Strona 3 z 4

Re: Zmiany na Forum po 10-leciu

: czwartek, 5 listopada 2015, 16:24
autor: elahgabal
Nie da się powrócić do stonowanej zieleni? Teraz to wygląda jak w kreskówkowej elektrowni atomowej...

Re: Zmiany na Forum po 10-leciu

: czwartek, 5 listopada 2015, 16:44
autor: Raleen
Vox moderatori, vox Dei ;)

Ktoś jeszcze woli starą zieleń? Albo jakąś inną?

Re: Zmiany na Forum po 10-leciu

: czwartek, 5 listopada 2015, 18:37
autor: Sarmor
elahgabal pisze:Nie da się powrócić do stonowanej zieleni? Teraz to wygląda jak w kreskówkowej elektrowni atomowej...
Zgadzam się z elah, a to znaczy, że jest źle. ;)

A jeśli chodzi o informację o moderatorach działu, to teraz jest nie tylko pod nazwą działu na stronie głównej, ale też po wejściu do konkretnego działu - da się może zostawić ten drugi wariant, eliminując ten pierwszy, żeby nie rozciągać forum?

Dla jasności, chodzi mi o pozostawienie tej informacji tutaj:
Obrazek

Re: Zmiany na Forum po 10-leciu

: czwartek, 5 listopada 2015, 19:38
autor: elahgabal
Sarmor pisze:A jeśli chodzi o informację o moderatorach działu, to teraz jest nie tylko pod nazwą działu na stronie głównej, ale też po wejściu do konkretnego działu - da się może zostawić ten drugi wariant, eliminując ten pierwszy, żeby nie rozciągać forum?

Dla jasności, chodzi mi o pozostawienie tej informacji tutaj:
Zgadzam się z Sar. Czy to znaczy, że jest źle? ;)

Re: Zmiany na Forum po 10-leciu

: czwartek, 5 listopada 2015, 21:38
autor: Raleen
Jutro zmienię kolor dla moderatorów. Sugestie proszę na PW.

Sarmor - bardzo mi się podoba ta propozycja i faktycznie, rozwiązałoby to nasze problemy. Niestety z tego co przed chwilą sprawdzałem, to jest jedna opcja, która chowa zarówno informacje na stronie gł. jak i tą po wejściu do działu. Może w nowszej wersji skryptu jest to jakoś inaczej rozwiązane, nie mam pojęcia.

Re: Zmiany na Forum po 10-leciu

: sobota, 7 listopada 2015, 14:10
autor: Pejotl
Moderatorzy powinni być mniej widoczni - bo na codzień nie jest to nikomu do niczego potrzebne. Dlatego proponuję dać ich mniejszą czcionką.

Re: Zmiany na Forum po 10-leciu

: sobota, 28 listopada 2015, 08:17
autor: Raleen
Wracam do sprawy wyświetlania moderatorów. Już jakiś czas wisi na forum, na stronie głównej, kto co moderuje, więc mam nadzieję większość z Was się oswoiła. Jeszcze parę dni niech powisi, natomiast docelowo chciałbym wrócić do tego co było poprzednio, czyli schować te dane, żeby forum było "krótsze" w pionie.

Z drugiej strony chciałbym, żeby było widoczne na forum kto co moderuje. W związku z tym odświeżymy trochę wątki "Od moderatora/do moderatora" i inne noszące analogiczne nazwy. W każdym dziale będzie taki wątek i tak jak dawniej będzie on przeznaczony na sprawy organizacyjne. Obecnie mam nadzieję, że będą te wątki częściej przez moderatorów i przez Was wykorzystywane, oczywiście w miarę potrzeby. Natomiast problem z nimi był do tej pory taki, że niektórzy nie do końca rozumieli do czego te wątki służą, tzn. ich tytuł był trochę mylący, np. niektórzy myśleli, że to tylko do dyskusji między moderatorami. W związku z tym wydaje mi się, że należy zmienić ich nazwę, żeby przy okazji było bardziej widoczne gdzie szukać informacji o moderatorach. Moje propozycje:
- Moderacja działu
- Moderacja
Pewnie jeszcze jakieś inne nazwy można wymyślić. Czekam na Wasze propozycje i opinie co do tych dwóch tytułów. Krótko mówiąc chodzi o to, żeby były komunikatywne.

Re: Zmiany na Forum po 10-leciu

: poniedziałek, 30 listopada 2015, 19:01
autor: SPIDIvonMARDER
Im prościej, tym lepiej. Można dodać:

- Moderacja działu - tutaj napisz pytanie

jeśli chcemy zachęcić ludzi do zadawania pytań właśnie w tym temacie.

Re: Zmiany na Forum po 10-leciu

: wtorek, 1 grudnia 2015, 01:10
autor: Torgill
Moderacja działu.
Prosto i wiadomo o co chodzi.

Swoją drogą mi "wydłużone" forum nie przeszkadza, to nie są kilometry więcej :)

Re: Zmiany na Forum po 10-leciu

: wtorek, 1 grudnia 2015, 13:32
autor: Raleen
We wszystkich działach forum wątki organizacyjne, dotychczas zatytułowane "Od moderatora/do moderatora" (w wielu przypadkach inaczej) zmieniły nazwę na "Moderacja działu". W pierwszym poście każdego z tych wątków znalazła się informacja według wzoru, który zamieszczam poniżej (oczywiście w przypadku większej liczby moderatorów w dziale odpowiednio zmodyfikowana):
Raleen pisze:Temat ten służy do zamieszczania przez moderatorów ogłoszeń organizacyjnych, a także do zadawania pytań i dyskusji na tematy organizacyjne dotyczące działu. Prosimy wykorzystywać ten temat do komunikacji z moderatorami w sprawach organizacyjnych, innych niż sprawy indywidualne (o tych należy pisać na PW).

Aktualnie moderatorem działu jest: <nick moderatora>

Informacja o moderacji działu jest aktualizowana na bieżąco. W razie wątpliwości co do tego kto jest moderatorem działu, prosimy o skorzystanie z zakładki "Ekipa", znajdującej się u dołu strony głównej forum: http://strategie.net.pl/memberlist.php?mode=leaders
Wyjątkiem jest dział firmowy BW-N, gdzie w poddziałach myślę, że możemy sobie darować zakładanie w każdym wątku organizacyjnego. Wystarczy jeden w części ogólnej działu, ale to już zostawiam Torgillowi wedle uznania.

Tym samym, tak jak było to planowane, zamieściłem w każdym dziale informację o moderatorach. Być może należałoby jeszcze w każdym dziale napisać o ostatnich zmianach, zwłaszcza tam gdzie postów jest trochę. Pomyślę o tym na dniach.

Mam prośbę o sprawdzenie wątków, gdybyście mogli, czy gdzieś nie ma błędów.

Za tydzień zwijam informacje o moderatorach ze strony głównej.

Re: Zmiany na Forum po 10-leciu

: wtorek, 8 grudnia 2015, 08:18
autor: Raleen
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, zdjąłem informację o moderatorach ze strony głównej. Zrobimy jeszcze wykaz w najbliższym czasie w dziale administracji (przekleimy ten zbiorczy, który jest w tym wątku i być może go pokoloruję jak sugerował SPIDIvonMARDER). Odnośnie innych spraw dotyczących moderacji, mam nadzieję załatwić je do końca tego roku kalendarzowego.

Wracam do dalszych trudniejszych w realizacji kwestii, czyli w drugiej kolejności pisownia i porządek na forum. Przypominam jeszcze raz to co pisałem jakiś czas temu. Zaszła tylko jedna zmiana: na wniosek Umpapy wycofałem się z zakazu stosowania memów w postach, prosiłbym jedynie o ich nienadużywanie tzn. są fora gdzie w ogóle nic się nie pisze tylko dyskutuje wklejając memy - i tego oczywiście u nas nie będzie.
Raleen pisze: Zmiany na Forum po 10-leciu (cz. 2)

Drugim obszarem, w ramach którego chciałbym przeprowadzić zmiany po 10-leciu, są sprawy dotyczące pisowni, używania emotikonów i szereg standardowych kwestii technicznych m.in. dotyczących zamieszczania na Forum obrazków. Nie są to w większości żadne nowości, bo te problemy pojawiały się cyklicznie co jakiś czas, natomiast obecnie będziemy się starali konsekwentniej je egzekwować, co mam nadzieję przyniesie pożądane efekty. Części osób, która pisze na Forum poprawnie i dba o zawartość swoich postów, te uwagi w zasadzie nie dotyczą, może z wyjątkiem pojedynczych punktów.

W ostatnim okresie było tak, że części osób, które piszą z błędami albo które coś źle wstawiły do postu, pomyliły itd. zwykle sam to poprawiałem, najczęściej nie informując ich o tym. Stąd czasem nawet posty osób notorycznie piszących z błędami wyglądają po jakimś czasie tak jakby byli mistrzami języka polskiego. Przyczyną był czas, jaki zajmuje zwykle pisanie PW do danej osoby, potem zazwyczaj ona odpisuje, znowu trzeba jej odpisać i czekać aż poprawi bądź zmodyfikuje to co jest źle. Z mojego punktu widzenia jako administratora szybciej było poprawić czyjś post, co niektórzy zauważali czasem, że robiłem, bo też niekiedy, choć wyjątkowo rzadko, zdarzało mi się, że coś źle zrozumiałem i potem źle poprawiłem. Tak samo rzadko zwracałem uwagę poszczególnym osobom na Forum, bo to też zwykle wywołuje dyskusje i w wątku zamiast dyskutować o tym czemu poświęcony jest wątek, zaczynają się dyskusje o ortografii i o tym jak administrator czy moderatorzy powinni reagować, co z tym robić itp. Niestety, rozwiązanie, które przyjąłem, ma tą wadę, że te same osoby może nie zawsze, ale często popełniają później podobne błędy, czyli nie rozwiązuje problemu u źródła. Za to poprawiania po niektórych, zwłaszcza jak się weźmie pod uwagę, że wykonywałem to w skali całego forum, trochę się nazbiera i pochłania to jednak w dłuższej perspektywie za dużo czasu, zwłaszcza obecnie.

Zależy mi na tym, żeby na tym forum używany był język polski, a nie język przypominający polski. Nie dotyczy to oczywiście Shoutboksa, bo to z założenia jest rozwiązanie do luźnych dyskusji, które i tak stamtąd po pewnym czasie znikają. To jakim językiem dyskutuje się na forum również świadczy o jego poziomie. Do tej pory staraliśmy się trzymać standardy i sądzę, że w większości się to udawało. Nie chciałbym, żebyśmy to zatracili.

W związku z tym, o czym pisałem wyżej, zmiany będą polegać na tym, że odtąd zamiast poprawiać posty, będziemy zwracać uwagę poszczególnym osobom na pisownię (przez PW) i będziemy to egzekwować, tak żeby każdy sam dbał o pisownię i różnego rodzaju sprawy techniczne, które się pojawiają w związku z zamieszczaniem postów. Docelowo zmierzamy do tego, aby zarówno moderatorzy (i ja jako administrator) nie musieli się tym zajmować i tracić na to czasu (zawsze jakieś pojedyncze przypadki będą się zdarzać, bo nikt nie jest nieomylny, ale generalnie to powinny być wyjątki). Każdy powinien zadbać o to, by jego posty były poprawne, bo jeśli tego nie robi, to potem ktoś inny musi tracić czas na poprawianie po nim tylko dlatego, że jemu się nie chciało (bo tak to w większości przypadków wygląda). Ogólnie prosiłbym o pisanie poprawnie po polsku, nie językiem sms-ów, stosowanym na Gadu-Gadu czy bełkotem popularnym na masowych forach internetowych.

W szczególności prosiłbym o stosowanie się do poniższych punktów:

1. Zdanie zaczynamy z dużej litery i kończymy kropką (ewentualnie znakiem zapytania albo wykrzyknikiem). Wszędzie tam gdzie język polski wymaga dużych liter, piszemy z dużej litery.
2. Nie umieszczamy na końcu zdania więcej niż 3 wykrzykników i więcej niż 1 znaku zapytania.
3. Nie nadużywamy emotikonów – 3 emotikony dotyczące danej części postu powinny wystarczyć i to pod warunkiem, że są to różne, a nie takie same emotikony. Emotikony powinny być pisane tak by po wysłaniu postu przekształcały się w odpowiadające im symbole graficzne (dotyczy to tych emotikonów, które posiadają takie symbole).
4. Nie piszemy postów ani tytułów wątków wyłącznie dużymi literami.
5. Nie piszemy całych postów powiększoną czcionką.
6. Nie piszemy kropki na końcu tytułów wątków ani na końcu podpisów pod zdjęciami (chyba że są to obszerniejsze opisy zawierające kilka zdań). Same tytuły wątków powinny być napisane w pełni poprawnie.
7. Gdy piszemy, staramy się robić odstępy zgodnie z zasadami polskiej pisowni. Zwłaszcza, gdy używamy przecinków, to najpierw po słowie umieszczamy przecinek, potem odstęp (spacja), a potem następne słowo – w ten sposób:
Jeżeli x, to y
Nieprawidłowa jest pisownia: Jeżeli x , to y albo Jeżeli x ,to y
Proszę zwrócić uwagę, gdzie stawiamy przecinek. To samo dotyczy kropek.
8. Jeśli ktoś stosuje nawiasy, to powinien zamykać nawiasy z obu stron.
9. Nie zamieszczamy obrazków w shoutboksie (można je linkować).
10. Nie zamieszczamy obrazków w podpisach pod postami.
11. Zamieszczenie w poście „ruszającego się” obrazka dopuszczalne jest tylko za zgodą moderatora działu.
12. Zamieszczając w postach obrazki zlinkowane z innych stron sprawdzamy czy obrazek otwiera się w poście na Forum, czyli czy jest widoczny. Jeśli się nie otwiera (strona, na której zamieszczony jest obrazek, blokuje takie linkowanie), należy zamiast obrazka zamieścić link.
13. W przypadku, gdy w wątku zamieszczamy zdjęcia, robimy linijkę odstępu między zdjęciami jeśli jest ich kilka pod sobą. Tak samo robimy linijkę odstępu między podpisem pod zdjęciem a zdjęciem poniżej. Dzięki temu całość będzie czytelna. Dotyczy to zwłaszcza relacji z rozgrywek.

Powyższa lista powstała w oparciu o praktyczne doświadczenia z ostatnich lat. W miarę potrzeby będzie uzupełniana i modyfikowana.

Nowi użytkownicy, czyli tacy, którzy są na Forum od niedawna bądź mają niewielką (jednocyfrową) liczbę postów będą traktowani ulgowo, choć im również zalecamy zapoznanie się z powyższą listą i stosowanie się do niej.

Re: Zmiany na Forum po 10-leciu

: czwartek, 31 grudnia 2015, 11:01
autor: Raleen
Minęło trochę czasu od ostatniego wpisu w tym temacie. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy zaczęli przykładać większą wagę do pisowni i spraw z nią związanych. Zwłaszcza tym, którzy wcześniej nie zwracali na to zbytniej uwagi.

Jednocześnie chciałbym jeszcze raz, na koniec roku, zaapelować o poprawną pisownię, przede wszystkim o:
- stosowanie dużych liter tam gdzie powinny być stosowane
- stosowanie kropek na końcu zdania (bądź znaków zapytania czy wykrzykników)
- niepisanie po trzech znaków zapytania czy więcej niż trzech wykrzykników
- niewstawianie po kilku takich samych emotikonów pod rząd i więcej niż 3 różnych emotikonów w jednym miejscu wypowiedzi.
O innych kwestiach pisałem w poście powyżej, więc nie będę się powtarzał.

Myślę, że zmierzamy w dobrym kierunku. Dalej będziemy starali się grzecznie zwracać uwagę użytkownikom na pisownię. Nie chodzi o to, by komuś coś wytykać, a po prostu, żeby następnym razem po tym jak zwróci się mu uwagę pisał poprawnie.

To już, jak sądzę, ostatni wpis dotyczący tych nieco przyziemnych, również dla mnie, spraw. W nowym roku przechodzimy do ostatniego etapu zmian, które chciałem wprowadzić na forum po 10-leciu.

Re: Zmiany na Forum po 10-leciu

: czwartek, 31 grudnia 2015, 21:01
autor: clown
Ja czekam, kiedy będzie można zaznaczać tematy, co do których nie chce się otrzymywać powiadomień o nowych wpisach. Albo nawet całe działy.

Re: Zmiany na Forum po 10-leciu

: czwartek, 31 grudnia 2015, 21:11
autor: Raleen
clown pisze:Ja czekam, kiedy będzie można zaznaczać tematy, co do których nie chce się otrzymywać powiadomień o nowych wpisach. Albo nawet całe działy.
Jak tylko będzie to technicznie możliwe - zrobimy.
Jest prawdopodobne, że w ciągu najbliższego roku będą przenosiny. Wtedy na pewno przy okazji dojdzie do "generalnego remontu" i się wszystko wyjaśni.

Re: Zmiany na Forum po 10-leciu

: czwartek, 31 grudnia 2015, 21:24
autor: clown
Czekam w takim razie na pozytywne wieści :) nie, żebym miał coś przeciwko figurkom, ale przytłacza mnie ilość informacji stamtąd :)