedniego przetestowania itp.
Natomiast problem z remontem w polu spowodowany był głównie umieszczeniem przekładni głównej z przodu - pod pancerzem czołowym, co w przypadku jej awarii (w sumie chyba nie częstszej niż w innych wozach) powodowało duuuze problemy z jej wymianą albo naprawą na miejscu.
Natomiast problem z remontem w polu spowodowany był głównie umieszczeniem przekładni głównej z przodu - pod pancerzem czołowym, co w przypadku jej awarii (w sumie chyba nie częstszej niż w innych wozach) powodowało duuuze problemy z jej wymianą albo naprawą na miejscu.