1812: Napoleon's Fateful March (Vuca Simulations)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XIX wieku.
Awatar użytkownika
jacus1944
Lieutenant
Posty: 536
Rejestracja: czwartek, 21 listopada 2019, 22:41
Has thanked: 145 times
Been thanked: 196 times

1812: Napoleon's Fateful March (Vuca Simulations)

Post autor: jacus1944 »

https://vucasims.com/products/1812-napo ... eful-march

Nadchodzi kolejny, potencjalnie ciekawy, tytuł od Vuca Simulations.
Po bardzo pobieżnym rzucie oka na instrukcje widać, że gra oferuje cały system konkretnych rozkazów, np. furażowanie, zakładanie "depots", patrole lekkiej jazdy czy wpływ Kozaków na zdolność pozyskania prowiantu czy eliminację maruderów, a także rozkaz Evade, czyli unik. Na BGG jest kilka zdjęć z grafikami i opisami kart i po przeczytaniu ich treści nasuwa mi się skojarzenie i pewne podobieństwo do systemu Napoleon od Shakos.
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: 1812: Napoleon's Fateful March

Post autor: Neoberger »

Faktycznie. Wygląda rewelacyjnie.
Znowu trzeba supłać grosiki. :lol:
Berger
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2514 times
Kontakt:

Re: 1812: Napoleon's Fateful March (Vuca Simulations)

Post autor: Raleen »

Z tymi podobieństwami dotyczącymi rozkazów, przypominających gry wyd. Shakos, ogólnie to jest tak, że sam pomysł by zrobić w grze rozwiązanie pt. rozkazy nie jest zbyt oryginalny. Podobnie jak wiele rodzajów rozkazów. Tego typu rzeczy występowały w grach od dawna. W grach card driven opcja ucieczki przed bitwą czy też unikania bitwy (evade) i opcja przechwytu (interception) są standardem. Poza tym już w Hannibal: Rome vs Carthage, a więc jednej z pierwszych gier card driven, była opcja wycofania się z bitwy w czasie jej trwania i w grach bloczkowych tego typu rozwiązanie także jest częste, jeśli nie jest wręcz standardem. Patrole lekkiej jazdy ja pamiętam jeszcze z którejś z gier R. Berga z lat 90-tych. Są też u K. Zuckera w jego grach operacyjnych. Jeśli chodzi o furażowanie, są obecnie gry, zwłaszcza dotyczące wcześniejszego okresu, czyli wczesnej nowożytności, gdzie ten czynnik jest wręcz głównym dla przebiegu działań wojennych. Armie bardziej koncentrują się na tym by zapewnić sobie zaopatrzenie i przetrwać, zwłaszcza zimę, niż na przeciwniku. Tak, że o istotnych podobieństwach można mówić dopiero na poziomie szczegółowym.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
jacus1944
Lieutenant
Posty: 536
Rejestracja: czwartek, 21 listopada 2019, 22:41
Has thanked: 145 times
Been thanked: 196 times

Re: 1812: Napoleon's Fateful March (Vuca Simulations)

Post autor: jacus1944 »

Raleen pisze: czwartek, 28 marca 2024, 10:22 Z tymi podobieństwami dotyczącymi rozkazów, przypominających gry wyd. Shakos, ogólnie to jest tak, że sam pomysł by zrobić w grze rozwiązanie pt. rozkazy nie jest zbyt oryginalny. Podobnie jak wiele rodzajów rozkazów. Tego typu rzeczy występowały w grach od dawna. W grach card driven opcja ucieczki przed bitwą czy też unikania bitwy (evade) i opcja przechwytu (interception) są standardem. Poza tym już w Hannibal: Rome vs Carthage, a więc jednej z pierwszych gier card driven, była opcja wycofania się z bitwy w czasie jej trwania i w grach bloczkowych tego typu rozwiązanie także jest częste, jeśli nie jest wręcz standardem. Patrole lekkiej jazdy ja pamiętam jeszcze z którejś z gier R. Berga z lat 90-tych. Są też u K. Zuckera w jego grach operacyjnych. Jeśli chodzi o furażowanie, są obecnie gry, zwłaszcza dotyczące wcześniejszego okresu, czyli wczesnej nowożytności, gdzie ten czynnik jest wręcz głównym dla przebiegu działań wojennych. Armie bardziej koncentrują się na tym by zapewnić sobie zaopatrzenie i przetrwać, zwłaszcza zimę, niż na przeciwniku. Tak, że o istotnych podobieństwach można mówić dopiero na poziomie szczegółowym.
Dlatego napisałem jedynie o pewnym skojarzeniu...
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2514 times
Kontakt:

Re: 1812: Napoleon's Fateful March (Vuca Simulations)

Post autor: Raleen »

jacus1944 pisze: czwartek, 28 marca 2024, 10:26
Raleen pisze: czwartek, 28 marca 2024, 10:22 Z tymi podobieństwami dotyczącymi rozkazów, przypominających gry wyd. Shakos, ogólnie to jest tak, że sam pomysł by zrobić w grze rozwiązanie pt. rozkazy nie jest zbyt oryginalny. Podobnie jak wiele rodzajów rozkazów. Tego typu rzeczy występowały w grach od dawna. W grach card driven opcja ucieczki przed bitwą czy też unikania bitwy (evade) i opcja przechwytu (interception) są standardem. Poza tym już w Hannibal: Rome vs Carthage, a więc jednej z pierwszych gier card driven, była opcja wycofania się z bitwy w czasie jej trwania i w grach bloczkowych tego typu rozwiązanie także jest częste, jeśli nie jest wręcz standardem. Patrole lekkiej jazdy ja pamiętam jeszcze z którejś z gier R. Berga z lat 90-tych. Są też u K. Zuckera w jego grach operacyjnych. Jeśli chodzi o furażowanie, są obecnie gry, zwłaszcza dotyczące wcześniejszego okresu, czyli wczesnej nowożytności, gdzie ten czynnik jest wręcz głównym dla przebiegu działań wojennych. Armie bardziej koncentrują się na tym by zapewnić sobie zaopatrzenie i przetrwać, zwłaszcza zimę, niż na przeciwniku. Tak, że o istotnych podobieństwach można mówić dopiero na poziomie szczegółowym.
Dlatego napisałem jedynie o pewnym skojarzeniu...
Dokładnie rzecz biorąc to pisałeś o "skojarzeniu i pewnym podobieństwie", ale ok, nie czepiam się.

Mam nadzieję, że gra będzie warta uwagi i równie udana jak jej grafika (tutaj tylko plansza przyznam, że mnie nie powala, jest udana, ale nie wybitna, natomiast karty, żetony i reszta rzeczywiście prezentują się świetnie).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
jacus1944
Lieutenant
Posty: 536
Rejestracja: czwartek, 21 listopada 2019, 22:41
Has thanked: 145 times
Been thanked: 196 times

Re: 1812: Napoleon's Fateful March (Vuca Simulations)

Post autor: jacus1944 »

Masz rację, określenie "pewne podobieństwo" to być może zbyt wiele napisane... Co do samej gry to ja sobie jednak ostrze zęby, bo temat niezwykle ciekawy, ale i trudny oczywiście. Natomiast Grzegorz Kuryłowicz pisał swego czasu na forum, ze Vuca stara się celować w nowatorskie rozwiązania i pomimo, że nazwy tych rozkazów, na których gra "stoi" to faktycznie nic nowego to jednak implementacja może być nowatorska i ciekawa... zobaczymy... pewnie kupię ;-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „XIX wiek”