Talavera (MMP)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43397
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Talavera (MMP)
Temat mnie swego czasu zainteresował, bo wyszła książka Inforteditions o tej bitwie, którą przeczytałem, a tu okazało się, że i gra o niej jest, obejrzyjcie:
http://www.boardgamegeek.com/game/21769
Do tego jeszcze dodatek o bitwie pod Vivimeiro.
http://www.boardgamegeek.com/game/21769
Do tego jeszcze dodatek o bitwie pod Vivimeiro.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Katastrofa nie żetony... Jak można w tej epoce zamiast mundurów jakieś gwiazdki powstawiać?
Bardziej mnie przekonuje to: http://www.boardgamegeek.com/game/25037
Bardziej mnie przekonuje to: http://www.boardgamegeek.com/game/25037
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43397
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Ładne choć takie purytańskie, ale temat nam bliższy bo Albuera.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Jasz
- Général de Brigade
- Posty: 2146
- Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
- Lokalizacja: Warszawa
a te głowy koni? wyglądają jak z mundurów kawalerii powietrznejozy pisze:Katastrofa nie żetony... Jak można w tej epoce zamiast mundurów jakieś gwiazdki powstawiać?
Bardziej mnie przekonuje to: http://www.boardgamegeek.com/game/25037
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43397
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Koledzy od rekonstrukcji Powietrznej kawalerii ocenią zaraz
Przyglądałem się żetonom ozy to jakieś różowe - to nie jest kolor właściwy grze wojennej
Poza tym ciekawostka: policzcie ile pól sąsiaduje z poszczególnymi polami - w większości przypadków wychodzi tak jak by tam były heksy tzn. na jedno.
A modyfikacje wprowadza między innymi droga. Ale jak maszerowaliby w poprzek drogi to wtedy jakie droga miała znaczenie
Przyglądałem się żetonom ozy to jakieś różowe - to nie jest kolor właściwy grze wojennej
Poza tym ciekawostka: policzcie ile pól sąsiaduje z poszczególnymi polami - w większości przypadków wychodzi tak jak by tam były heksy tzn. na jedno.
A modyfikacje wprowadza między innymi droga. Ale jak maszerowaliby w poprzek drogi to wtedy jakie droga miała znaczenie
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
Ja tam żadnego różu poza tłem nie widzę.
Nie wychodzi na jedno bo poza tym, że na polu jednostka stoi to musi jeszcze się wpasować rozmiarem, tzn. żeton nie może wystawać za krawędzie.
O którą drogę Ci chodzi?
Nie wychodzi na jedno bo poza tym, że na polu jednostka stoi to musi jeszcze się wpasować rozmiarem, tzn. żeton nie może wystawać za krawędzie.
O którą drogę Ci chodzi?
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43397
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
To nic, różowe tło też jest niewojenne
Co do drogi patrzyłem i liczyłem na tym obrazku:
http://www.boardgamegeek.com/image/164577
A na stosy nie wpadł nikt?
A bardziej serio zaciekawiłeś mnie bardzo, ale na pozór wydaje mi się to strasznie sztuczna zasada.
Co do drogi patrzyłem i liczyłem na tym obrazku:
http://www.boardgamegeek.com/image/164577
To znaczy, jak krawędzią wystaje to już jest niewpasowana?Grenadyer pisze:Nie wychodzi na jedno bo poza tym, że na polu jednostka stoi to musi jeszcze się wpasować rozmiarem, tzn. żeton nie może wystawać za krawędzie.
A na stosy nie wpadł nikt?
A bardziej serio zaciekawiłeś mnie bardzo, ale na pozór wydaje mi się to strasznie sztuczna zasada.
Ostatnio zmieniony środa, 20 lutego 2008, 16:36 przez Raleen, łącznie zmieniany 1 raz.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
Pomyliłeś link:)
Tło jest różowe z bardzo praktycznego względu. Pracując nad layerami często tworzy się przestrzenie przeźroczyste i wtedy takie "oczobijące" tło działa doskonale.
Dywizje/brygady są żetonami podwójnymi (jak np. PH, czy szyk rozwinięty w Kircholmie) i muszą cale mieścić się na polu (dot. się to tylko nich). Z reguły (poza nielicznymi wyjątkami) nie ma więcej niż jednej dywizji więc stosów raczej nie ma. Nakaz wpasowania wymusza niekiedy ukierunkowanie na polach.
Tło jest różowe z bardzo praktycznego względu. Pracując nad layerami często tworzy się przestrzenie przeźroczyste i wtedy takie "oczobijące" tło działa doskonale.
Dywizje/brygady są żetonami podwójnymi (jak np. PH, czy szyk rozwinięty w Kircholmie) i muszą cale mieścić się na polu (dot. się to tylko nich). Z reguły (poza nielicznymi wyjątkami) nie ma więcej niż jednej dywizji więc stosów raczej nie ma. Nakaz wpasowania wymusza niekiedy ukierunkowanie na polach.
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43397
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Już, link zmieniony, jakby co jeszcze raz:
http://www.boardgamegeek.com/image/164577
Dobra, dobra, już ich tak nie tłumacz
Ale wracając jeszcze na chwilę do tej gierki, do której link dałem na początku. W sumie jak jeszcze raz patrzę na te żetony, to nie jest tak źle. Co prawda główki koników zgadzam się nie są najszczęśliwsze, ale reszta jak w gierkach Nikosiowych zachodnich. Symbole natowskie możnaby powiedzieć
http://www.boardgamegeek.com/image/164577
Grenadyer pisze:Tło jest różowe z bardzo praktycznego względu. Pracując nad layerami często tworzy się przestrzenie przeźroczyste i wtedy takie "oczobijące" tło działa doskonale.
Dobra, dobra, już ich tak nie tłumacz
Teraz rozumiem, fajne rozwiązanie. Próbowałeś tego gdzieś indziej?Grenadyer pisze:Nakaz wpasowania wymusza niekiedy ukierunkowanie na polach.
Ale wracając jeszcze na chwilę do tej gierki, do której link dałem na początku. W sumie jak jeszcze raz patrzę na te żetony, to nie jest tak źle. Co prawda główki koników zgadzam się nie są najszczęśliwsze, ale reszta jak w gierkach Nikosiowych zachodnich. Symbole natowskie możnaby powiedzieć
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
Mam kilka pozycji z tego (lub podobnego) systemu, nawet raz z profesem79 próbowaliśmy zagrać ale jakoś zbyt pozytywnych emocji we mnie nie wzbudziła. Ogólnie mapa obszarowa do tej epoki i skali mi nie pasuje.
Co do drogi to nadal nie wiem o którą Ci chodzi. Nie widzę żeby któraś specjalnie wpływała na obszar. Może trochę lepiej sprecyzuj?
Co do drogi to nadal nie wiem o którą Ci chodzi. Nie widzę żeby któraś specjalnie wpływała na obszar. Może trochę lepiej sprecyzuj?
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43397
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Już precyzuję, chodziło mi o to z iloma polami dane pole sąsiaduje. Jest to na tej mapie od 5 do 7 pól, tak z pobieżnej obserwacji. I to z iloma polami dane pole sąsiaduje zdawało mi się, że jest ułożone wzdłuż drogi, tzn. droga ma na to pewien wpływ.
Dlaczego Twoim zdaniem strefy nie pasują do tej epoki
Dlaczego Twoim zdaniem strefy nie pasują do tej epoki
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
Jakoś tego nie zauważam
Mapa ma charakter "promienisty" wszystkie drogi i pola rozchodzą się od miasta. Podobnie jest w Frydlandzie.
Nie pasuje mi choćby właśnie z powodu tego "wpasowania". To są moje warzenia po dość nieudanej jeśli chodzi o rozpoznanie przepisów i mechanik rozgrywce - ciężko mi to opisać. Może jak zagram kiedyś w Pruską Iławę to będzie lepiej... może
Mapa ma charakter "promienisty" wszystkie drogi i pola rozchodzą się od miasta. Podobnie jest w Frydlandzie.
Nie pasuje mi choćby właśnie z powodu tego "wpasowania". To są moje warzenia po dość nieudanej jeśli chodzi o rozpoznanie przepisów i mechanik rozgrywce - ciężko mi to opisać. Może jak zagram kiedyś w Pruską Iławę to będzie lepiej... może
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43397
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Np. w prawym rogu u góry drugie pole na drodze od krawędzi, na tej drodze, która pierwsza idąc od góry wychodzi za prawą krawędź mapy - otacza je 5 pól, zgadza się?
A tuż na południe pod linią, gdzie są te białe góry jest takie pole, które otacza 7 pól, widzisz?
Co do ostatniego, chodzi Ci o to, że ta siatka pól jest sztuczna?
A tuż na południe pod linią, gdzie są te białe góry jest takie pole, które otacza 7 pól, widzisz?
Co do ostatniego, chodzi Ci o to, że ta siatka pól jest sztuczna?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
Na prawdę nie wiem na jakiej zasadzie tworzono siatkę. Może akurat ta plansz wydaje się dość regularna przez to wyłapujesz te odstające od reguły.
Popatrz na te:
http://www.boardgamegeek.com/image/31996
http://www.boardgamegeek.com/image/31984
To są moje wrażenia po niezbyt udanej rozgrywce, więc mocno subiektywne o nikłych podstawach. jak czytałem zasady to zapowiadało się to na obiecująco ale późniejsza praktyka wykazała, że nie działa to tak fajnie.
Popatrz na te:
http://www.boardgamegeek.com/image/31996
http://www.boardgamegeek.com/image/31984
To są moje wrażenia po niezbyt udanej rozgrywce, więc mocno subiektywne o nikłych podstawach. jak czytałem zasady to zapowiadało się to na obiecująco ale późniejsza praktyka wykazała, że nie działa to tak fajnie.
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43397
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Aha, okiej, wszystko jasne w temacie siatki.
Ale co było niefajne, nazwij swój problem (jak u psychologa )
Ja na sucho jak bym się miał czepiać to wydaje mi się, że ta siatka strefowa narzuca trochę sztuczny podział pola bitwy, właśnie pod tym względem, że z jednym polem sąsiaduje sześć pól a z innym pięć albo siedem.
Ale co było niefajne, nazwij swój problem (jak u psychologa )
Ja na sucho jak bym się miał czepiać to wydaje mi się, że ta siatka strefowa narzuca trochę sztuczny podział pola bitwy, właśnie pod tym względem, że z jednym polem sąsiaduje sześć pól a z innym pięć albo siedem.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)