Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 20 sierpnia 2018, 12:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Covenanter - silnik
PostNapisane: niedziela, 15 września 2013, 22:48 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
Grając w World of Tanks wyposażyłem się w czołg Covenanter. Jak to bywa obejrzałem dostępne moduły - i przeżyłem lekki szok.

Czołg ma dostępne w grze dwa silniki:

Meadows D.A.V o mocy 300 hp oraz Meadows D.A.V.O.C. o mocy 360hp.
Zdziwiło mnie to, że drugi silnik ma szansę na zapłon po trafieniu 40% - jest to jedyny silnik w grze który ma taka wartość; wszystkie inne najbardziej palne mają 20% ( a i tak potrafią się zapalać irytująco często).

Czy ktoś wie, co to był za silnik i dlaczego ma taki parametr? Złośliwi stwierdzili, że znając Anglików to byli oni w stanie zbudować czołg napędzany benzyną lotniczą...Przy czym możliwe, że to silnik niehistoryczny tj. w rzeczywistości na Covenanterach nie montowany a jedynie planowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Covenanter - silnik
PostNapisane: sobota, 28 września 2013, 20:53 
Warrant Officer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 2 marca 2007, 19:36
Posty: 834
Lokalizacja: Włochy ;)
Nic nie znalazłem aby do Covenantera historycznie były dwa silniki.
Był tylko jeden Meadows płaska 12ka 300hp. Sam w sobie był rewelacyjny niestety układ jego chłodzenia już nie.
Zapalać się nie zapalał za to przy byle trafieniu groził ugotowaniem załogi na parze ( silnik z tyłu, chłodnice z przodu słabo osłonięte przewody od jednego do drugiego szły przez przedział załogi.).
Patrząc na opis w Wiki miałem olśnienie.
opis silnika:
"gaźnikowy, 4-suwowy, 12-cylindrowy w układzie bokser Meadows Flat – 12 D.A.V., chłodzony płynem
o mocy 300 KM"
Dodatkowe litery OC dotyczą najprawdopodobniej wersji z dodatkowymi chłodnicami olejowymi, w wersji MK II zamontowanej na chłodncy w wersji MK III po obu stronach silnika.
W zasadzie były to główne wersje produkcyjne. Bez chłodnic olejowych było "tylko" 353 czołgów ( MK I )
Czemu chłodnice olejowe miały być łatwopalne to ja już nie wiem :D
BTW. Czytałem że z powodu ciasnoty przedziału bojowego dowódca często łamał nogi przy obrocie wieży :)

_________________
Zeppelin, flieg,
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Covenanter - silnik
PostNapisane: niedziela, 29 września 2013, 13:40 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
Gustavus napisał(a):
BTW. Czytałem że z powodu ciasnoty przedziału bojowego dowódca często łamał nogi przy obrocie wieży :)

Niezły patent na dekowanie :>

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Covenanter - silnik
PostNapisane: poniedziałek, 30 września 2013, 16:19 
Warrant Officer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 2 marca 2007, 19:36
Posty: 834
Lokalizacja: Włochy ;)
W jednostkach kultywujących tradycje kawaleryjskie złamanie nogi mogło być w dobrym tonie :lol:
a ad. bezpieczeństwa zacytuję jednego z instruktorów ośrodka w Abbasya:
"Tell him that if he is so much concerned about his safety, he got a wrong address, Faruk's cavalry that's a right place for him." (B. Tymieniecki "Na imię jej było Lilly")

A wracając do Covenantera to nie był taki całkiem zły czołg.
Na papierze był idealny. Szybki, nieźle opancerzony (jak a kruzera z tego okresu) i dobrze uzbrojony (jak na kruzera z tego okresu :)). Miał niski profil i opływowe sprzyjające rykoszetowaniu kształty.
Niestety miał też awaryjne sprzęgło, przegrzewający się silnik, duży nacisk jednostkowy i straszną ciasnotę w przedziale załogi.
Na upartego mógłby być stosowany w klimacie umiarkowanym niestety w tym czasie Anglicy potrzebowali wozu sprawnego w klimacie afrykańskim. Tak więc Covenantera zostawiono do celów tzw. szkolnych na Wyspach Brytyjskich a do celów bojowych zaprojektowano Crusadera.

_________________
Zeppelin, flieg,
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Covenanter - silnik
PostNapisane: wtorek, 15 października 2013, 12:30 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4923
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Zasada nr 1 - nie patrz na uzbrojenie i wyposażenie w World of Tanks, nie patrz też na pancerz i efektywność pojazdów - zawsze rosyjskie są najlepsze.

War Thunder - tutaj ma nie być takich smaczków jak działo 105mm w Elefancie, 88mm w Panzer IV itp :D

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.