Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest piątek, 17 listopada 2017, 19:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]



Shoutbox

Telamon - Pt lis 17, 2017 2:22 pm
Ostatni gracz powergamerowski jaki pojawił się w Bolcie dostał kopa i z płaczem uciekł do AoSa (oraz Wh40k).
Telamon - Pt lis 17, 2017 2:25 pm
Tzn. powergamer jaki pojawił się w Krakowie. :P
jimmor - Pt lis 17, 2017 2:26 pm
tworzy to nieco hermetyczne mikro-środowiska. Każda grupa zaczyna mieć swoje standardy co jest OK a co jest 'powergamingiem'. A kończy się, że tylko guru może wygrywać, bo jak przegra to dlatego, że ktoś powegaming stosował...
Telamon - Pt lis 17, 2017 2:30 pm
No to nasze standardy nie obejmują wystawiania czterech "katiusz", z których każda gwarantuje 18 calową strefę śmierci, plutonu M3 Stuartów, plutonu Guhrków rozrywających wszystko gołymi piąchami. Poza tym robisz co chcesz... system jest prosty, względnie historyczny i nie pozwala na wypaczenia. :P
Telamon - Pt lis 17, 2017 2:30 pm
Zresztą polecam zagrać aby się o tym przekonać.
jimmor - Pt lis 17, 2017 2:34 pm
Akurat 4 katiusze to dość historyczne podejście zaryzykowałbym twierdzenie...
Telamon - Pt lis 17, 2017 2:49 pm
No to niestety nie znasz w ogóle Bolt Action. Przede wszystkim to gra o walkach plutonów piechoty. 50-60 figurek i 1-2 pojazdy pancerne na stronę przy 1000 pkt. Katiusza niespecjalnie tu pasuje, a ich bateria... Dwa: Katiusza kosztuje marne 65pkt, tyle co lekki moździerz z obserwatorem. Można ją zranić jedynie na 6, zabić przy kolejnym rzucie na 4. Trzy - wszystkie jednostki w promieniu 12-18 cali od celu muszą rzucać na przeżycie. Na 6 dostają ciężkim pociskiem w łeb... co oznacza ich zagładę. Przy 4 katiuszach obejmujesz zatem całą połowę przeciwnika. Kosztuje cię to grosze
Profes79 - Pt lis 17, 2017 2:50 pm
Czyli po prostu są źle zbalansowane cenowo...
Telamon - Pt lis 17, 2017 2:51 pm
Dokładnie. Coś co powinno kosztować 150-200 pkt jest w cenie 65 i prawie nieśmiertelne.
Telamon - Pt lis 17, 2017 2:53 pm
Dodatkowo mobilne... normalne działo trzeba po ruchu rozstawić co kosztuje turę. Katiusza jeździ jak chce. Absurdalna jednostka.
jimmor - Pt lis 17, 2017 3:07 pm
Cóż wywodzę się z miesca gdzoe artleria rakietowa to była artyleria szczebla armijnego i wzięcie jej na poziomie korpusu piechoty było przegięciem. Ale tu wracamy do mojej tezy - powergaming jest skutkiem wad systemu, nie stylem gry
Telamon - Pt lis 17, 2017 3:13 pm
Powiedz to MKG, który przy piwku gra sobie jak nigdy nic w Warhammera 40k. :P
Telamon - Pt lis 17, 2017 3:14 pm
Naginanie danego systemu leży jedynie w gestii gracza. System go do tego nie zmusza, sam wybiera "ścieżkę buca".
jimmor - Pt lis 17, 2017 3:17 pm
Jednocześnie jednak tworzenie zasad poprawnej gry do podobno kompletnego systemu jest zdaje się odwalaniem roboty za twórcę tegoż systemu...
Telamon - Pt lis 17, 2017 3:20 pm
Gracze "turniejowi" próbują zrobić pod siebie zasady i przekuć system, który docelowo nie miał być turniejom dedykowany. Warhammer 40k jest interesującą grą do grania na luzie, zasady "zombie-kultystów" mają fajny klimat... dopóki z niebios nie spadają "powergamerzy".
MKG - Pt lis 17, 2017 3:20 pm
Telamon, Bardzo dawno nie grałem :( Ale zagrałbym z chęcią. I uważam, że 40k jest nie do piwka tylko do wódki...
jimmor - Pt lis 17, 2017 3:26 pm
To nie powergamerzy wypromowali turnieje... Tylko producent systemu.
Telamon - Pt lis 17, 2017 3:28 pm
Producent systemu zapewne poszedł na rękę graczom.
Telamon - Pt lis 17, 2017 3:29 pm
I niekoniecznie chodziło tutaj o pseudosport co zbiorowe granie. Event, spotkanie towarzyskie.
jimmor - Pt lis 17, 2017 3:37 pm
Jeżeli producent gry daje swobodę tworzenia armii, daje oddziałom wartości punktowe, wprowadza ograniczenia typu 0-2 oddziały, narzuca min i max liczbę fugurek w oddziale oraz czyni z komponowania armii element gry to chyba należy oczekuwać, że gracze będą szukać armii optymalnych?
jimmor - Pt lis 17, 2017 3:40 pm
Albo panujemy nad własnym systemem pilnujemy wartości punktowych albo odrzucamy całkowicie punkty jako mechanizm i tworzymy gry jak hail caesar. Wyraźnie casual.
Telamon - Pt lis 17, 2017 3:41 pm
Telamon - Pt lis 17, 2017 3:41 pm
Jimmor... grasz w Hail Caesar czy po prostu rzucasz nazwę? :P
jimmor - Pt lis 17, 2017 4:36 pm
Interesowałem się systemem, mam nawet podręcznik oficjalny w PDF. Ale niestety nie grałem
Sebaar - Pt lis 17, 2017 5:13 pm
Ostanio w Warszawie zaczęto grać w Hail Ceasar i Black Powder.]
Telamon - Pt lis 17, 2017 6:17 pm
To wiesz, że punkty są tam jednak ważne. Pozwalają tworzyć własne army listy i balansują jako-tako strony dzięki czemu reszta nacji może uniknąć upokarzającej klęski z rąk Rzymian.
jimmor - Pt lis 17, 2017 6:34 pm
The Hail Caesar game as played by its creators does not utilise army lists. It relies upon the fact that the authors know enough of their armies, and their history, to field forces that are convincing in the context of a game.
jimmor - Pt lis 17, 2017 6:34 pm
Listy są że tak powiem dodatkiem opcjonalnym, jak ktoś musi
Telamon - Pt lis 17, 2017 6:36 pm
No to zagraj w tą grę, pośledź raporty na grupie FB. Ja śledzę, figurki maluję... i zobaczysz, że ten opis jest nic nie wart.
jimmor - Pt lis 17, 2017 7:19 pm
Co tylko potwierdza moją tezę, że wszyscy jesteśmy graczami. Że dzisiaj wszyscy od gier oczekują 'kompetytywności rozgrywki'.
Loading OK Error Paused Autoupdate every 15 seconds • Use sound?

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.