Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 24 września 2018, 19:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: John Company (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 20 czerwca 2017, 07:53 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2006, 19:47
Posty: 528
Lokalizacja: Warszawa
https://boardgamegeek.com/boardgame/211716/john-company
nowa gra od twórców Paxów. Premiera przewidziana za październik ale można już w naszych sklepach również zamówić w przedsprzedaży.
Wygląda interesująco.

_________________
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: John Company
PostNapisane: wtorek, 20 czerwca 2017, 08:14 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4625
Lokalizacja: Festung Stettin
Będę w to grał w czwartek.

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: John Company
PostNapisane: wtorek, 20 czerwca 2017, 08:35 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2006, 19:47
Posty: 528
Lokalizacja: Warszawa
clown napisał(a):
Będę w to grał w czwartek.

:shock: skąd masz egzemplarz? Poproszę o relację, chociaż już i tak zamówiłem.

_________________
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: John Company
PostNapisane: wtorek, 20 czerwca 2017, 09:09 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4625
Lokalizacja: Festung Stettin
Oj, przesadziłem. Myślałem, że kolega zrobił samoróbkę, ale "tylko" zamówił ;]

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: John Company
PostNapisane: wtorek, 20 czerwca 2017, 09:26 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Posty: 662
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Przeczytałeś Czarku instrukcję? Jak wrażenia?

Zastanawia mnie dlaczego Sierra nie zgarnęła dotąd jakiejś nagrody w którymś z plebiscytów. Po raz kolejny panowie przygotowali grę, która za pomocą euro komponentów i abstrakcyjnych mechanizmów bardzo przyjemnie oddaje klimat historyczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: John Company
PostNapisane: wtorek, 20 czerwca 2017, 10:23 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4625
Lokalizacja: Festung Stettin
Przeczytałem w ramach przygotowań do czwartku :lol: trzeba zagrać :)

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: John Company
PostNapisane: piątek, 23 czerwca 2017, 13:32 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Posty: 662
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Próbowałem przekonać Ecklunda aby podesłał nam egzemplarz na Agro, ale napisał, że drukarnia dośle partię do rozprowadzania dopiero na październik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: John Company (Sierra Madre Games)
PostNapisane: sobota, 26 sierpnia 2017, 19:05 
Capitaine-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 31 lipca 2007, 12:32
Posty: 943
Lokalizacja: Warszawa
Dziś zagraliśmy w Agresorze partyjkę 3-osobową (ja, RAJ i Bambrough). Przede wszystkim wielki szacunek za wykonanie samoróbki na podstawie plików Ecklunda.

Kilka zdjęć z gry macie tu.

Gra jest super, choć jak każda od SMG ma wysoki poziom wejścia. Zgraliśmy podstawowy scenariusz 6 rund ucząc się właściwie cały czas.

W skrócie gracze prowadzą swoją rodzinę w ramach działalności Kompanii. Mamy grupę stanowisk do obsadzenia - na różnych szczeblach i te stanowiska odpowiadają za konkretne akcje. Te wykonuje się zgodnie z czerwoną wstęgą widoczną na mapie. Kolorowe sześciany to członkowie poszczególnych rodzin (moi - żółci to Paxton Family). Każda rodzina ma swoją cechę nieco pomagającą w jednym z aspektów gry - np moi za każde dwa statki posiadane przez rodzinę dostawali 1Ł w każdej turze.

Decyzje co zrobić na danym polu podejmuje oficjał który zajmuje dane stanowisko. Ale zwykle jest to konsultowane bo nie da się bez współpracy zaplanować sensownie działań Kompanii, a można przegrać z grą.

Dyski białe i czerwone to gotówka przydzielona przez Przewodniczącego Rady Dyrektorów do poszczególnych biur Kompanii.

Więcej może napiszą koledzy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: John Company (Sierra Madre Games)
PostNapisane: poniedziałek, 28 sierpnia 2017, 09:03 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Posty: 662
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
To było bardzo udane popołudnie. Szkoda tylko, że nie było więcej ochotników. Gra generalnie trzyma poziom PAX-ów. Nie wiem co oni palą lub jedzą w SMD, ale działa doskonale. Przed grą przeczytałem instrukcję dwa razy i wydawało mi się, że gracze są jedynie statystami w nurcie gry oddającej działania Kompanii. Nic z tych rzeczy. Liczba zależności i decyzji do podjęcia jest bardzo duża i czasem przytłacza.

Na początku każdej tury poszczególne rodziny (gracze) umiejscawiają swoje wtyczki w różnych kapitanatach, stoczniach i fabrykach i radzie dyrektorów. Później wybieramy prezesa zarządu, który zwykle obsadza opuszczone stanowiska przewodniczących w prezydencjach, którzy mianują z kolei gubernatorów podbitych regionów. Biura obsadza natomiast dyrektor handlu. Tu pojawia się pierwsza genialna reguła, która przyprawia o ból głowy. Nepotyzm jest piętnowany więc prezes, dyrektor i przewodniczący prezydencji jeśli nie chcą dawać kosztownych obietnic to muszą w pierwszej kolejności mianować dostępnych urzędników innych graczy. Prosta zasada, a jak uatrakcyjnia grę. Później to już pozostaje kupować okręty, towary, działa i rozdzielać je pomiędzy prezydencjami, które w zamian prowadzą podboje, otwierają nowe szlaki handlowe i wreszcie zarabiają dla Kompanii na handlu. Po tych wszystkich akcjach ukazuje się gazeta, która uaktywnia słonia indyjskiego, powoduje atrycję i proponuje zmiany w obowiązującym prawie. Słoń to jakaś masakra, chodzi po regionach i sieje zamęt jakich mało. Rewolty, kampanie i degradowanie handlu to jego główne imiona. Nie znając dobrze zasad w pierwszej turze zagraliśmy tak, że słoń powinien nam wyciąć Bengal i zamknąć jedną prezydencję. Atrycja to nic innego jak odsyłanie urzędników ze stanowisk na emeryturę. Można ich posłać do biura rodziny albo na karty pryzów, które jak się bliżej przyjrzeć oznaczają różne ciekawe instytucje i uznane urzędy państwowe. Członkowie mojej rodziny po nieudanym handlu w Chinach skończyli ostatecznie np. w Brytyjskim parlamencie. Głosowanie na zmiany w prawie daje graczom możliwość przeforsowania korzystnych dla nich zmian w przepisach.

Większość akcji w grze testuje się za pomocą kości k6. Szanse powodzenia można jednak zwiększyć angażując zasoby i najemników, za które kupujemy kolejne kości.

Gra jest świetna i czekam z niecierpliwością na kolejne rozgrywki. Tymczasem jednak przydałoby się pogłębić wiedzę o Kompanii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: John Company (Sierra Madre Games)
PostNapisane: poniedziałek, 28 sierpnia 2017, 09:09 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2006, 19:47
Posty: 528
Lokalizacja: Warszawa
Dobrze, że zamówiłem, szkoda, że muszę czekać do października.

_________________
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: John Company (Sierra Madre Games)
PostNapisane: poniedziałek, 28 sierpnia 2017, 09:31 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Posty: 662
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
To następnym razem jak będziemy się umawiać na granie to dołącz do nas.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: John Company (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 29 sierpnia 2017, 07:00 
Capitaine-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 31 lipca 2007, 12:32
Posty: 943
Lokalizacja: Warszawa
Czytam sobie instrukcje i zauwazylem ze grajac w sobote zapomnielismy o:

akcja sail ma kare za kazda prowincje ponad 1 w danej prezydencji co oznacza ze w Bengalu jak mielismy 3 prowincje to kara byla 2

akcja invest powoduje przejscie slonia do tej prowincji w ktorej sie udala plus przesuniecie tilt w strone order (to akurat chyba robilismy)

brak wyplaty dywidendy powoduje spadek ceny akcji o 1 w naszym przypadku ani razu nie placilismy dywidendy a akcje kosztowaly cala gre 4. cene akcji podnosi sie wyplacajac dywidende wiecje niz jeden raz na kazda faze Trade.

slon powodujac wydarzenie Distrupted Order usuwa z prezydencji tyle statkow ile bylo potrzebnych dla wypelnienia popytu w danej prowincji. Statki usuwa prezydent z puli wyczerpanych i/lub dostepntch w danej prezydencji. To jest prawdziwa kara za zdjecie dyskow My gralismy ze po prostu spada dochod rodziny prezydenta za wypelnienie demand orders. Najpierw spadaja do stocka statki bez kapitanow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: John Company (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 29 sierpnia 2017, 10:16 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2330
Moja wrażenia z pierwszego kontaktu z JC.
http://www.gamesfanatic.pl/2017/08/29/c ... j-jeszcze/

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: John Company (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 29 sierpnia 2017, 21:55 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): piątek, 5 lipca 2013, 21:10
Posty: 355
RAJ napisał(a):
Moja wrażenia z pierwszego kontaktu z JC.
http://www.gamesfanatic.pl/2017/08/29/c ... j-jeszcze/


To zdjęcia samoróbki w recenzji? Jeśli tak, to bardzo dobra samoróbka :)

_________________
Chętnie zagram online (Vassal itp.). Moje filmiki z gier PC kampanii mp(Europa Universalis 2):

http://youtu.be/mkga5VM5aY0

http://www.youtube.com/watch?v=yw7c0RmrrSo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: John Company (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 29 sierpnia 2017, 21:59 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2330
To wydruk z plików przygotowanych przez wydawcę do testów.

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.