REGULAMIN - pierwsze czytanie, drugie czytanie...

Dział poświęcony sprawom organizacyjnym i dyskusjom na te tematy. Tutaj też należy zgłaszać sugestie, propozycje i wnioski dotyczące funkcjonowania forum oraz wszelkie problemy techniczne.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43395
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

REGULAMIN - pierwsze czytanie, drugie czytanie...

Post autor: Raleen »

Regulamin forum „Strategie”

I. Postanowienia wstępne
1) Uczestnictwo w forum jest bezpłatne.

2) Pisać na forum mogą jedynie osoby zarejestrowane (użytkownicy).

3) Użytkownicy forum publikują swoje wypowiedzi, w tym zwłaszcza komentarze i opinie, wyłącznie na własną odpowiedzialność. Administratorzy i moderatorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników.

4) Każda osoba rejestrująca się na forum lub udzielająca się na nim akceptuje niniejszy regulamin.

II. Postanowienia porządkowe
1. Ogólne zasady pisania na forum:
1) Piszemy na temat, poprawnie językowo, sprawdzając czy dany temat nie był poruszany wcześniej oraz starając się, aby dyskusje prowadzone były kulturalnie i merytorycznie.

2. Zabrania się:
2) Celowego wywoływania sporów, prowokowania do nich oraz celowego pogłębiania zaistniałych sporów.

3) Umieszczania treści (słowa, znaki, rysunki, obrazy, zdjęcia, ilustracje, grafiki i inne) niecenzuralnych, niezgodnych z dobrymi obyczajami bądź ogólnie uznanych za obraźliwe.

4) Łamania zasad polskiej pisowni, w tym także nadużywania wykrzykników i znaków zapytania, oraz pisania nazw wątków (tematów) wyłącznie dużymi literami – to ostatnie jest dopuszczalne w odniesieniu do niektórych tematów, za zgodą moderatora danego działu bądź administratora.

5) Nadużywania emotikonów.

6) Umieszczania treści niezgodnych z tematyką wątku oraz tworzenia wątków niezgodnych z tematyką działu.

7) Tworzenia takich samych wątków oraz umieszczenia takich samych treści w różnych miejscach forum, chyba że ma to jakieś szczególne uzasadnienie.

8) Pisania kilku postów pod rząd bez wyraźnej potrzeby. Pisanie kilku postów pod rząd jest dopuszczalne w przypadku dłuższych wypowiedzi bądź odnoszenia się do wielu wcześniejszych wypowiedzi.

9) Wielokrotnej rejestracji i posiadania w związku z tym kilku aktywnych kont.

III. Profil użytkownika
1) Treści zamieszczanych w profilu, w tym także nicka użytkownika, dotyczą zakazy wymienione w rozdziale II pkt. 2 i 3.

2) Użytkownik jest zobowiązany dbać o zgodność z prawdą danych zawartych w jego profilu i w razie potrzeby powinien dokonywać ich uaktualnienia.

3) Każdy z użytkowników może wgrać sobie w ramach opcji dostępnych w profilu obrazek, zwany awatarem, który będzie wyświetlany przy każdym jego poście na forum. Maksymalne rozmiary awatarów są następujące: 100x80, 10kB. W razie problemów, awatara może wstawić administrator. Z tymi sprawami należy zwracać się do Grenadyera bądź Panzerfana.

4) Zabrania się umieszczania w podpisie jakichkolwiek elementów graficznych oraz tworzenia podpisów dłuższych niż 4 linijki.

5) Administrator może na wniosek użytkownika zmienić mu nick. Administrator może bez wniosku użytkownika zmienić mu nick, jeżeli narusza on postanowienia regulaminu.

6) Jeżeli użytkownik zapomni hasła, może mu być na jego wniosek przydzielone przez administratora nowe hasło, aby następnie zmienił je sobie na swoje własne. Nie jest możliwe ustalanie przez administratorów haseł użytkowników, a tym samym w razie zapomnienia hasła nie jest możliwe jego odzyskanie.

IV. Reklama i wydawcy na forum
1) Forum „Strategie” jest forum dyskusyjnym, a nie forum promocyjnym, co oznacza, że ma przede wszystkim służyć niezależnym i niemającym charakteru komercyjnego dyskusjom. Zależy nam na utrzymaniu wypracowanego w pierwszym okresie działalności autorskiego i niekomercyjnego charakteru forum: miejsca, gdzie można swobodnie podyskutować o wszystkich grach, bez względu na to kto jest ich wydawcą, bez względu na to czy są to gry polskie czy zagraniczne, oraz bez bycia zarzucanymi jednostronnymi i często w oczywisty sposób nieprawdziwymi, choć mającymi na pierwszy rzut oka pozory prawdy, treściami o charakterze reklamowym. Zdajemy sobie jednak sprawę, że granica między wypowiedziami o charakterze informacyjnym czy zwykłymi opiniami graczy, a tekstami promocyjnymi jest płynna, tym niemniej naszym zdaniem istnieje. Z drugiej strony, nieraz stykając się z problemami jakie często mają autorzy i wydawcy ze znalezieniem miejsca, gdzie mogą zaprezentować efekty swojej działalności, staramy się, dla dobra wszystkich zainteresowanych, im to umożliwić. Wszystkich zamierzających cokolwiek promować prosimy o skoncentrowanie się na stronie informacyjnej i merytorycznej oraz na robienie tego w sposób niesprzeczny z charakterem forum. Interesują nas ciekawe teksty i wypowiedzi, prowadzące do merytorycznych dyskusji i przyczyniające się do rozwoju forum. Nie interesują nas teksty i wypowiedzi nic albo bardzo niewiele wnoszące, niemerytoryczne, ewidentnie nieobiektywne, obniżające poziom forum i nieprzyczyniające się do jego rozwoju. Wypowiedzi i teksty o charakterze opisanym w zdaniu poprzednim będą edytowane bądź usuwane. Surowsze sankcje w postaci banów oraz likwidacji kont stosowane będą wyjątkowo – zwłaszcza w przypadku powtarzających się naruszeń i niestosowania się do poleceń administratorów; zdajemy sobie bowiem sprawę, że granica między reklamą a neutralną wypowiedzią jest płynna. Zamiast usuwać bądź edytować posty wyznaczeni moderatorzy oraz administratorzy mogą również wysyłać prywatne wiadomości (PW) do zainteresowanej osoby z prośbą o zmianę bądź usunięcie posta; mogą to robić zwłaszcza wyznaczeni moderatorzy w razie niemożności bezpośredniej interwencji.

2) Działania w sprawach związanych z reklamą na forum należą do uprawnień administratorów i wyznaczonych przez nich moderatorów.

3) Osoby współpracujące z administracją bądź wnoszące istotny wkład w działalność forum, zwłaszcza poprzez udział w dyskusjach bądź sprawowanie moderacji, mogą liczyć na większą swobodę działania w sprawach związanych z reklamą na forum.

4) W razie podejmowania wobec forum przez wydawców, osoby blisko z nimi związane bądź ich wspierające działań szkodliwych, godzących w niezależny, autorski charakter forum, w szczególności w razie ataków na administrację bądź na forum, administratorzy mogą samodzielnie stosować wszelkie będące w ich dyspozycji sankcje, bez ograniczeń wynikających z innych postanowień regulaminu, w szczególności usuwanie postów, banicję oraz usuwanie kont. Wspomniane działania, podejmowanie przez wydawców bądź osoby z nimi powiązane, będą traktowane jako ciężkie naruszenia regulaminu.

V. Uprawnienia moderatorów i administratorów. Sankcje.
1) Administratorzy, poza posiadanymi tylko przez nich uprawnieniami administracyjnymi, posiadają na całym forum wszystkie uprawnienia, które posiadają moderatorzy i w związku z tym mogą podejmować wszelkie działania wchodzące w zakres uprawnień moderatorów.

2) W razie łamania zasad wymienionych w rozdziale II bądź rozdziale IV pkt 4, moderatorzy mogą dokonywać usunięcia postów, edycji postów, usuwania, edycji, wydzielenia, przyłączenia bądź przeniesienia wątku (tematu). Powyższe działania moderatorzy podejmują zawsze adekwatnie do zaistniałej sytuacji, wysyłając jednocześnie prywatną wiadomość (PW) do osoby łamiącej regulamin. Moderatorzy mogą nie wysyłać PW do osoby łamiącej regulamin, jeżeli sprawa jest incydentalna i bez większego znaczenia. Działania te moderatorzy mogą również podejmować nie jako sankcję wobec określonej osoby, ale jedynie jako działania mające na celu zapewnienie porządku i usprawnienie funkcjonowania forum – wtedy nie wysyłają PW z powiadomieniem o złamaniu regulaminu.

3) W razie rażących bądź powtarzających się naruszeń regulaminu, gdy do tego użytkownik nie jest skłonny do stosowania się do poleceń administratorów, mogą oni nałożyć na niego banicję czasową albo na stałe bądź usunąć jego konto. Decyzję o usunięciu konta bądź banicji na stałe podejmuje wspólnie co najmniej dwóch administratorów.

4) Wraz z wprowadzeniem systemu pochwał i ostrzeżeń moderatorzy mogą uzyskać możliwość nakładania na użytkowników zakazu pisania postów bądź banicji. System ma na celu umożliwienie moderatorom szybkiej reakcji w wyjątkowych sytuacjach, w stosunku do osób rażąco bądź celowo naruszających regulamin pod nieobecność administratorów, zwłaszcza jeśli są to sytuacje, o których mowa w rozdziale IV pkt 4. Po pojawieniu się na forum administratora będzie on niezwłocznie weryfikował decyzje moderatorów. Inne zastosowania tego systemu będą wprowadzone, o ile wyrażą na to zgodę użytkownicy forum.

5) Administratorzy oraz moderatorzy mogą posiadać również inne uprawnienia, wynikające z opcji jakie są dostępne w ramach danej formy technicznej forum – zależnie od używanych w danej chwili modów forum.

VI. Postanowienia końcowe
1) Ostateczna wykładnia regulaminu należy do Raleena.

2) Administratorzy zastrzegają sobie możliwość zmiany regulaminu.

3) W sprawach nieuregulowanych w regulaminie ostateczne decyzje podejmują administratorzy.

4) Wszelkie uwagi dotyczące regulaminu należy kierować za pomocą prywatnych wiadomości do Raleena.

5) Jeżeli Raleen ogłosi na forum swoją nieobecność, w sprawach, o których mowa w punktach 1 i 4, w czasie jego nieobecności zastępuje go Panzerfan, który na tej samej zasadzie w czasie swojej nieobecności może delegować te uprawnienia Grenadyerowi, a z kolei on, na tej samej zasadzie, innej osobie będącej co najmniej moderatorem itd.



Jest pierwsza wersja, czekam na opinie, przejrzyjcie czy nie ma jakichś błędów, może coś dorzucicie od siebie.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 8 maja 2006, 15:02 przez Raleen, łącznie zmieniany 2 razy.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: REGULAMIN - pierwsze czytanie

Post autor: Andy »

Raleen pisze:2. Zabrania się:
[...]
4) Łamania zasad polskiej pisowni,
Obawiam się, że w przypadku egzekwowania tego punktu Regulaminu, Forum znacznie nam się przerzedzi.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43395
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Rozumiem, ale egzekwowanie pewnych rzeczy bardziej jest w gestii moderatorów, więc podchodząc do tego realistycznie, myślę, że tu zasadniczo się nic nie zmieni.

Ale jakby co mogę jakoś inaczej to zapisać, żeby nie było zbyt wielkich rozbieżności między praktyką a teorią.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Pan P
Sous-lieutenant
Posty: 384
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 15:06
Lokalizacja: Police

Post autor: Pan P »

2. Zabrania się:
2) Celowego wywoływania sporów, prowokowania do nich oraz celowego pogłębiania zaistniałych sporów.


Kto będzie interpretował ten punkt?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43395
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Moderatorzy i Administratorzy - jak pozostałe punkty rozdziału II.

To standardowy zapis.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Gladky
Sous-lieutenant
Posty: 372
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:59
Lokalizacja: Tuchów/Lublin
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Gladky »

Raleen pisze:Moderatorzy i Administratorzy - jak pozostałe punkty rozdziału II.

To standardowy zapis.
Pamiętajmy.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43395
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Ogólnie regulamin zmierza do tego, żeby forum funkcjonowało jak dotychczas. Żadnych cudownych zmian nie ma, może poza rozdziałem IV, który pisałem zupełnie samodzielnie. Rozdział II, który Was tak zainteresował, zawiera w zasadzie te same postanowienia co prawie każdy regulamin forum.

Co do tego kto ile może, to i tak administratorzy będą mogli najwięcej - standardowo, jak na każdym forum.

Uproszczę jeszcze rozdział VI bo na końcu przekombinowałem trochę i z tą pisownią dopiszę tak, żeby nikogo nie zabijano za dysleksję itp.

Ale co do stosowania regulaminu i sankcji - podstawowym środkiem jest edycja i ewentualnie wycinanie postów; stosowanie banów itp. to zawsze jest ostatecznosc, tak że na pewno za ortografię bana nikt nie dostanie.
Zresztą jest to ogólnie zapisane:
2) W razie łamania zasad wymienionych w rozdziale II bądź rozdziale IV pkt 4, moderatorzy mogą dokonywać usunięcia postów, edycji postów, usuwania, edycji, wydzielenia, przyłączenia bądź przeniesienia wątku (tematu). Powyższe działania moderatorzy podejmują zawsze adekwatnie do zaistniałej sytuacji, wysyłając jednocześnie prywatną wiadomość (PW) do osoby łamiącej regulamin. Moderatorzy mogą nie wysyłać PW do osoby łamiącej regulamin, jeżeli sprawa jest incydentalna i bez większego znaczenia. Działania te moderatorzy mogą również podejmować nie jako sankcję wobec określonej osoby, ale jedynie jako działania mające na celu zapewnienie porządku i usprawnienie funkcjonowania forum – wtedy nie wysyłają PW z powiadomieniem o złamaniu regulaminu.

Podkreśliłem co trzeba.

Jakby co możemy uszczegółowic, ale to zawsze będzie kwestia ocenna, bo jak na forum zjawi się jakiś nowy gosc, z którym nie będziemy mogli sobie dac rady, a po otwarciu różnie może byc, to trzeba działac tak, żeby doprowadzic do pożądanego skutku.

------------------------------------------------------------------------

VI. Postanowienia końcowe
1) Ostateczna wykładnia regulaminu należy do administratorów.

2) Administratorzy zastrzegają sobie możliwość zmiany regulaminu.

3) W sprawach nieuregulowanych w regulaminie ostateczne decyzje podejmują administratorzy.

4) Wszelkie uwagi dotyczące regulaminu należy kierować za pomocą prywatnych wiadomości do Raleena, a w razie jego nieobecności do któregokolwiek z pozostałych administratorów.

Zmieniłem pkt. 1 i 4, zniknął pkt 5.

------------------------------------------------------------------------
Do rozdziału II dojdzie jeszcze jeden punkt:

[Zabrania się:]
10) Usuwania wpisów moderatorów i administratorów zamieszczonych w postach użytkownika. Wpisy może usuwac jedynie osoba, która je zamieściła, oraz administratorzy za powiadomieniem tejże osoby.

To również standardowe rozwiązanie.

I jeszcze jedno, jak sądzę dosc istotne:

rozdział IV
5) Od decyzji moderatora można się odwoływac do administratorów. Należy to robic drogą prywatną, przez PW, ewentualnie maila albo GG.

A dotychczasowy punkt 5 staje się punktem 6.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43395
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Drugie czytanie

Regulamin forum „Strategie”

I. Postanowienia wstępne
1) Uczestnictwo w forum jest bezpłatne.

2) Pisać na forum mogą jedynie osoby zarejestrowane (użytkownicy).

3) Użytkownicy forum publikują swoje wypowiedzi, w tym zwłaszcza komentarze i opinie, wyłącznie na własną odpowiedzialność. Administratorzy i moderatorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników.

4) Każda osoba rejestrująca się na forum lub udzielająca się na nim akceptuje niniejszy regulamin.

II. Postanowienia porządkowe
1. Ogólne zasady pisania na forum:
1) Piszemy na temat, poprawnie językowo, sprawdzając czy dany temat nie był poruszany wcześniej oraz starając się, aby dyskusje prowadzone były kulturalnie i merytorycznie.

2. Zabrania się:
2) Celowego wywoływania sporów, prowokowania do nich oraz celowego pogłębiania zaistniałych sporów.

3) Umieszczania treści (słowa, znaki, rysunki, obrazy, zdjęcia, ilustracje, grafiki i inne) niecenzuralnych, niezgodnych z dobrymi obyczajami bądź ogólnie uznanych za obraźliwe.

4) Łamania zasad polskiej pisowni, w tym także nadużywania wykrzykników i znaków zapytania, oraz pisania nazw wątków (tematów) wyłącznie dużymi literami – to ostatnie jest dopuszczalne w odniesieniu do niektórych tematów, za zgodą moderatora danego działu bądź administratora. Szczegółowe ustalenia co do interpretacji i zakresu egzekwowania tego punktu podejmują wspólnie moderatorzy i administratorzy w dziale Administraya.

5) Nadużywania emotikonów.

6) Umieszczania treści niezgodnych z tematyką wątku oraz tworzenia wątków niezgodnych z tematyką działu.

7) Tworzenia takich samych wątków oraz umieszczenia takich samych treści w różnych miejscach forum, chyba że ma to jakieś szczególne uzasadnienie.

8) Pisania kilku postów pod rząd bez wyraźnej potrzeby. Pisanie kilku postów pod rząd jest dopuszczalne w przypadku dłuższych wypowiedzi bądź odnoszenia się do wielu wcześniejszych wypowiedzi.

9) Wielokrotnej rejestracji i posiadania w związku z tym kilku aktywnych kont.

10) Usuwania wpisów moderatorów i administratorów zamieszczonych w postach użytkownika. Wpisy może usuwać jedynie osoba, która je zamieściła, oraz administratorzy za powiadomieniem tejże osoby.

III. Profil użytkownika
1) Treści zamieszczanych w profilu, w tym także nicka użytkownika, dotyczą zakazy wymienione w rozdziale II pkt. 2 i 3.

2) Użytkownik jest zobowiązany dbać o zgodność z prawdą danych zawartych w jego profilu i w razie potrzeby powinien dokonywać ich uaktualnienia.

3) Każdy z użytkowników może wgrać sobie w ramach opcji dostępnych w profilu obrazek, zwany awatarem, który będzie wyświetlany przy każdym jego poście na forum. Maksymalne rozmiary awatarów są następujące: 100x80, 10kB. W razie problemów, awatara może wstawić administrator. Z tymi sprawami należy zwracać się do Grenadyera bądź Panzerfana.

4) Zabrania się umieszczania w podpisie jakichkolwiek elementów graficznych oraz tworzenia podpisów dłuższych niż 4 linijki.

5) Administrator może na wniosek użytkownika zmienić mu nick. Administrator może bez wniosku użytkownika zmienić mu nick, jeżeli narusza on postanowienia regulaminu.

6) Jeżeli użytkownik zapomni hasła, może mu być na jego wniosek przydzielone przez administratora nowe hasło, aby następnie zmienił je sobie na swoje własne. Nie jest możliwe ustalanie przez administratorów haseł użytkowników, a tym samym w razie zapomnienia hasła nie jest możliwe jego odzyskanie.

IV. Reklama i wydawcy na forum
1) Forum „Strategie” jest forum dyskusyjnym, a nie forum promocyjnym, co oznacza, że ma przede wszystkim służyć niezależnym i niemającym charakteru komercyjnego dyskusjom. Zależy nam na utrzymaniu wypracowanego w pierwszym okresie działalności autorskiego i niekomercyjnego charakteru forum: miejsca, gdzie można swobodnie podyskutować o wszystkich grach, bez względu na to kto jest ich wydawcą, bez względu na to czy są to gry polskie czy zagraniczne, oraz bez bycia zarzucanymi jednostronnymi i często w oczywisty sposób nieprawdziwymi, choć mającymi na pierwszy rzut oka pozory prawdy, treściami o charakterze reklamowym. Zdajemy sobie jednak sprawę, że granica między wypowiedziami o charakterze informacyjnym czy zwykłymi opiniami graczy, a tekstami promocyjnymi jest płynna, tym niemniej naszym zdaniem istnieje. Z drugiej strony, nieraz stykając się z problemami jakie często mają autorzy i wydawcy ze znalezieniem miejsca, gdzie mogą zaprezentować efekty swojej działalności, staramy się, dla dobra wszystkich zainteresowanych, im to umożliwić. Wszystkich zamierzających cokolwiek promować prosimy o skoncentrowanie się na stronie informacyjnej i merytorycznej oraz na robienie tego w sposób niesprzeczny z charakterem forum. Interesują nas ciekawe teksty i wypowiedzi, prowadzące do merytorycznych dyskusji i przyczyniające się do rozwoju forum. Nie interesują nas teksty i wypowiedzi nic albo bardzo niewiele wnoszące, niemerytoryczne, ewidentnie nieobiektywne, obniżające poziom forum i nieprzyczyniające się do jego rozwoju. Wypowiedzi i teksty o charakterze opisanym w zdaniu poprzednim będą edytowane bądź usuwane. Surowsze sankcje w postaci banów oraz likwidacji kont stosowane będą wyjątkowo – zwłaszcza w przypadku powtarzających się naruszeń i niestosowania się do poleceń administratorów; zdajemy sobie bowiem sprawę, że granica między reklamą a neutralną wypowiedzią jest płynna. Zamiast usuwać bądź edytować posty wyznaczeni moderatorzy oraz administratorzy mogą również wysyłać prywatne wiadomości (PW) do zainteresowanej osoby z prośbą o zmianę bądź usunięcie posta; mogą to robić zwłaszcza wyznaczeni moderatorzy w razie niemożności bezpośredniej interwencji.

2) Działania w sprawach związanych z reklamą na forum należą do uprawnień administratorów i wyznaczonych przez nich moderatorów.

3) Osoby współpracujące z administracją bądź wnoszące istotny wkład w działalność forum, zwłaszcza poprzez udział w dyskusjach bądź sprawowanie moderacji, mogą liczyć na większą swobodę działania w sprawach związanych z reklamą na forum.

4) W razie podejmowania wobec forum przez wydawców, osoby blisko z nimi związane bądź ich wspierające działań szkodliwych, godzących w niezależny, autorski charakter forum, w szczególności w razie ataków na administrację bądź na forum, administratorzy mogą samodzielnie stosować wszelkie będące w ich dyspozycji sankcje, bez ograniczeń wynikających z innych postanowień regulaminu, w szczególności usuwanie postów, banicję oraz usuwanie kont. Wspomniane działania, podejmowanie przez wydawców bądź osoby z nimi powiązane, będą traktowane jako ciężkie naruszenia regulaminu.

V. Uprawnienia moderatorów i administratorów. Sankcje.
1) Administratorzy, poza posiadanymi tylko przez nich uprawnieniami administracyjnymi, posiadają na całym forum wszystkie uprawnienia, które posiadają moderatorzy i w związku z tym mogą podejmować wszelkie działania wchodzące w zakres uprawnień moderatorów.

2) W razie łamania zasad wymienionych w rozdziale II bądź rozdziale IV pkt 4, moderatorzy mogą dokonywać usunięcia postów, edycji postów, usuwania, edycji, wydzielenia, przyłączenia bądź przeniesienia wątku (tematu). Powyższe działania moderatorzy podejmują zawsze adekwatnie do zaistniałej sytuacji, wysyłając jednocześnie prywatną wiadomość (PW) do osoby łamiącej regulamin. Moderatorzy mogą nie wysyłać PW do osoby łamiącej regulamin, jeżeli sprawa jest incydentalna i bez większego znaczenia. Działania te moderatorzy mogą również podejmować nie jako sankcję wobec określonej osoby, ale jedynie jako działania mające na celu zapewnienie porządku i usprawnienie funkcjonowania forum – wtedy nie wysyłają PW z powiadomieniem o złamaniu regulaminu.

3) W razie rażących bądź powtarzających się naruszeń regulaminu, gdy do tego użytkownik nie jest skłonny do stosowania się do poleceń administratorów, mogą oni nałożyć na niego banicję czasową albo na stałe bądź usunąć jego konto. Decyzję o usunięciu konta bądź banicji na stałe podejmuje wspólnie co najmniej dwóch administratorów.

4) Wraz z wprowadzeniem systemu pochwał i ostrzeżeń moderatorzy mogą uzyskać możliwość nakładania na użytkowników zakazu pisania postów bądź banicji. System ma na celu umożliwienie moderatorom szybkiej reakcji w wyjątkowych sytuacjach, w stosunku do osób rażąco bądź celowo naruszających regulamin pod nieobecność administratorów, zwłaszcza jeśli są to sytuacje, o których mowa w rozdziale IV pkt 4. Po pojawieniu się na forum administratora będzie on niezwłocznie weryfikował decyzje moderatorów. Inne zastosowania tego systemu będą wprowadzone, o ile wyrażą na to zgodę użytkownicy forum.

5) Od decyzji moderatora można się odwoływać do administratorów. Należy to robić drogą prywatną, przez PW, ewentualnie maila albo GG.

6) Administratorzy oraz moderatorzy mogą posiadać również inne uprawnienia, wynikające z opcji jakie są dostępne w ramach danej formy technicznej forum – zależnie od używanych w danej chwili modów forum.

VI. Postanowienia końcowe
1) Ostateczna wykładnia regulaminu należy do administratorów.

2) Administratorzy zastrzegają sobie możliwość zmiany regulaminu.

3) W sprawach nieuregulowanych w regulaminie ostateczne decyzje podejmują administratorzy.

4) Wszelkie uwagi dotyczące regulaminu należy kierować za pomocą prywatnych wiadomości do Raleena, a w razie jego nieobecności do któregokolwiek z pozostałych administratorów.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: ozy »

Tekst w IV - 1 jest za długi. Część lepiej wywalić do preambuły, pozostawić tylko czyste zasady ;)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43395
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Słuszna uwaga ozy - tak zrobię.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Gdzie o Cesarzu, zbawcy Polski i Europy :?: :evil: :!:
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43395
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Po poprawkach, zgodnie z sugestią ozy'ego:

Regulamin forum „Strategie”

Forum „Strategie” jest forum dyskusyjnym, nie zaś forum promocyjnym, co oznacza, że ma przede wszystkim służyć niezależnym i niemającym charakteru komercyjnego dyskusjom. Dążyć będziemy do utrzymania, wypracowanego w pierwszym okresie działalności, autorskiego i niekomercyjnego charakteru forum - miejsca, gdzie można swobodnie dyskutować o wszystkich grach, bez względu na to kto jest ich wydawcą, bez względu na to czy są to gry polskie czy zagraniczne, oraz bez bycia zarzucanym jednostronnymi i często w oczywisty sposób nieprawdziwymi, choć mającymi na pierwszy rzut oka pozory prawdy, treściami o charakterze reklamowym. Zdajemy sobie jednak sprawę, że granica między wypowiedziami o charakterze informacyjnym czy zwykłymi opiniami graczy a tekstami promocyjnymi jest nieostra, tym niemniej naszym zdaniem istnieje. Z drugiej strony, nieraz stykając się z problemami, jakie często mają autorzy i wydawcy ze znalezieniem miejsca, gdzie mogą zaprezentować efekty swojej działalności, staramy się, dla dobra wszystkich zainteresowanych, im to umożliwić. Wszystkich zamierzających cokolwiek promować prosimy o skoncentrowanie się na stronie informacyjnej, a w dyskusji na rzeczowej argumentacji, oraz na robienie tego w sposób niesprzeczny z charakterem forum. Interesują nas ciekawe teksty i wypowiedzi, prowadzące do merytorycznych dyskusji. Sądzimy, że taka formuła będzie sprzyjać rozwojowi naszego wspólnego hobby.

I. Uczestnictwo w forum
1) Uczestnictwo w forum jest bezpłatne.

2) Pisać na forum mogą jedynie osoby zarejestrowane (użytkownicy).

3) Użytkownicy publikują swoje wypowiedzi, w tym zwłaszcza komentarze i opinie, wyłącznie na własną odpowiedzialność. Administratorzy i moderatorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników.

4) Każda osoba rejestrująca się na forum lub udzielająca się na nim akceptuje niniejszy regulamin.

II. Postanowienia porządkowe
1. Ogólne zasady pisania na forum:
1) Piszemy na temat, poprawnie językowo, sprawdzając czy dany temat nie był poruszany wcześniej oraz starając się, aby dyskusje prowadzone były kulturalnie i merytorycznie.

2. Zabrania się:
2) Celowego wywoływania sporów, prowokowania do nich oraz celowego pogłębiania zaistniałych sporów.

3) Umieszczania treści (słowa, znaki, rysunki, obrazy, zdjęcia, ilustracje, grafiki i inne) niecenzuralnych, niezgodnych z dobrymi obyczajami bądź ogólnie uznanych za obraźliwe.

4) Łamania zasad polskiej pisowni, w tym także nadużywania wykrzykników i znaków zapytania, oraz pisania nazw wątków (tematów) wyłącznie dużymi literami – to ostatnie jest dopuszczalne w odniesieniu do niektórych tematów, za zgodą moderatora danego działu bądź administratora. Szczegółowe ustalenia co do interpretacji i zakresu egzekwowania tego punktu podejmują wspólnie moderatorzy i administratorzy w dziale Administracya.

5) Nadużywania emotikonów.

6) Umieszczania treści niezgodnych z tematyką wątku oraz tworzenia wątków niezgodnych z tematyką działu.

7) Tworzenia takich samych wątków oraz umieszczenia takich samych treści w różnych miejscach forum, chyba że ma to jakieś szczególne uzasadnienie.

8) Pisania kilku postów pod rząd bez wyraźnej potrzeby. Pisanie kilku postów pod rząd jest dopuszczalne w przypadku dłuższych wypowiedzi bądź odnoszenia się do wielu wcześniejszych wypowiedzi bądź jeżeli nastąpił dłuższy odstęp czasowy od chwili zamieszczenia ostatniego postu w danym wątku (temacie).

9) Wielokrotnej rejestracji i posiadania w związku z tym kilku aktywnych kont.

10) Usuwania wpisów moderatorów i administratorów zamieszczonych w postach użytkownika. Wpisy może usuwać jedynie osoba, która je zamieściła, oraz administratorzy za powiadomieniem tejże osoby.

III. Profil użytkownika
1) Treści zamieszczanych w profilu, w tym także nicka użytkownika, dotyczą zakazy wymienione w rozdziale II pkt. 2 i 3.

2) Użytkownik jest zobowiązany dbać o zgodność z prawdą danych zawartych w jego profilu i w razie potrzeby powinien dokonywać ich uaktualnienia. W razie jakiejkolwiek wadliwości podanego przy rejestracji maila, administratorzy mogą zastosować wobec użytkownika sankcje, o których mowa w rozdziale 5 pkt 3, zwłaszcza jeśli użytkownik starał się celowo wprowadzić w błąd administrację forum.

3) Każdy z użytkowników może wgrać sobie w ramach opcji dostępnych w profilu obrazek, zwany awatarem, który będzie wyświetlany przy każdym jego poście na forum. Maksymalne rozmiary awatarów są następujące: 100x80, 10kB. W razie problemów, awatara może wstawić administrator. Z tymi sprawami należy zwracać się do Grenadyera bądź do Panzerfana.

4) Zabrania się umieszczania w podpisie jakichkolwiek elementów graficznych oraz tworzenia podpisów dłuższych niż 4 linijki.

5) Administrator może na wniosek użytkownika zmienić mu nick. Administrator może bez wniosku użytkownika zmienić mu nick, jeżeli jego nick narusza postanowienia regulaminu.

6) Jeżeli użytkownik zapomni hasła, może mu być na jego wniosek przydzielone przez administratora nowe hasło, aby następnie zmienił je sobie na swoje własne. Nie jest możliwe ustalanie przez administratorów haseł użytkowników, a tym samym w razie zapomnienia hasła nie jest możliwe jego odzyskanie.

IV. Reklama i wydawcy na forum
1) Administratorzy i wyznaczeni przez nich moderatorzy mają prawo do ingerencji w wypowiedzi o charakterze reklamowym, kierując się zasadami wyrażonymi we wstępie regulaminu i charakterem forum. Ingerencja może polegać na edycji bądź usunięciu postu (postów). W skrajnych wypadkach, jeżeli działania reklamowe będą rażąco naruszały regulamin bądź będą się powtarzać, a osoba taka nie będzie skłonna do stosowania się do poleceń administratorów bądź wyznaczonych moderatorów, administratorzy mogą zastosować środki wymienione w rozdziale V pkt 3.

2) Osoby współpracujące z administracją bądź wnoszące istotny wkład w działalność forum, zwłaszcza poprzez udział w dyskusjach bądź sprawowanie moderacji, mogą liczyć na większą swobodę działania w sprawach związanych z reklamą na forum.

3) W razie podejmowania wobec forum przez wydawców, osoby blisko z nimi związane bądź ich wspierające działań szkodliwych, godzących w niezależny, autorski charakter forum, w szczególności w razie ataków na administrację bądź na forum, administratorzy mogą samodzielnie stosować wszelkie będące w ich dyspozycji sankcje, bez ograniczeń wynikających z innych postanowień regulaminu, w szczególności usuwanie postów, banicję oraz usuwanie kont. Wspomniane działania, podejmowanie przez wydawców bądź osoby z nimi powiązane, będą traktowane jako ciężkie naruszenia regulaminu.

V. Uprawnienia moderatorów i administratorów. Sankcje.
1) Administratorzy, poza posiadanymi tylko przez nich uprawnieniami administracyjnymi, posiadają na całym forum wszystkie uprawnienia moderatorskie, i w związku z tym mogą podejmować wszelkie działania wchodzące w zakres uprawnień moderatorów.

2) W razie łamania zasad wymienionych w rozdziale II bądź rozdziale IV pkt 3, moderatorzy mogą dokonywać usunięcia postów, edycji postów, usuwania, edycji, wydzielenia, przyłączenia bądź przeniesienia wątku (tematu). Powyższe działania moderatorzy podejmują zawsze adekwatnie do zaistniałej sytuacji, wysyłając jednocześnie prywatną wiadomość (PW) do osoby łamiącej regulamin. Moderatorzy mogą nie wysyłać PW do osoby łamiącej regulamin, jeżeli sprawa jest incydentalna i bez większego znaczenia. Działania te moderatorzy mogą również podejmować nie jako sankcję wobec określonej osoby, ale jedynie jako działania mające na celu zapewnienie porządku i usprawnienie funkcjonowania forum – wtedy nie wysyłają PW z powiadomieniem o złamaniu regulaminu.

3) W razie rażących bądź powtarzających się naruszeń regulaminu, gdy do tego użytkownik nie jest skłonny do stosowania się do poleceń administratorów, mogą oni nałożyć na niego banicję czasową albo na stałe bądź usunąć jego konto. Decyzję o usunięciu konta bądź banicji na stałe podejmuje wspólnie co najmniej dwóch administratorów.

4) Wraz z wprowadzeniem systemu pochwał i ostrzeżeń moderatorzy mogą uzyskać możliwość nakładania na użytkowników zakazu pisania postów bądź banicji. System ma na celu umożliwienie moderatorom szybkiej reakcji w wyjątkowych sytuacjach, w stosunku do osób rażąco bądź celowo naruszających regulamin pod nieobecność administratorów, zwłaszcza jeśli są to sytuacje, o których mowa w rozdziale IV pkt 3. Po pojawieniu się na forum administratora będzie on niezwłocznie weryfikował decyzje moderatorów. Inne zastosowania tego systemu będą wprowadzone, o ile wyrażą na to zgodę użytkownicy.

5) Od decyzji moderatora można odwoływać się do administratorów. Należy to robić za pomocą prywatnych wiadomości.

6) Administratorzy oraz moderatorzy mogą posiadać również inne uprawnienia, wynikające z opcji jakie są dostępne w ramach danej formy technicznej forum – zależnie od używanych w danej chwili modów forum.

VI. Postanowienia końcowe
1) Ostateczna interpretacja regulaminu należy do administratorów.

2) Administratorzy zastrzegają sobie możliwość zmiany regulaminu.

3) W sprawach nieuregulowanych w regulaminie ostateczne decyzje podejmują administratorzy.

4) Wszelkie uwagi dotyczące regulaminu należy kierować za pomocą prywatnych wiadomości do Raleena, a w razie jego nieobecności do któregokolwiek z pozostałych administratorów.

-------------------------------------------------------------------------------
Przejrzyjcie jeszcze raz, poprawiałem trochę szczegółów, ale jak kilka osób sprawdzi łatwiej wyłapie ewentualne niedociągnięcia. Tak samo jak znajdziecie jakieś literówki.

Prośba zwłaszcza do Andy'ego o przejrzenie :)
Ostatnio zmieniony niedziela, 7 maja 2006, 09:32 przez Raleen, łącznie zmieniany 2 razy.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Pan P
Sous-lieutenant
Posty: 384
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 15:06
Lokalizacja: Police

Post autor: Pan P »

Gdzie o Cesarzu, zbawcy Polski i Europy :?: :evil: :!:

A po co jakiś chudopachołek z Korsyki w regulaminie tego forum?

:P
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43395
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Jutro tzn. w poniedziałek kończymy prace nad regulaminem. Czekam jeszcze na ostatnie uwagi.

Poprawiłem parę literówek.

W rozdziale III zmienił się jeszcze pkt 2:
2) Użytkownik jest zobowiązany dbać o zgodność z prawdą danych zawartych w jego profilu i w razie potrzeby powinien dokonywać ich uaktualnienia. W razie jakiejkolwiek wadliwości podanego przy rejestracji maila, administratorzy mogą zastosować wobec użytkownika sankcje, o których mowa w rozdziale 5 pkt 3, zwłaszcza jeśli użytkownik starał się celowo wprowadzić w błąd administrację forum.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43395
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Ostatniego dnia prac nad regulaminem, czyli dziś poprzwiłem jeszcze nieco stylistycznie wstęp-preambułę :wink: . Doszedł w ostatnim rozdziale pkt 5 o tym, że regulamin wchodzi w życie z chwilą ogłoszenia i parę drobnostek niewpływających na dotychczasowy sens.

Podsumowując, regulamin nie jest zbyt rozbudowany, przede wszystkim porusza sprawy najważniejsze dla użytkowników, zwłaszcza dla nowych użytkowników, nie reguluje np. tego jak się zostaje moderatorem, stosunków między moderatorami a administratorami itp. - to czasem występuje w regulaminach innych for. Może kiedyś dopiszemy tego rodzaju sprawy jak zajdzie taka potrzeba.

Tymczasem kończymy i na razie zamykam ten temat.

Ogólnie regulamin nic szczególnego nie zmieni, forum będzie działało jak dotychczas i o to mi chodziło, gdy go pisałem.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Zablokowany

Wróć do „Dyskusje i sprawy bieżące”