Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest czwartek, 20 września 2018, 16:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pax Pamir (Sierra Madre Games)
PostNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 14:17 
Caporal
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 2 czerwca 2012, 23:27
Posty: 73
Lokalizacja: Poznań
Nieśmiało przypomnę też o drugiej linii Phila Eklunda, czyli grach "biologicznych" – co prawda na razie grałem jedynie w "Neanderthaala", ale zrobił na mnie piorunujące wrażenie, jeśli chodzi o podłoże naukowe zagadnienia i jego przełożenie na mechanikę. Niesamowita rzecz...

_________________
Gramajda - Poznań - spotkania w każdy poniedziałek
blog Ciekawe Gry


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Pamir (Sierra Madre Games)
PostNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 14:22 
Carabinier

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:22
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
No właśnie tej linii trochę się obawiam - ze strzępków opinii, które widziałem, wyniosłem wrażenie, że jest bardzo losowa (wręcz do poziomu frustracji).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Pamir (Sierra Madre Games)
PostNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 14:28 
Caporal
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 2 czerwca 2012, 23:27
Posty: 73
Lokalizacja: Poznań
To niestety prawda. Jest tam sporo mechanizmów zarządzania ryzykiem, ale i tak czasami wyjątkowy pech lub wyjątkowe szczęście potrafi sfrustrować. Z drugiej strony i w Paksach czasami czekamy bardzo długo na pewną kartę i jak na złość nie chce wyjść (np. fioletowe w Pax Pamir).

Myślę, że i tak warto przynajmniej raz zagrać, spróbować z nastawieniem na sprawdzenie zagadnienia. Bo muszę przyznać, że mało miałem tak inteligentnie napisanych instrukcji jak w przypadku "Neanderthaala" – adnotacje zajmują na stronie czasami więcej miejsca niż zasady, dużo doczytywałem w Sieci w trakcie lektury – doskonale się bawiłem. Bardziej angażującą instrukcją było jedynie "High Frontier". Tego samego autora zresztą. ;)

_________________
Gramajda - Poznań - spotkania w każdy poniedziałek
blog Ciekawe Gry


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Pamir (Sierra Madre Games)
PostNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 14:39 
Carabinier

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:22
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki, gra wskakuje na listę "znaleźć i zagrać, jeszcze nie kupować" :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Pamir (Sierra Madre Games)
PostNapisane: poniedziałek, 5 czerwca 2017, 11:49 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Posty: 662
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Jakiś czas temu dokończyliśmy jedną z kilku vassalowych partii w Pamira. Graliśmy z zasadą Nation Building. Jak zwykle sporo się działo. Gra bywa strasznie nieprzewidywalna i sytuacja jaka się wytworzy w wyniku prowadzonych kampanii i walki wywiadów potrafi nieźle zaskoczyć. W grze było wszystko, wykradanie kart z najwyższą polityczna rangą, eksterminacja plemion oraz armii i zabijanie kart dla pryzów lub aby pozbawić przeciwnika konkretnej akcji. Ostatecznie wygrało plemionko wierne Brytolom dzięki większemu potencjałowi militarnemu, ponieważ przy ostatnim Toplesie Moskale i czerwone kurtki mieli na koncie po 5 pkt. Zdecydowanie najciekawszy z Paxów.

Obrazek

Obrazek

Poza tym kawał czasu temu w Agresorze w stałym gronie rozpracowaliśmy Paxa z dodatkiem. Wbrew wielkim oczekiwaniom dodatkowe karty wydarzeń nie wnoszą aż tyle do gry ile można było się po nich spodziewać. W mojej opini zabierają tylko miejsce dla zwykłych kart, które dają zdecydowanie więcej opcji do pognębienia przeciwnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Pamir (Sierra Madre Games)
PostNapisane: poniedziałek, 5 czerwca 2017, 12:23 
Caporal
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 2 czerwca 2012, 23:27
Posty: 73
Lokalizacja: Poznań
Bambrough napisał(a):
Poza tym kawał czasu temu w Agresorze w stałym gronie rozpracowaliśmy Paxa z dodatkiem. Wbrew wielkim oczekiwaniom dodatkowe karty wydarzeń nie wnoszą aż tyle do gry ile można było się po nich spodziewać. W mojej opini zabierają tylko miejsce dla zwykłych kart, które dają zdecydowanie więcej opcji do pognębienia przeciwnika.
Takie miałem też pierwsze wrażenie. Drugie jednakże pokazało, że się myliłem.

Niby są dodatkowe karty zapychające miejsce zwykłych, ale z dodatkiem market o wiele szybciej rotuje, więc różnica nie jest aż tak dramatyczna. Zresztą możliwość rozbudowy gwiazdek to duży plus, szkoda mi go wyrzucać, bo pomaga szczególnie jeśli komuś brakuje "fioletu". Zawsze można wyrzucić same wydarzenia i/lub wprowadzić home-rule i dodać jeszcze jedną kartę do marketu.

_________________
Gramajda - Poznań - spotkania w każdy poniedziałek
blog Ciekawe Gry


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Pamir (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 29 maja 2018, 10:45 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2006, 19:47
Posty: 528
Lokalizacja: Warszawa
Dwa pytania:
1. W którym momencie dostaję Favor Card - rozumiem, że jest przechodnia.
2. Topple - nieudany powoduje wyzerowanie ręki u gracza, który go kupił? Czy u wszystkich?

_________________
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Pamir (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 29 maja 2018, 11:18 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Posty: 662
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Wszystko jest w przepisach:

1. Od razu kiedy spełniasz wymogi otrzymania karty czyli np. jak masz najwięcej wpływów w danym imperium. Wystarczy jednak, że masz więcej gwiazdek militarnych lub kasy od konkurenta i favor jest już Twój.
2. Nieudany toples to czystka. Usuwasz kostki każdego koloru i cylindry każdego imperium (z wyjątkiem afgańskiego) z każdej lokacji i połączenia do momentu aż pozostanie tam po 1 sztuce. Począwszy od pierwszego gracza po lewej stronie od tego, który wywołał toplesa, każdy gracz czyści swoje Tableau tzn, może na stole pozostawić po jednej karcie z każdego reżimu. Reszta kart wraca do jego ręki. Zrzuceni w ten sposób szpiedzy wracają do puli. Za Leverage trzeba oddać kasę. Nieudany ostatni toples uruchamia procedurę rozstrzygania remisów tzn. o zwycięstwie decyduje większa liczba gwiazdek militarnych, a potem bogactwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Pamir (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 29 maja 2018, 12:36 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2006, 19:47
Posty: 528
Lokalizacja: Warszawa
Bambrough napisał(a):
Wszystko jest w przepisach:

2. Nieudany toples to czystka. Usuwasz kostki każdego koloru i cylindry każdego imperium (z wyjątkiem afgańskiego) z każdej lokacji i połączenia do momentu aż pozostanie tam po 1 sztuce. Począwszy od pierwszego gracza po lewej stronie od tego, który wywołał toplesa, każdy gracz czyści swoje Tableau tzn, może na stole pozostawić po jednej karcie z każdego reżimu. Reszta kart wraca do jego ręki. Zrzuceni w ten sposób szpiedzy wracają do puli. Za Leverage trzeba oddać kasę. Nieudany ostatni toples uruchamia procedurę rozstrzygania remisów tzn. o zwycięstwie decyduje większa liczba gwiazdek militarnych, a potem bogactwo.

Mogę go jakoś uniknąć - widząć np. że nie jestem przygotowany na spełnienie warunków? - Uniknąć = nie kupić karty Toplesa.
Jeśli wszyscy spełnią warunki toplesa - gra się toczy dalej aż do ostatniego czy może się już zakończyć?

_________________
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Pamir (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 29 maja 2018, 12:52 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Posty: 662
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
ghostdog napisał(a):
Bambrough napisał(a):
Wszystko jest w przepisach:

2. Nieudany toples to czystka. Usuwasz kostki każdego koloru i cylindry każdego imperium (z wyjątkiem afgańskiego) z każdej lokacji i połączenia do momentu aż pozostanie tam po 1 sztuce. Począwszy od pierwszego gracza po lewej stronie od tego, który wywołał toplesa, każdy gracz czyści swoje Tableau tzn, może na stole pozostawić po jednej karcie z każdego reżimu. Reszta kart wraca do jego ręki. Zrzuceni w ten sposób szpiedzy wracają do puli. Za Leverage trzeba oddać kasę. Nieudany ostatni toples uruchamia procedurę rozstrzygania remisów tzn. o zwycięstwie decyduje większa liczba gwiazdek militarnych, a potem bogactwo.

Mogę go jakoś uniknąć - widząć np. że nie jestem przygotowany na spełnienie warunków? - Uniknąć = nie kupić karty Toplesa.
Jeśli wszyscy spełnią warunki toplesa - gra się toczy dalej aż do ostatniego czy może się już zakończyć?


Możesz nie kupić i czekać, aż zjedzie do pierwszej linii rynku i przy odświeżaniu będzie musiał z automatu być odrzucony, tak jak karty patriotów. Jeśli kupując toplesa jakieś imperium zdobyło supremację, gra się kończy i rozstrzyga się kto wygrał. Jak ostatni toples spadnie z rynku to gra również się automatycznie kończy i trzeba rozstrzygnąć kto wygrał wg. tiebreakera. Nie da się tak zrobić, że kupujesz toplesa i trzymasz go w ręce na odpowiednią chwilę, w momencie podniesienia z rynku automatycznie jest rozstrzygany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Pamir (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 29 maja 2018, 16:44 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2006, 19:47
Posty: 528
Lokalizacja: Warszawa
Ok. Dzieki za pojaśnienia. Chodziło wlasnie o sytuacje gdy imperia nie sa gotowe, nie chca brać toplesa zeby nie wyczyścić tableau.

_________________
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Pamir (Sierra Madre Games)
PostNapisane: środa, 8 sierpnia 2018, 08:38 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2006, 19:47
Posty: 528
Lokalizacja: Warszawa
Supremacja - należy mieć więcej elementów (kostki lub drogi lub armie) w aktualnym reżimie - czyli np. w ekonomicznym liczą się drogi? W militarnym wojska w lokacjach? Oprócz tego chociaż po jednym elemencie z wojska, dróg, kostek w lokacjach i szpiegów? Czy tak?
Czy tracąc lojalność początkową rozumiem, że nie mogę poruszać "jednostek" na mapie (odpowiedniej do dopiero co utraconej lojalności) - czy ktoś kto będzie lojalny w stosunku do owej nacji może później je poruszać? Byłem lojalny do Rosji, utraciłem bo przeszedłem na stronę Anglii ale inny gracz zmienił również lojalność i stał się lojalny w stosunku do Rosji - to rozumiem, że on może poruszać jednostki na mapie?
Jest możliwość zlikwidowania dróg przeciwnikowi (nie mogę znaleźć tego w zasadach)
Czy Wasze tableau jest spore czy ograniczacie praktycznie do minimum?

_________________
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Pamir (Sierra Madre Games)
PostNapisane: środa, 29 sierpnia 2018, 23:33 
Major

Dołączył(a): czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Posty: 1188
Lokalizacja: Szczecin
Będzie nowa edycja: https://www.kickstarter.com/projects/12 ... ition/faqs
Pierwsza edycja nie była tania w stosunku do zawartości, ale ta to już 60$ + wysyłka. Oczywiście coraz częstszy schemat: nie będzie tradycyjnego wydania retail (tak sobie rzucamy i domyślajcie się, co to ma oznaczać) i jeśli chcesz mieć pewność, że dostaniesz grę, to wesprzyj teraz; innymi słowy: szantażujemy graczy, a sobie pozostawiamy opcje. Tyle dobrze, że dzięki niezłemu odzewowi jest już trochę SG odblokowanych (choć niekiedy są to płatne dodatki). Natomiast to kolejny przykład na to, że kickstarter stał się narzędziem do windowania ceny. Przy tej okazji wspomnę, że niedawno nieźle się wkurzył jakiś Czech przy trwającej kampanii drugiego wydania Colonialism od Compass Games i ostro im wygarnął za koszty wysyłki w Europie, oskarżając o ich zawyżanie, aby obniżyć koszty wysyłki np. do USA (gra będzie produkowana w Czechach i rozsyłana w Europie z Niemiec)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Pamir (Sierra Madre Games)
PostNapisane: czwartek, 30 sierpnia 2018, 08:23 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2006, 19:47
Posty: 528
Lokalizacja: Warszawa
Jedyne co mi się podoba z II edycji to są monety metalowe. Reszta na razie dużo gorsza niż I edycja - na pewno nie zamienię.

_________________
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Pamir (Sierra Madre Games)
PostNapisane: czwartek, 30 sierpnia 2018, 14:49 
Major

Dołączył(a): czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Posty: 1188
Lokalizacja: Szczecin
Tylko widzisz, to nie jest już do końca ta sama gra, bo autor wprowadził zmiany w zasadach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.