For the People - historia pisana na nowo

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XIX wieku.
Awatar użytkownika
Aldarus
Chef de bataillon
Posty: 1021
Rejestracja: wtorek, 12 września 2006, 08:56
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Been thanked: 12 times

Post autor: Aldarus »

Raleen pisze:Czyli z tego co piszesz o tych kartkach wynikałoby, że jest loteryjnie?
Gra oczywiście jest losowa, ale ta losowość nie razi. Oczywiście trafiają się lepsze i gorsze rozdania, lepsze i gorsze rzuty, ale nie jest to jakieś rażace. Z tym, że przy wyrównanych przeciwnikach takie rzeczy mogą zadecydować o wyniku - ale taki zarzut można postawić praktycznie każdej grze w której występują kartki i rzuty kostką... Na wojnie nie ma czegoś takiego, jak abolutna równość szans obu przeciwników :wink:
Nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43399
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Z tym, że przy wyrównanych przeciwnikach takie rzeczy mogą zadecydować o wyniku - ale taki zarzut można postawić praktycznie każdej grze w której występują kartki i rzuty kostką...
To prawda, ale w niektórych grach udaje się to tak połączyć z resztą mechaniki, że całość sprawia wrażenie dobrej partii szachów, a nie gry w kości.
Na wojnie nie ma czegoś takiego, jak abolutna równość szans obu przeciwników :wink:
Tak jak w życiu :)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: For the People - historia pisana na nowo

Post autor: Strategos »

Czy ktoś dysponuje dodatkowymi (modyfikującymi grę) regułami dotyczącymi walki "na wodzie" do FtP?
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Re: For the People - historia pisana na nowo

Post autor: Arteusz »

Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: For the People - historia pisana na nowo

Post autor: Strategos »

Wielkie Dzięki :)

Ostatecznie zamówiłem nr 23 pisma C3i gdzie jest:

"For the People: Naval Card Complex Variant Effects by Mark Herman"

uzupełniony o "For the People – 10th Anniversary Variant Rules by Mark Herman" (te ostatnie były chyba gdzieś publikowane w necie).

No i mam własną koncepcję nowego zastosowania karty eventu Unii "Monitor":
której ideą jest bitwa jeden na jeden Monitora z Virginią (nie powinna być za długa) w oparciu o grę Iron&Oak (GMT), w której zwycięstwo Unii oznacza nadal likwidację żetonu pancernika na mapie (ewentualnie plus dwa pkt +/- SW dla zwycięzcy /przegranego) :idea:

Pozdrawiam S.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
ODPOWIEDZ

Wróć do „XIX wiek”