Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest niedziela, 18 listopada 2018, 12:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 246 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)
PostNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 15:48 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
Posty: 308
Lokalizacja: Poznań
No tak, przy tak zawikłanych regułach standardowych, nawet nie ruszałem opcjonalnych.

_________________
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
https://www.facebook.com/CiekaweGry


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)
PostNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 18:13 
Adjudant Commandant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 listopada 2009, 20:19
Posty: 1840
Lokalizacja: Wwa
kpt. Bomba - środa?

Przykład sytuacji.
Unia - brygady na pozycjach 83/98 , 84/99 i 84/102.
Konfederaci atakują z 83/67 na 84/102.

Moim zdaniem Konfederaci powinni zaatakować 83/98.

_________________
Berger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)
PostNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 18:36 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4642
Lokalizacja: Festung Stettin
Cytuj:
Moim zdaniem Konfederaci powinni zaatakować 83/98.

Powinni, jeśli ich dowódca wykazałby się rozsądkiem. Atakując pozycję 84/102 oddział dostaje ogień z trzech pozycji, czyli może dostać aż trzy punkty strat. Atakując 83/98 dostaje tylko z dwóch pozycji.
Gdyby przepisy zakazywały takich ataków gra byłaby bez sensu. Lepiej żeby to gracze oduczali się takich zagrywek, a nie żeby mechanika gry ich do tego zmuszała, bo wtedy wszelki walor uczący jest równy 0.

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)
PostNapisane: sobota, 30 listopada 2013, 20:14 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2375
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Neoberger - no i jak wrażenia po rozgrywce w Guns of Gettysburg?

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)
PostNapisane: sobota, 30 listopada 2013, 21:25 
Adjudant Commandant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 listopada 2009, 20:19
Posty: 1840
Lokalizacja: Wwa
Kpt. Bomba --> Zeżarło mi jeden wpis więc od początku.
Przede wszystkim chciałbym zarekomendować Twoją osobę wszystkim, którzy poszukują kulturalnego, wojowniczego przeciwnika. Rozgrywka pełna nagłych zwrotów, ale przyjemna w sympatycznej atmosferze.
Sama bitwa.
Zaczęło się pechowo dla Unii. Konfederaci po prostu nie nadchodzili ;-)
Dopiero po kilku godzinach punkty zwycięstwa mogły się zacząć przesuwać.
Potem nadszedł czas blefów i czarowań. Jako Konfederat robiłem groźne miny i niezbyt groźne manewry by stworzyć wrażenie, że mam silne żetony, a których nie miałem.
Udało się. Unia cofnęła się tworząc solidne umocnienia wokół dwóch punktów zwycięstwa. Trzeci cofnięty w niedostępny teren (genialny ruch Unii - nie można nad nim zapanować ogniem, trzeba zdobyć w walce wręcz i utrzymać) z braku posiłków ze strony Baltimore pozostał osamotniony (ale podążała ku niemu chmara Unii z drugiej flanki).
Jeszcze Konfederaci próbowali atakować odsłonięte prawe skrzydło Unii, ale nacięli się na Reynoldsa i Hood poniósł straty.
I tak minął dzień pierwszy.
Na początku drugiego dnia sprawnym manewrem Konfederaci zajęli ów trzeci punkt i... Pomyliłem się. Nie pamiętając instrukcji pomyślałem, że jak w innych grach wystarczy zająć punkt i poczekać do początku następnego swojego etapu by zaliczyć zwycięstwo. A tu nic z tego.
Unia miała 8 żetonów, mogła atakować bez przerwy przez jakiś czas - tym bardziej, że pech się skończył i nadeszły dwa korpusy od strony Baltomore.
Walki były straszliwe. Konfederaci tracili i tracili (ale tu znowu pech Unii - Kpt. Bomba losował mi podwójne flagi). I gdy wydawało mi się, że to już koniec - z rozpaczy zaatakowałem Reynoldsa i w jeszcze jednym miejscu, przesuwałem rezerwy na drugie skrzydło Unii by zająć jeszcze jeden punkt - gdy... Unii zabrakło żetonów. Musiał dać Hold, a to oznaczało, że... przetrwałem.
Bo tak trzeba nazwać to zwycięstwo Konfederatów. Przetrwali.
Gra była świetna, pełna zwrotów. Pokazała jak ważny jest początek rozgrywki. Okazało się też, że jednak Unia nie nadaje się do dłuższych ataków.

_________________
Berger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)
PostNapisane: sobota, 30 listopada 2013, 21:39 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2375
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Ja rownież dziękuję za rozgrywkę. Było mi bardzo miło poznać Cię w końcu w tzw. "realu" :)

Ze swojej strony dodam jeszcze, że brak informacji o stanie żetonów artyleryjskich u przeciwnika działa bardzo deprymująco. Był moment, że nerwy mi nie wytrzymały i dałem rozkaz wycofania. Z tego co piszesz wnioskuję, że chyba za wcześnie... :)
Ale to właśnie jest fajne w GoG. Niby widzimy co się dzieje na polu bitwy ale tak naprawdę jest to tylko nasze wyobrażenie - często bardzo zwodnicze. Jak mawia klasyk - jest się w "mylnym błędzie" ;)

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)
PostNapisane: sobota, 30 listopada 2013, 21:51 
Adjudant Commandant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 listopada 2009, 20:19
Posty: 1840
Lokalizacja: Wwa
Kpt. Bomba --> Równie dobijające jak niewiedza jest podejmowanie decyzji - czy trzymać linię pojedynczymi oddziałami, a za to mieć większe rezerwy by zatykać dziury oraz co ważniejsze rozciągać skrzydła aż do przeskrzydlenia, czy też budować silną podwójną linię licząc, że w którymś miejscu przy sprzyjającej okazji uda się wrąbać w linię wroga i spowodować odejście jego oddziałów na tyły. Trudne wybory.

_________________
Berger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)
PostNapisane: niedziela, 1 grudnia 2013, 00:20 
Adjudant Commandant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 listopada 2009, 20:19
Posty: 1840
Lokalizacja: Wwa
Dwie rzeczy nam umknęły z przepisów (mieliśmy to samo wrażenie, że książeczka jest przepakowana, a karty pomocy brak).
Konfederaci jako drudzy za każdą dodatkową godzinę ruchu (w multigodzinowym ruchu) mają 2 punkty, a nie 1 jak pierwszy ruszający się.
Druga rzecz - za każdą godzinę punkt zwycięstwa można przesunąć o 1 pole. Nawet jak jest kilku godzinny etap to za każdą godzinę spełniającą wymogi przesunięcia przesuwa się punkt zwycięstwa. My zdaje się przesuwaliśmy tylko 1 raz bez względu na liczbę godzin.

_________________
Berger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)
PostNapisane: niedziela, 1 grudnia 2013, 01:55 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2375
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Nie, chyba dobrze graliśmy. Dwu godzinna tura - 4 pkt ruchu Ty a ja 3 pkt.
Tak mogło się wydawać bo praktycznie cały pierwszy dzień to były jedno godzinne tury a potem to miało małe znaczenie bo front się ustabilizował i walka szła o jeden punkt.
Z przesunięciami też dobrze robiliśmy. Akurat w pierwszej dwu-godzinnej turze dostałem czwarte uzupełnienie (w drugiej godzinie) i dlatego tylko jedno przesunięcie zrobiłem.

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)
PostNapisane: niedziela, 1 grudnia 2013, 09:22 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4642
Lokalizacja: Festung Stettin
Ładnie ładnie, szkoda tylko, że Konfederaci znów wygrali :) ostatnio mocno zastanawiamy się, czy wynika to z zachwianego balansu, czy też odmiennej specyfiki grania Unią.
Kartę pomocy od biedy spełnia ostatnia strona instrukcji, gdzie jest rozpisana m.in. sekwencja ataku, natomiast pomimo faktu, że niuansów rozgrywki jest "chyba" mniej niż w NT, to wątpliwości sporo. Natomiast ja cały czas zwracam uwagę na konieczność "czytania" stref ognia, które są niezbędne do orientowania się gdzie wiążemy przeciwnika ogniem, gdzie on wiąże nas, a gdzie obie strony się wiążą.

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)
PostNapisane: niedziela, 1 grudnia 2013, 16:43 
Adjudant Commandant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 listopada 2009, 20:19
Posty: 1840
Lokalizacja: Wwa
Kpt. Bomba --> Ufff ;-)

clown --> Konfederaci wygrali bo źle się ułożyły posiłki dla Unii (jedne weszły za wcześnie a inne za późno). Ale podobno da się Unią wygrywać. Dopiero drugi raz grałem więc nie wiem.

_________________
Berger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)
PostNapisane: niedziela, 1 grudnia 2013, 22:42 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
No właśnie "podobno" i "da się" - a póki co zdecydowanie we wszystkich raportach wygrywają konfederaci (nie to, żeby mnie to martwiło :P). Niemniej jednak trzeba by sprawdzić (a to wyjdzie w praniu) czy Konfederaci nie potrzebują np. bardzo niepomyślnego zbiegu okoliczności aby przegrać - a tym samym czy siły federalne nie potrzebują zbyt dużo farta aby wygrać..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)
PostNapisane: niedziela, 1 grudnia 2013, 23:22 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4642
Lokalizacja: Festung Stettin
Mnie martwi to, że Bowen odszedł nieco od tego, co stanowi jedną z podstaw genialności NT, czyli braku losowości, która przekłada się na rozgrywkę gracz vs gracz, a nie gracz vs gra. Tutaj wydaje mi się, że tych czynników losowych jest zbyt dużo. Trzy elementy w kolejności wg mnie od najmniej, do najbardziej kluczowych:
1. Uzupełnienia - to, na co Berger słusznie zwraca uwagę, czyli częstotliwość przybywania uzupełnień w stosunku do możliwości przesuwania gwiazdek. Dla mnie do przyjęcia, ale na podstawie rozegranych gier widać, że pewne układy zdecydowanie faworyzują Konfederatów, a w zasadzie żadne nie pomagają Unii. Niby mamy przesunięcia gwiazdek, ale Konfederaci mogą poruszać się co najmniej dwa razy szybciej na etap niż gwiazdki. Prędzej czy później je złapią. Natomiast nie uważam, żeby samo rozwiązanie było złe - świetnie oddaje przypadkowość i chaos boju spotkaniowego.
2. Ponoszenie strat - tutaj przewagę mają Konfederaci, szczególnie I Korpus. Takie dywizje McLawsa czy Hooda mogą wykonać cztery ataki z poniesieniem strat. Dywizje Rodesa i Andersona minimum trzy, możliwe, że cztery. Wszystkie pozostałe dywizje mają dodatkowy bloczek dwójkowy, czyli mogą wykonać dwa, maksimum trzy ataki. Dodajmy do tego stały modyfikator +1 w ataku, który jest zabójczy, bo Unia musi mieć mocno pasującą artylerię, żeby taki atak zatrzymać. Ten mod powoduje, że często Konfederaci wygrywają w ataku bez strat (np. jak dochodzi flanka).
3. Tokeny artylerii - i tutaj prawdę mówiąc wszystko się rozbija. Nie rozumiem koncepcji autora w tym temacie - tłumaczenie, że artyleria gdzieś tam nie dotarła jest średnie. To kolejny element, który faworyzuje Południe, bo mod w ataku powoduje, że Konfederaci nie potrzebują pasującej artylerii, a dla broniącej się Unii jest to kluczowe. Inaczej nie będą w stanie odeprzeć ataku. Ba, nawet jak trafią z artylerii, to Południe ma przewagę w wytrzymałości jednostek (patrz pkt 2) i z modem atak wygra. Średnio potrzeba dwóch trafień z artylerii, żeby taki atak zatrzymać na pewniaka, a takie trafienia rzadko kiedy będą miały miejsce, gdy gracz Południa widzi jak jest dana pozycja obsadzona. Wtedy zamiast ataku wybierze manewr, w którym również ma przewagę, bo może maszerować dalej w etapach wielogodzinnych.
Na razie rozegrałem 11-12 partii z czterema przeciwnikami. Raz wygrała Unia i w sumie jeszcze jeden, ale dlatego, że pokazałem koledze z Południa, żeby nie robił ataku, tak jak to zaplanował, więc zmienił zdanie, co dało mu w końcu wygraną. Może po prostu Unią trzeba grać jakoś inaczej. Tylko ja nie wiem jak. W każdym razie chętnie spróbuję i na razie próbował będę :)

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)
PostNapisane: wtorek, 1 kwietnia 2014, 07:45 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4642
Lokalizacja: Festung Stettin
Hmm...
http://www.simmonsgames.com/news/2014-0 ... 2014-03-31

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)
PostNapisane: wtorek, 1 kwietnia 2014, 08:07 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2375
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Właśnie się zastanawiam czy to żart primaaprilisowy...
Post pojawił się z data 31 marca wiec chyba nie.

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 246 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.