For the People II (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XIX wieku.
Awatar użytkownika
gocho
Adjudant-Major
Posty: 343
Rejestracja: środa, 26 maja 2010, 11:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 42 times
Been thanked: 28 times
Kontakt:

Re: For the People II (GMT)

Post autor: gocho »

Konfederaci rozpoczęli od pokojowego przekonania mieszkańców Missouri do opowiedzenia się po stronie słusznej sprawy, Jankesi spacyfikowali brutalnie Zachodnią Wirginię
Opis wojny zdecydowanie tendencyjny ;)
Armia Potomaku ma 50% szans na udany przechwyt i korzystne modyfikatory do walki (przechwyt plus fort) ale rzut nie udaje się i stolica Unii zostaje zdobyta. Obniża to wolę walki Północy do poziomu dwukrotnie mniejszego niż na Południu i daje zwycięstwo Konfederacji. Hooray for Dixie!
Jakoś podobnie mój brat zakończył pierwszą rozgrywkę. Ciekawe na ile te szybkie zwycięstwa Konfederacji, wynikają z niedoświadczenia generałów (pierwsza rozgrywka), a na ile często zdarzają się w kolejnych grach?
"Znalazłem armię Waszej Wysokości podzieloną trojako. Część naziemna składa się z rabusiów i maruderów; druga znajduje się pod ziemią, a trzecia w szpitalach. Czy powinienem wycofać się z pierwszą, czy czekać, aż dołączę do którejś z pozostałych" Clermont w liście do Ludwika XV
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: For the People II (GMT)

Post autor: clown »

Jaki tendencyjny? Od dawna wiadomo, że słuszna sprawa jest tylko po jednej stronie :P
Co do szybkiego rozstrzygnięcia wojny przez Południe, to na pewno jest to kwestia doświadczenia (gdzie się bronić, gdzie uderzać, itp.). W drugiej partii Igor już będzie wiedział jak groźne są ofensywy Konfederatów :)
Inna sprawa, że jak Unia na początku dostaje karty 1 i 2 to nie za bardzo jest w stanie działać bardziej aktywnie (generałowie są tragiczni). A Południe szybko dostaje bardzo dobrych generałów, więc siłą rzeczy musi atakować. Ponadto ciut lepiej układały mi się rzuty.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Re: For the People II (GMT)

Post autor: Leliwa »

Armia Missisipi nad Potomakiem?
A czemu nie Armia Meksyku? :D
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: For the People II (GMT)

Post autor: clown »

Nie ma innych nazw - jeszcze była do wyboru Armia Zachodu, więc ta tym bardziej by nie pasowała :P
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Aldarus
Chef de bataillon
Posty: 1021
Rejestracja: wtorek, 12 września 2006, 08:56
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Been thanked: 12 times

Re: For the People II (GMT)

Post autor: Aldarus »

Jak brakuje ops-ów, to faktcznie Unia nie ma lekko.
Dlatego obaj dwójkowi generałowie muszą być wykorzystani do prowadzenia akcji ofensywnych (ja osobiście lubię nimi hasać na zachodzie, gdzie jest więcej przestrzeni) - w grze jeśli jedna strona przejmie inicjatywę, to druga szybko znajduje się w poważnych opałach. 1 warto wykorzystać na ufortyfikowanie obszaru wschodniego (okolice Waszyngtonu) oraz reorganizację dowodzenia. Warto też w ostateczności korzystać z opcji kolejki (sumowanie opsów).

Waszyngton w cale nie tak łatwo zdobyć - to raczej zdarza się tylko przy nauce gry, lub w sytuacji, gdy któryś z graczy, z jakiś względów postawi wszytsko na jedną kartę.

Generalnie uważam, że gra jest świetna. Mnóstwo kombinowania, możliwość stosowania zróżnicowanych strategii, niezła dynamika rozgrywki - jedna z moich ulubionych :D .
Nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Re: For the People II (GMT)

Post autor: Leliwa »

A próbowaliście grać małe scenariusze turniejowe ze strony MH?
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: For the People II (GMT)

Post autor: clown »

Ja nie próbowałem. Nawet nie wiem co, gdzie i jak.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Re: For the People II (GMT)

Post autor: Leliwa »

Tutaj mamy nieco.

Małe scenariusze mają ustawione domyślnie karty, żeby było bardziej historycznie pewnie.
http://markherman.tripod.com/tournamentscenarios.html
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Darth Stalin
Censor
Posty: 6598
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 79 times
Been thanked: 180 times

Re: For the People II (GMT)

Post autor: Darth Stalin »

Dwójkowi generałowie Unii powinni dowodzić, nawet, jeśli to wymaga roszad na początku. Wykorzystywać umocnienia, na zachodzie starać się podziałać aktywnie, jeśli trzeba to sumować OPS-y...
Nawet Burnside czy ten drugi "dwójkowiec" jako d-cy armii są lepsi niż czekanie na "3".

Poza tym warto poczytać:
http://markherman.tripod.com/whiteh.html
http://markherman.tripod.com/unionstrat.html
http://markherman.tripod.com/unionstrat2.html
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: For the People II (GMT)

Post autor: clown »

O, o i już mu podpowiadacie :P
Do czwartku wymyślę mega strategię, której nikt i nic się nie oprze :P
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Re: For the People II (GMT)

Post autor: Leliwa »

clown pisze:O, o i już mu podpowiadacie :P
Do czwartku wymyślę mega strategię, której nikt i nic się nie oprze :P
Nawet sam autor się nie oprze tej strategii!
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: For the People II (GMT)

Post autor: Neoberger »

Kurcze, jesteście niesamowici. Takie fajne opisy i rozmowy, że prawie zamówiłem FtP 2.
Na szczęście sobie przypomniałem, że grałem w tę grę lata temu i że to jest...
:lol:
Berger
MiG
Sergent
Posty: 121
Rejestracja: wtorek, 20 października 2009, 16:53
Lokalizacja: Konin

Re: For the People II (GMT)

Post autor: MiG »

Kilka razy w wątku było wspomniane o tlumaczonej na polski instrukcji. Mógłby się ktoś nią podzielić? Choćby wersja roboczą?

Ile realnie trwa rozgrywka? Wg bgg jest to 6 godzin. To rzeczywisty czas, czy skrócenie jest prawdopodobne?
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Re: For the People II (GMT)

Post autor: Silver »

Napisz mi na priva to ci prześlę. Wprawdzie robione pod wersję pierwszą ale co tam się zmieniło.
MiG
Sergent
Posty: 121
Rejestracja: wtorek, 20 października 2009, 16:53
Lokalizacja: Konin

Re: For the People II (GMT)

Post autor: MiG »

Dzięki za wyjaśnienia :)
A są tam np. jakieś krótsze scenariusze, coś co pozwoli skrócić grę do -powiedzmy - 4 godzin?
6-7 to kupa czasu a nie chciałbym, czekać miesiącami, zeby zagrać :)

No i moze jeszcze prośba o opinię, jak się ta gra po latach sprawuje. Trąci myszką? ;)
Cos lepszego (krótszego) o wojnie secesyjnej gdzies znajdę?
ODPOWIEDZ

Wróć do „XIX wiek”