Gra oczywiście jest losowa, ale ta losowość nie razi. Oczywiście trafiają się lepsze i gorsze rozdania, lepsze i gorsze rzuty, ale nie jest to jakieś rażace. Z tym, że przy wyrównanych przeciwnikach takie rzeczy mogą zadecydować o wyniku - ale taki zarzut można postawić praktycznie każdej grze w której występują kartki i rzuty kostką... Na wojnie nie ma czegoś takiego, jak abolutna równość szans obu przeciwnikówRaleen pisze:Czyli z tego co piszesz o tych kartkach wynikałoby, że jest loteryjnie?
For the People - historia pisana na nowo
- Aldarus
- Chef de bataillon
- Posty: 1021
- Rejestracja: wtorek, 12 września 2006, 08:56
- Lokalizacja: Warszawa - Bielany
- Been thanked: 12 times
Nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43399
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
To prawda, ale w niektórych grach udaje się to tak połączyć z resztą mechaniki, że całość sprawia wrażenie dobrej partii szachów, a nie gry w kości.Z tym, że przy wyrównanych przeciwnikach takie rzeczy mogą zadecydować o wyniku - ale taki zarzut można postawić praktycznie każdej grze w której występują kartki i rzuty kostką...
Tak jak w życiuNa wojnie nie ma czegoś takiego, jak abolutna równość szans obu przeciwników
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Re: For the People - historia pisana na nowo
Czy ktoś dysponuje dodatkowymi (modyfikującymi grę) regułami dotyczącymi walki "na wodzie" do FtP?
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu
- Arteusz
- Praetor
- Posty: 3144
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
- Lokalizacja: Kielce
- Been thanked: 1 time
Re: For the People - historia pisana na nowo
Znalazłem tylko coś takiego: http://www.boardgamegeek.com/filepage/6 ... l-strategy
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Re: For the People - historia pisana na nowo
Wielkie Dzięki
Ostatecznie zamówiłem nr 23 pisma C3i gdzie jest:
"For the People: Naval Card Complex Variant Effects by Mark Herman"
uzupełniony o "For the People – 10th Anniversary Variant Rules by Mark Herman" (te ostatnie były chyba gdzieś publikowane w necie).
No i mam własną koncepcję nowego zastosowania karty eventu Unii "Monitor":
której ideą jest bitwa jeden na jeden Monitora z Virginią (nie powinna być za długa) w oparciu o grę Iron&Oak (GMT), w której zwycięstwo Unii oznacza nadal likwidację żetonu pancernika na mapie (ewentualnie plus dwa pkt +/- SW dla zwycięzcy /przegranego)
Pozdrawiam S.
Ostatecznie zamówiłem nr 23 pisma C3i gdzie jest:
"For the People: Naval Card Complex Variant Effects by Mark Herman"
uzupełniony o "For the People – 10th Anniversary Variant Rules by Mark Herman" (te ostatnie były chyba gdzieś publikowane w necie).
No i mam własną koncepcję nowego zastosowania karty eventu Unii "Monitor":
której ideą jest bitwa jeden na jeden Monitora z Virginią (nie powinna być za długa) w oparciu o grę Iron&Oak (GMT), w której zwycięstwo Unii oznacza nadal likwidację żetonu pancernika na mapie (ewentualnie plus dwa pkt +/- SW dla zwycięzcy /przegranego)
Pozdrawiam S.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu